Chapter 8

3.8K 142 6
                                    

Bab 8

"Sebenarnya, Amelia mengalami amnesia" kata Uncle Herman. Pada mulanya sepupuku terkejut akan hal ini. Aku juga begitu. Uncle Herman menarik nafasnya lalu menghembusnya. "11 tahun yang lalu...

FLASHBACK 11 TAHUN YANG LALU.....

Mia dan Richard hidup mereka dahulu sangat miskin. Mereka mempunyai seorang anak perempuan iaitu Amelia. Mereka berdua tidak tahu di mana nak tinggal. Apabila mereka mencari rumah sewa, tiba-tiba seorang lelaki menawarkan mereka untuk tinggal di rumah nya, dengan bersyarat. Syarat nya ialah, Amelia menjadi miliknya.

Pada mulanya, Mia dan Richard Mahu tidak mahu anak mereka di ambil orang. tetapi akibat kesempitan duit dan makanan, mereka terpaksa tinggal di rumah Tom dan menerima syarat itu.Tom ialah seorang yang suka minum arak dan keluar pada waktu malam.Dia juga seorang penagih dadah.

Setiap malam, Tom akan balik dengan keadaan mabuk dan akan menjerit seperti orang gila. Ibu bapa Amelia hanya menahan sahaja tingkah laku Tom. Suatu malam, apabila Tom balik lewat Tom menjerit-jerit sehingga membuatkan Amelia terjaga dari tidurnya.

Amelia perlahan-lahan turun dari tangga kemudian dia pergi melihat Tom di ruang tamu.

"Shut up uncle Tom. I want to slepp." Kata Amelia sambil menggosok-gosokkan matanya.Tom segera melihat Amelia lalu senyum nakal. Tom kemudiannya berlari mendapatkan tubuh kecil Amelia. Amelia terkejut apabila Tom mengangkatnya. Amelia kemudian menjerit.

"ARGHHHHH!" jerit Amelia.

"Haha, I want you! I really want you!" kata Tom lalu dia membaringkan tubuh kecil Amelia. Kemudian, dia menarik baju Amelia. Amelia menangis.

"Don't uncle Tom! Don't" kata Amelia sambil meronta-ronta untuk dilepaskan.

"MUMMMYY!! DADDDY!!!" panggil Amelia. Baru sahaja Tom ingin memegang tubuh Amelia, bapa Amelia segera menumbuk muka Tom. Tom hilang keseimbangan lalu dia jatuh. Ibu Amelia segera mengambil Amelia dari Tom. Ibu Amelia menutup tubuh Amelia. Amelia masih lagi takut untuk melihat muka Tom. Amelia memeluk erat ibunya.

Tiba-tiba, Tom berdiri sambil ketawa terbahak-bahak.

"You're promising to fulfill the requirements that I have given!" kata Tom sambil memegang pipinya akibat di tumbuk oleh bapa Amelia.

"I want AMELIA!" katanya lagi sambil melihat mereka.

"You cannot take away Amelia from us!" kata bapa Amelia sambil mengundurkan langkahnya.

"Aku dah beri kamu sewa rumah tapi ini yang kau berikan kepada aku? hutang kau dan aku belum selesai! Aku dah tak tahan dengan penipuan kamu! Sekarang, kamu berdua keluar dari rumah ini, tinggalkan Amelia. Kerana kalau kamu tinggalkan Amelia, hutang kamu selesai!" kata Tom.

"TIDAK! KAMI TIDAK AKAN BERIKAN AMELIA KEPADA KAU!" teriak bapa Amelia lalu dia mencapai kunci kereta sewa mereka untuk ke kerja lalu dia menarik ibu Amelia dan Amelia.

Mereka segera memecut laju dari rumah itu.

Ibu Amelia menangis teresak-esak. Tiba-tiba kereta mereka dilanggar dari belakang. Bapa Amelia terkejut lalu melihat ke belakang. Ternyata kereta yang melanggar kereta mereka ialah Tom.

"Shit!" kata bapanya lalu memperlajukan keretanya. Mujur lah pada waktu itu jalan raya kosong tiada kereta. Tom menginginkan tubuh Amelia sahaja. Dia nak jual tubuh Amelia supaya dia dapat membeli dadah.

Amelia begitu takut. Dia menutup telinganya.

"Called a police NOW!" teriak bapa Amelia.

Sepupuku BodyguardkuNơi câu chuyện tồn tại. Hãy khám phá bây giờ