chapter 17

1.6K 112 5
                                    

DAVID KELLIN QUINN

Saya nda tau mau melangkah ke mana . Nda patut juga saya mau ke rumah si Audilya walaupun si Andy yang tinggal sana .

Andy suda kawin sekarang . Bukan lagi seperti dulu . Saya jalan ja sampai kaki saya terhenti di depan sebuah rumah . Riuh tu rumah dengan dengan suara orang .

Saya telan air liur . Langsung nda berubah . Its been 4 fucking years but they are still the same . Saya jalan ke depan pintu dan pulas tombol pintu . Semua mata yang ada di dalam rumah pandang saya .

"David !! Wah.. kau balik sini suda ?"uncle saya tegur saya dan terus peluk saya . Kuat lagi bau arak di badan dia . Makin kurus dia .

Saya diam ja dan pandang orang dalam tu rumah .

"Kau suda pulang ni .. beli ba beer ka arak ka .. kasi sponsor dulu angkol kau .. " uncle saya cuba mau seluk2 poket saya . Saya tepis tangan dia .

"Saya pigi beli sekarang .."saya bilang perlahan .

"Kasi ba uncle sikit duit .. kalah suda uncle ni .."dia bilang separuh berbisik pada saya .

Saya terus keluar dari rumah tanpa kasi duit sama dia . Ada saya dengar tu suara2 sumbang di meja sana bilang saya sumbung dan macam2 lagi tapi saya pekakkan ja telinga saya . Perkara biasa suda bagi saya tu.

Saya pigi kedai yang berdekatan ja . Saya beli beer 1 box dan saya beli arak murah 3 botol . Biar kasi dia pingsan minum sampai habis . Saya limpas tu kedai makan ada jual panggang2 dan saya beli juga banyak untuk diurang sana makan sambil minum2 .

Sampai tu rumah sana , masih lagi diurang berjudi sana . Saya ampai tu beer sama arak atas meja dapur dan saya terus masuk ke bilik yang pernah saya tinggal . Saya buka lampu . Masih sama macam 4 tahun lepas .

Macam teda tanda2 orang pakai tu bilik . Cuma berhabuk dan ada sarang labah2 ja . Saya kemas2 tu cadar dan tukar baru . Saya sapu dan lap semua benda di bilik tu . Lepas tu baru saya baring dengan selesa . Saya buka album yang di tepi katil . Berhabuk tapi nda rosak . Hampir kesemuanya gambar saya bersama Red dan Andy .

Tersenyum2 sorang saya belek2 tu gambar . I missed those days . Masa tu saya nda pernah rasa sunyi sebab penuh ja aktiviti kami dengan melepak dan berjalan . Tiap malam ada ja tempat si Red bawa lepak minum dan main barang . Saya mimang paling rapat sama si Red dulu . Kemana si Red disana la saya . Si Andy mimang suka menyendiri tapi bila dipanggil mimang akan datang .

Sama diurang la saya belajar erti persahabatan dan hidup . Hidup remaja yang tiada galang ganti . Saya capai gitar saya yang agak berhabuk . Saya lap2 sikit dan saya tune tu bunyi . Saya main2 tu gitar . Setitis airmata saya jatuh . Cepat2 saya lap . Olivia . I really2 missed u !

_____________

And I'd give up forever to touch you
'Cause I know that you feel me somehow
You're the closest to heaven that I'll ever be
And I don't want to go home right now

And all I can taste is this moment
And all I can breathe is your life
And sooner or later it's over
I just don't wanna miss you tonight

And I don't want the world to see me
'Cause I don't think that they'd understand
When everything's meant to be broken
I just want you to know who I am

And you can't fight the tears that ain't coming
Or the moment of truth in your lies
When everything feels like the movies
Yeah you bleed just to know you're alive

IRRESISTIBLE ROMANCEWhere stories live. Discover now