😨Accident😨

5.5K 221 5
                                    

Puan Azura tidak berhenti menangis di luar wad.Kecederaan Lia amat serious.Nyawa Lia mungkin dapat diselamatkan atau tidak.Ianya hanya tuhan yang tahu.Azlan berjalan hulur ke hilir di depan wad.

"Anak kita bang..." rintih suara Puan Azura.Dato Izz diam tidak terkutik.Dia hanya mampu menenangkan isterinya,dalam hati juga siapa yang tahu.Dia pun memang sedih tapi di luar lagak tenang.Dia mesti bersabar.

Dah 2 jam tunggu di depan wad,akhirnya seorang Doktor pun keluar.Bajunya habis kotor dengan darah.Azlan terus menghampiri doktor itu,begitu juga Puan Azura Dan Dato Izz.

"Siapa ahli keluarga pesakit bernama Tengku Amalia Qistina?" tanya Doktor bernama Aina.

"Saya,Doc" jawab Dato Izz selaku Papa Lia.

"Saya harap Encik bersabar.Kami dapat selamatkan Cik Amalia-"

"Alhamdulillah" Puan Azura dan Azlan lega.

"Tapi...Di bahagian kepala Cik Amalia ada kecederaan serius.Mungkin kepala nya terhantuk kuat ketika dilanggar.Dia mungkin mengalami penyakit Amnesia selamanya atau tidak.Dia juga sedang koma dan perlukan banyak berehat" sambung Doktor Aina.

Dato Izz dan Puan Azura diam tidak terkutik."Thanks,Doc" ucap Azlan.Doktor Aina mengangguk lalu beredar dari situ.

"Abang...Anak kita x ingat kita ke nanti?" Puan Azura memandang suaminya itu.Tiada sebarang tindak balas dari Dato Izz.

"Ma,Pa.Balik dulu.Biar Az yang jaga adik" Dato Izz membawa Puan Azura pulang ke rumah.Azlan masuk ke dalam bilik pesakit Lia yang baru sahaja dipindahkan.Dia masuk dan rasa sejuk.X bawak jaket pulak...Dah lah sejuk macam sekarang ni musim salji.Air cond,biasalah.

Azlan duduk di kerusi sebelah katil Lia.Kepala Lia diusap lembut,rambut Lia diselitkan di belakang telinga. Perasaan sayu timbul di hatinya,lori besar tu lari entah ke mana lepas langgar Lia.

'Aku yakin,ni kerja Shadow.Kau akan mati di tangan aku,Bitch" Dia menggemgam tangan erat.

------------------------------------------------

Dah 5 bulan Lia tidak sedarkan diri,5 bulan juga bertambah rindu Aizat kat Lia.Cehh,😙😙😙.Hakimi dah sekolah macam biasa lepas Lia accident.Tapi,sekarang dah masuk tahun 2018.Insaf dah lepas Lia koma, dia rasa semua ni angkara dia.Tapi,semua pujuk Hakimi yang takdir menentukan segalanya.It's not your fault,itu yang selalu Aizat pesan kat Hakimi.

Ianya takdir.

Disebabkan takdir, kita x boleh salah kan takdir.

"Assalamualaikum,Cik Abang Kimi.You sihat x ??? I risau lah...Kalau you sakit,nanti I tolong rawat sakit cinta you kat I...Cia cia cia" pichupline dari Aizat membuatkan Hakimi geli,dari muka dia pun dah nampak.

"Aku waras lagi,bro" Hakimi tumbuk bahu Aizat,Aizat meletakkan jari telunjuk nya di dada Hakimi dan perlahan lahan turun ke bawah.Para readers,jangan negatif.Kat bahagian perut je mendarat.

"I x pernah rasa lagi-" Hakimi dah cabut lari.

"AKU MASIH WARAS!!!!!!!"

Aizat ketawa geli dengan sikap Hakimi ni,sekurang kurangnya dapat lah kurang kan rasa rindu kat Lia.

"Lia,I miss you so much.Dah lama x jumpa" kata Aizat sebelum melangkah masuk ke Universiti.

Hi,readers.Sorry x balas komen korang.Sis terharu sangat sebab komen dan vote.Korang mesti x fhm kan about part accident?!

Mari Sis citerkan...

Lia dah koma 5 bulan.
Birthday Sofea bulan 10 tau. Minggu terakhir bulan 10,Lia accident.5 bulan koma,so bermakna sekarang bulan 3 (2018)

Understand???

[C]Gangster Mafia Suami aku???Where stories live. Discover now