++HOSEOK

273 23 0
                                    

"Termenung apa tu?" Tanya Ryana pada aku

"Hmph tengok jodoh ni hah, dia ada pulak dalam kelas. Rindu aku nak tengok muka dia, dah lama tak turun kantin dia tu" kata aku sedikit sedih. Al-maklumlah dia kan nak exam penting tahun ni.

Kami semua satu kelas ada dekat makmal sains belajar subjek sainslah takkan sejarah pulak kan? Pft apakah aku merepek ni. Makmal sains tingkat 4, kelas Hoseok pulak tingkat 3. Pergh lagi-lagi kelas dia berhadapan je dengan makmal tapi still boleh nampak dia walaupun kelas dia dekat tingkat 3.

Setiap ada je subjek sains mesti aku teruja sebab setiap kali itulah aku boleh 'usha' dia tengah gelak ke belajar ke. Haish dapat tengok dia macam tu pun, aku dah bahagia.

Sekarang ni waktu rehat, semua kawan kelas aku dah turun kecuali geng sekepala aku ni tak keluar lagi. Aku mereput dekat luar, tapi takpelah boleh usha dia kan

"Termenung apa tu?" Tanya Ryana pada aku

"Hmph tengok jodoh ni hah, dia ada pulak dalam kelas. Rindu aku nak tengok muka dia, dah lama tak turun kantin dia tu" kata aku sedikit sedih.

"Okay dah jom lah korang. Oi tengok ape tu" Kiera yang baru keluar dari makmal mengajak tetapi terbatal apabila melihat kami yang tengah berdiri di beranda luar makmal tersebut sambil melihat apa entah. Kiera mendekati kami "Ouh Sera tengok jodoh" sambung Kiera lagi

"Ermm" aku hanya mampu tersenyum sekarang ini.

Kebetulan ada unnie Lee Hi lalu nak masuk ke dalam kelas Hoseok tu, ataupun kelas dia lah 5 sains. Lupa nak bagitau unnie Lee Hi ni boleh tahan rapat lah dengan aku sebab kenal dalam aktiviti kokurikulum dan dia pun tahu aku sukakan Hoseok disebabkan Kiera yang membocorkan rahsia aku di dalam lift. Malas nak throwback
--" memalukan betul

Dia melambaikan tangan ke arah aku, aku membalasnya dan terus unnie masuk ke dalam kelasnya. Hoseok dan geng dia duduk dalam kelas. Studylah tu.

Aku memandang Unnie Lee Hi yang baru keluar dari kelas. Tiba-tiba sahaja dia membuat isyarat menunjukkan bahawa Hoseok ada di dalam kelas. "Hoseok ada dalam kelas!" hanya berkata tanpa suara tapi aku faham. Ye aku tahu! Masalahnya dia nak bagitahu aku tu Hoseok ada dalam kelas, dia pergi tunjuk dengan tangan tepat-tepat menunjuk Hoseok.
Hoseok perasan. Bukan dia je.. Geng dia sekali woi!

Hoseok menundukkan sedikit kepalanya dan seraya memandang ke arah kami yang berada di tingkat 4 itu

"Weyh Sera dia perasan weyh! Mampus kau Sera" kata Ryana gelabah. Woi aku yang patut gelabah sekarang ni. Aku terus menutup mulut aku dan menundukkan sedikit badan aku. Terus aku berlari ke tangga untuk turun. Tak mampu aku tunggu situ. Ryana dan Kiera mengikut sambil tergelak

"Weyh mati aku!" Aku berkata sambil turun dari tangga. Semasa aku turun tu, aku boleh nampak Hoseok dan geng dia yang lain keluar dan duduk dekat beranda. Aku nampak dia dan geng dia tersengih memandang.

Habis aku habis...

Hoseok & the gang situation

"Nampaknya memang betul lah ada orang suka kau Hoseok~" kata Jin dalam nada gedik

"Kyah untung Hoseok ada orang suka dia" usik Namjoon

"Kan wuuu wuuu" usik Taehyung pula

"Hish diamlah korang" aku tersengih, tak sangka aku yang sebegini rupa seperti kuda. Ada orang suka? Tch, aku dah lama perhatikan dia.. aku perasan yang selama ni dia dok meng'usha' aku. Betul ke? Perasan lak. But sekarang dah terbukti agagagaga.

Now I know you. Who are you~ Apakah? Adakah aku cuba ubah lirik fakeu love? Oh no no not no not no

Aku tersengih memandang dia yang berlari turun dengan keadaan gelabah. Hey~ kantoi sudah ye stalker junior aku ni

SHIN SERA ~

Habishhhhhhh

BTS IMAGINES {malay ver}Where stories live. Discover now