chapter 9

1.8K 123 7
                                    

DAVID KELLIN P.O.V

📞wahhh.. masih famous kau arr Vid ?

📞pa maksud ko ni ?

📞si Abby call minta nombor kau .. saya bilang suruh dia jumpa saya dulu .. baru buli jumpa kau ..

📞ehhh.. jangan kau gila sana ..

📞kamon David .. jan ko gay sendiri sana .. jumpa dulu ba si abby.. saya nda mau kau kesunyian bila saya nda ada nanti ..

📞kenapa ? Kau mau pigi mana pula ?

📞saya sambung study oversea ..

📞bila ?

Tersentak hati saya dingar si Red mau ke oversea sambung belajar . Saya ja yang begini . Bukan nda mau tapi saya nda mau terlampau terhutang budi sama semua orang . Saya mau berdiri di kaki sendiri .

📞maybe next week saya pigi suda .. so just do this for me ya ?

📞bah .. jumpa mana ?

📞begitu ba kawan saya .. nanti malam saya ambil kau sama Andy ..

📞Olivia ikut sekali kah ?

📞nanti saya tanya dia mau ikut ka tidak ..

📞kita semua berpasangan nanti Andy kesunyian ..

📞andy ?? Bila kau pernah mau berpasangan kecuali sama tu Lya .. biar ja dia nda berteman .. biasa suda dia tu ..

📞ada barang ??

📞hehhehe.. ko mau ?? Nanti saya kasi kau baik punya ..

Dalam otak saya yang serabut dengan pelbagai masalah , saya perlu buat sesuatu untuk lupakan semua sekejap dan cara terbaik yang ada sekarang hanyalah pil guyang . 

Lepas habis cakap sama si Red , saya sambung balik buat kerja saya . Walaupun banyak masalah tapi saya tetap kena kerja . Tetap kena cari duit untuk menampung hidup saya . Tengah saya cuci2 tu gelas di belakang , manager saya panggil nama saya .

"David .. mari sini .. " - manager

"Iya boss .. ada apa ?" - me

"Tu na ada wanita sana mau jumpa kau .. kau punya sugar mummy kaitu Vid ? Garang ouh muka dia .." dia tunjuk ke depan sana . Saya cubuk2 dari celah2 kabinet . Sepa pula tu orang tua ?

Rasa nda pernah saya jumpa ni orang . Saya jadi bergegar badan . Macam phobia saya mau pigi jumpa wanita2 tua begini . Nda juga tua betul tapi saya rasa dalam lingkungan lewat 40an tu umur dia . Takut saya mau jumpa . Manatau dia kawan kepada orang yang di masa silam saya . Tapi nda patut juga dapat cari saya sampai sini ?

Saya buka apron yang saya pakai dan saya pigi ke depan kaunter .

"Yes Madam .. u were looking for me ? " saya tegur baik2 .

"So.. u are David Kellin ??"dia bilang sambil tingu saya dari bawah sampai atas . Punya berdebar jantung saya . Saya rasa nda akan teragak2 saya mau bunuh orang kalau kejadian dulu terulang lagi .

"Yes Madam .. how can i help u ?" Masih lagi saya cuba pamerkan senyuman saya dan bercakap lembut .

"I want to talk to u alone .. and i dont have all day .. " dia bilang dengan gaya bongkak dia . Cermin mata hitam dia kasi turun sikit ke hidung dan pandang saya .

"We can talk there.. nda bising sana .. " saya tunjuk ke tempat duduk yang di sudut paling hujung . Dia terus jalan ke sana dengan tu gaya catwalk dia . Saya agak2 ni orang mimang orang kaya based on pakaian dia dan tu gaya . Nda tau la betul2 kaya atau berlagak kaya ja .

IRRESISTIBLE ROMANCEWhere stories live. Discover now