Ch 4

562 44 7
                                    

petir pov

Aku kini berumur 15 tahun dan merupakan pelajar tingkatan 3. Fang,yaya,ying dan cahaya satu kelas dengan aku.  Cahaya lompat kelas sebab terlebih pandai. Angin, api dan gopal berlainan kelas. Sekurang-kurangnya mereka bertiga satu kelas. Sudah lima tahun berlalu dan aku masih risaukan air. Dia masih x beritau aku apabila dia ada masalah. Aku faham kenapa api ingin jadi kuat, supaya dia boleh melindungi air. Walaupun aku xnak mengaku tapi api ni memang seorang abang yang boleh diharap. Tapi sikap panas baran dia yang menyebabkan dia ditakuti oleh budak samseng sekolah lain. Dia akan bantu yaya mengawal masalah disiplin budak2 samseng di pulau rintis. Memang betul yang kami ni telah menjadi superhero tapi aku masih x dapat bantu adik2 aku. Aku hanya dapat membantu di belakang mereka.

Air semakin bersikap terbuka kepada kami semua. Dia bahkan berlawan bersama abangnya iaitu api. Tapi aku yakin dia masih menyalahkan dirinya sewaktu borara datang untuk menangkap klamkabot. Sewaktu ochobot dirosakkan, dia ada disitu. Tapi dia tidak dapat melakukan apa2 pada masa tu. Walaupun kami semua dah balas dendam untuk ochobot, air masih x dapat melupakannya. 

Semua orang selalu beranggapan yang air ni xde masalah (selain gemuk) tapi aku x rasa camtu. Aku harap yang air akan berharap kat aku lebih berbanding dengan orang lain memandangkan aku ni abang pertama. Tapi jangkaan aku salah.

Dia x pernah bagitau sesiapa pun masalah dia.

X dengan ibu ngan ayah

X dengan orang lain

X dengan adik-beradik

dan yang paling teruk.....dia x pernah beritahu masalahnya dengan aku........

Dan disebabkan itu dia buat satu pilihan yang bodoh. Paling bodoh dalam dunia ni.

Aku terdengar jeritan kat bawah. So aku berlarilah ke tempat tu. Setibanya aku disana. Aku mula menangis.......air sedang terbaring di atas tanah..... dipenuhi darah....
Kami semua berlari kat arah dia.....

Aku........memang abang yang tidak berguna.....

Takde guna aku dapat selamatkan semua orang....kalau aku x dapat selamatkan adik kesayangan aku.......

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Bersambung

MY perfect family!Where stories live. Discover now