CH 7

532 39 3
                                    

Aku membuka mata. Kat mana ni? Seorang lelaki bangun dari tempat duduknya dan mula memelukku.

Ia hangat.....

"Awak tak perli risau lagi air, ayah ada disini.....semua akan baik2 saja."

Selepas itu, aku dijaga oleh nurse. Ibu pula dibawa oleh pihak polis manakala ayah baru pula menghilangkan diri.

Selepas sebulan, ayah lama bawaku pulang ke rumah. Aku tak ingat tempat tu tapi yang pasti,aku akan sukakannya.

Setibanya disana, mereka semua menangis apabila aku datang. Tempat ni......adalah mimpi yang aku fikir xkan datang.

Walaupun aku sudah tidak perlu risau mengenai mak dan ayah baru,aku masih lagi trauma dengan kejadian sebelum ni. Aku suruh solar dan ibu ayah supaya x beritau tentang apa yang sudah berlaku.

Sewaktu aku di sekolah rendah, aku dibuli. Tapi aku x beritau mereka semua sebab akan menyusahkan mereka. Jika dibandingkan dengan apa yang ayah aku dah lakukan sebelum ni, hal ni perkara kecil je. Aku dah x kesah pasal semua ni. Apabila api dapat tau pasal ni,dia cuba untuk lawan budak2 pembuli tu tapi sebelum dia sempat lakukannya, budak2 tu ,dengan badan yang penuh lebam, meminta maaf dekatku. Aku yakin aku nampak petir kat belakang diorang, sedang berdiri jauh kat situ menutupi mukanya yang luka. Itu pasti sebab bergaduh. [selepas tu petir kena marah dengan tanah]

Selepas kejadian tu, angin dan daun akan menghabiskan masa denganku. Apabila ada budak samseng datang cuba buli aku,[sebab khabar angin yang aku ni malas nak lawan balik tapi memang betul pun] Angin dan daun akan kerjakan diorang habis- habisan. Buat aku terfikir yang diorang ni lagi bahaya dari mana2 gangster kat negara ni. Ia buat aku berasa lega dan mula percaya dengan keluarga ni. 

Sewaktu di pulau rintis, kami berjumpa dengan kawan baru dan ochobot. Mengalami pengembaraan yang mencabar. Berjumpa dengan borara adalah yang paling aku x dapat lupakan. Aku x dapat melindungi ochobot, kawan baik aku sendiri. 

Apabila aku di sekolah menengah, api dah jadi ketua gangster kat bandar ni. Terima kasih kat apilah yang aku x perlu risau dengan pembuli lagi. Aku habiskan masa dengan lebih malas supaya x buat masalah dengan keluarga yang menjaga aku. Aku fikir, hari2 ni xkan berakhir.... sehinggalah dia datang.

Ayah baru ku yang telah menghilangkan diri selama ni....di  tingkat 3 bangunan sekolah.

MY perfect family!Où les histoires vivent. Découvrez maintenant