PREVIEW

1K 62 5
                                    

petir pov

Aku petir. Abang no 1 dalam keluarga ni. Aku ada 7 orang adik. Angin, walaupun merupakan abang yang kedua, dia sangat tidak bertanggungjawab. Seterusnya ialah tanah. Dia adalah ibu kami sebab sikap dia macam ibu. yang keempat ialah api, seorang pembuat masalah. Dia selalu bergaduh dan ketua samseng di kawasan ni. Selepas api ialah air. Air merupakan seorang yang chill dan kuat tidur. Orang selalu beranggapan yang air ni takde masalah namun......aku x rasa macam tu. Daun merupakan anak yang keenam, dia bersama dua orang lagi abangnya adalah trio troublemaker. Last sekali ialah cahaya. Cahaya ni..yang paling swag dan pandai diantara kami. Dia selalu mendapat no satu di sekolah. (dan juga pesaing populariti aku di sekolah)

Walaupun rupa kami sama, tapi kami berlainan ibu dan umur. Ayah kami kahwin 3. Ya aku tau, pelik bukan? tapi inilah realitinya. aku,angin dan api sama umur manakala air,tanah dan daun muda satu tahun dan cahaya muda dua tahun. Ibu 1, lahirkan aku,angin dan tanah manakala ibu 2 lahirkan api dan air dan last sekali ialah ibu 3, dia lahirkan daun dan cahaya. Ibu1 meninggal sewaktu gempa berumur 2 tahun akibat kanser. Ibu 2 bercerai dan meninggalkan kami. Sekurang-kurangnya ibu 3 masih bersama kami sehingga kini.

Sewaktu ibu 2 meninggalkan kami. Dia bawa air pergi bersamanya,meninggalkan api dibawah jagaan ayah. Pada waktu tu aku berumur 4 tahun. Air seorang yang suka tersenyum atau aku boleh panggil sebagai shouta. Sewaktu kami berdua berpisah, aku fikir yang kami takkan berjumpa lagi.

Selepas 3 tahun berlalu, ayah bawa semula air ke pangkuan kami. Sudah tentu kami semua gembira. Tapi, walaupun air tersenyum pada waktu tu, matanya kelihatan sebaliknya.

Air dah berubah. Dia x sama seperti yang dulu. Dan aku tak kesah pasal tu.

MY perfect family!Dove le storie prendono vita. Scoprilo ora