chapter 15

1.6K 114 4
                                    

DAVID KELLIN P.O.V

Awal pagi saya bangun , slow2  saya keluar dari bilik dan intai bilik si Red . Saya mau make sure samada dia ada balik atau tidak . Tu bilik bersepah ja saya tingu tapi dia teda dalam sana .

Saya try call dia tapi nda dapat . Aikk ?? Pigi mana ni orang ? Nda patut teda balik dari malam tadi ? Saya masuk balik ke bilik dan ambil rokok saya . Saya berdiri di beranda pakai boxer sambil hisap rokok . Saya tingu ja dari atas tu tukang kebun diurang tengah siram tu pokok bunga di bawah . Sempat lagi tu maid diurang bergurau senda sama si tukang kebun . Sesekali si maid pukul2 bahu si tukang kebun ala2 pukulan manja .

Ish3.. ada hari mimang bercinta ni maid sama si tukang kebun . Tersenyum ja saya tingu diurang . Saya tingu si Olivia di dalam bilik yang masih lagi lena diulit mimpi .

Saya tekad kali ni . Saya mesti mau jumpa sama mummy si Olivia dan beranikan diri untuk melamar dia . Lama saya termenung di beranda sana sampai la saya terkejut si Olivia peluk saya dari belakang . Sikit lagi saya mau siku tu muka sebab terlampau terkejut . Nasib sempat brek tu siku saya . Kalau tidak mimang patah tu hidung dia yang mancung .

"Honey .. saya lapar .." saya bilang sama dia .

"Tunggu saya mandi dulu arr bie .. kita keluar pigi makan .." dia jawab saya .

"Tapi ... saya nda mau makan di luar .."saya bilang lagi .

"Habis ?? Mau makan mana ? Mau suruh tu maid masak kah ?" Dia tanya .

"Saya mau honey yang masak .." saya bilang dan senyum . Ketara ouh muka dia macam terkejut .

Aiii honey .. tia patut 4 tahun kau pisah sama saya ko langsung nda belajar masak ?

"Bie.. anu... arrr... saya mana ... mana tau masak .. " tergagap2 dia jawab saya . Saya tepuk dahi ja .

Masih lagi belum pandai masak ??

Aduhai .. kaya la tu kedai2 di luar sana kalau begini . Tokey balak haram pun buli bangkrap kalau hari2 makan di luar .

"Bah .. belajar la ni hari .. saya tolong kau k honey .. jum turun bawah tingu apa ada dalam peti ais .." saya tulak2 dia menuju ke pintu . Muka dia ketara serba salah . Tapi saya nda peduli . Kalau bukan sekarang , bila lagi mau belajar .

"Mau masak apa cik Olivia ? Kalau ada apa2 saya buli tolong buat kan .."tu maid tegur masa kami tengah sibuk bongkar tu peti ais .

"Nda apa2 Bett.. saya mau belajar masak ni hari .." si Olivia jawab .

Terbeliak tu mata maid dingar .

"Saya nda salah dingar kaini ? Cik Olivia mau belajar masak ? Saya buli ajar kalau betul mau belajar .." dia bilang . Happy pula tu muka maid dengar si Olivia mau belajar masak .

"Tu na .. ajar dia masak nasi dulu .. perkara paling basic tu .." saya bilang sama tu maid . Cepat2 tu maid ambil periuk nasi .

Baru tu maid mau tuang tu beras , saya terus tegur .

" ehhh..  suruh dia yang cedok tu beras .. belajar dari mula semua ..kau ajar ja dia dari belakang .." saya kasitau tu maid . Si Olivia masam ja muka ambil tu periuk nasi dari tu maid .

"Berapa cawan ba ni beras mau masak ? " perlahan suara Olivia tapi masih saya dapat dingar .

" 2 cawan cukup .. " saya jawab laju .

Bila dia ke singki cuci tu beras , abis tu beras terkeluar sekali ikut tu air yang dia buang . Maid dia yang macam serba salah mau ajar dia . Saya tingu muka Olivia macam mau menangis suda . Duiii.. baru masak nasi suda mau menangis .. kalau masak sayur mangkali hesteria suda . Saya yang dari tadi duduk di bar counter sana perhatikan dia terus pigi jalan ke arah Olivia yang berdiri di singki . Saya peluk dia dari belakang dan saya pigang tangan dia dan ajar dia buang tu air dengan perlahan . Saya suruh si Maid tambah lagi tu beras sebab macam banyak suda yang terbuang sana .

IRRESISTIBLE ROMANCEWhere stories live. Discover now