CHAPTER 1

3.5K 137 10
                                    

DAVID KELLIN QUINN

Throwback tingkatan 5
************************

"Nah..ini ada lagi surat buat kau .."si Abby ketua kelas saya tiba2 tepuk meja . Suda la saya tengah tidur . Nasib nda sakit jantung . Saya pandang ja tu surat atas meja . Saya jeling si Abby . Tu gaya macam tomboy ja . Bagus2 Tuhan cipta jadi perempuan tapi jalan terkangkang macam laki pula . Tu perempuan yang kasi surat pun gete betul . Masih sekolah tapi sibuk mau kasi surat cinta . Benci saya tingu diurang mengedik2 .

"Wow.. David dapat surat dari peminat lagi !!" Si Red tiba2 datang dan ambil tu surat di atas meja . Saya biar ja . Selalu mimang begitu juga . Banyak student yang kasi saya surat mimang saya pass ja kasi si Red . Si Red mimang rajin pigi buang masa sama perempuan . Macam2 tu cara dia pancing diurang . Sebab tu saya lebih banyak masa diam ja . Si Andy pun macam lebih kurang ja macam saya .

Anti-perempuan .

Saya pun nda faham kenapa la tu sumandak2 asyik hantar surat dan macam sama saya padahal saya suda terang2 bilang saya nda berminat .

Kadang2 ada yang kasi bekal makanan . Sikit pun saya nda berani makan . Manatau diurang pugai saya nanti terus jadi buduh .

Kadang2 diurang kasi baju . Saya kasi ja sama orang lain . Teddy bear pun pernah tapi saya kasi ja sama si Abby ketua kelas saya . Mau juga dia ambil walaupun tu gaya macam lelaki . Macam2 lagi tu sumandak2 kasi tapi satu pun saya nda ambil . Ada satu orang sumandak dulu gila2 dengan saya sampaikan saya rasa rimas . Terpaksa minta tolong sama si Red . Sekejap ja si Red kasi janji2 manis dan kasi reload rm10 terus cair tu sumandak sama si Red .

Tu malam saya ikut si Red bawa tu sumandak minum . Nda juga saya ingat tu nama dia . Kalau nda silap saya si Amanda or Ailene . Antara dua tu nama la sebab saya nda ingat suda . Lepas minum2 tu malam , terus ja si Red dapat bawa dia check in . Saya pula disuruh tidur bilik sebelah . Murah betul tu maruah dia . Bisuk tu di sekolah , manangis2 tu sumandak sebab kena tinggal sama si Red . Saya tingu ja . Dasar murah !

***END OF FLASHBACK **

"Uiii.. ko suda sampai mana ?" Si Red tepuk belakang saya .

"Oiii mak kau setan .." terkejut saya sampai nda sengaja saya melatah . Kiayam betul si Red . Nasib saya nda sakit jantung . Saya tunjuk penumbuk ke muka si Red . Dia ketawa ja .

Saya nampak si Red datang sama saturang sumandak . Buli tahan saya tingu . Tinggi dan slim .

"Olivia.. ne kawan saya David.."si Red perkenalkan kami . Saya angguk kepala ja dan senyum tingu dia . Dia pun sama .

Olivia ?

Macam pernah dingar tu nama . Lepas kami duduk lepak dan si Red order air , si Olivia minta diri mau ke toilet . Saya terus pusing dan tingu Red .

"Uii.. ni ka tu Olivia yang family kau mau kasi jodoh sama kau ?"  Saya tanya sama si Red . Si Red angguk ja .

"So ? Kenapa kau nda mau ? Sa tingu bebeh betul.. " saya tanya lagi .

"Saya anggap dia macam adik saya ja .. dia pun nda mau sama saya .. " si Red bilang lagi .

"Jadi buat apa keluar sama ?" Masih juga saya nda puas hati dengan jawapan dia .

"Saya kasian dia .. boring dia tu .. lagipun dia nda suka sama saya pun dh cukup syukur .. "si Red bilang lagi .

"Jangan kau .. nanti hari2 keluar sama tiba2 terpaut.. terbunting baru kau tau.. " saya bilang sambil ketawa .

"Bagus kalau buli kasih bunting .. kau punya virgin mau bikin apa ? Peram jadi pekasam kah? "Si Red balik2 usik tentang saya virgin kunun .

Saya terus diam . Malas saya mau cakap lagi . Kalau la dia tau hakikat hidup saya sebenar dulu , mesti dia nda percaya . Bila si Olivia datang balik ke meja , kami terus bercakap ja macam biasa . Masa mau balik tu tiba2 si Olivia tarik baju saya .

IRRESISTIBLE ROMANCEWhere stories live. Discover now