Part 45

2.5K 117 4
                                    

Media:Along

Aku dibangunkan oleh bau busuk seperti bangkai. Aku mengetip kedua hidung ku sebelum turun kebawah. Kelihatan FG yang lain pun terbangun sama seperti aku.

"Psst, pehal rumah kita ada bau bangkai?" soal   Aleeya. Aku mengeleng kepala tanda tidak tahu. Perlahan-lahan kami berempat turun ke pintu utama dalam keadaan gelap gelita. Aku memandang sekilas jam besar di depan tv yang menunjukkan pukul 2 pagi.

Kami berjengket berhati hati. Tiba tiba terdengar bunyi kaca pecah dari dapur. Kami berempat hampir berteriak namun cepat ditahan. Ketawa aku hampir tercetus apabila melihat Asniza yang lari ke pangkuan Aleeya akibat terkejut.

Aku sebagai leader yang berani akan menjadi orang yang paling hadapan. Aku memanjangkan leher memandang kearah dapur. Perlahan lahan aku masuk kedalam pintu dapur.

Kelihatan seperti susuk tubuh perempuan yang curly hair. Dengan pantas aku memusing tangannya seperti polis lakukan untuk melumpuhkan pergerakkan musuh.

Aku memberi isyarat mata untuk Lina menghidupkan lampu dapur. Akhirnya dapur terang. Aku terkejut melihat susuk tubuh di hadapan aku ini.

Tengku Diana. Fuck this bitch. Memang hobi dia ke menganggu ketenteraman orang lain?. Aku mula bengang lalu mengambil pisau di rak. Namun aku sedar kemana semua pisau di dapur?. Oh shit.

"Pisau semua hilang" kata aku kepada FG yang terkejut di pintu dapur.

"I know you did this" Lina memandang tajam kearah Diana yang pucat ketakutan..

Belum sempat aku ingin menarik rambutnya tiba tiba bunyi pintu utama terbuka luas. Aku terus memusingkan tubuh memandang pintu itu.

Aku dah agak ini mesti kerja diorang. Aku arahkan Lina untuk handle Diana. Biar aku,Asniza dan Aleeya handle yang lebih ni. Aku lebih fokus kepada Qaisara berbanding yang lain.

"Welcome to Drama Kingdoms Bitch" kata aku sinis memandang dia. Dia langsung tak takut. Dafuq?.

Aku maju kehadapan Qaisara. Kakinya aku tumbangkan dahulu sebelum tangannya aku pusing ke belakang. Baru sahaja Shamirah ingin menarik aku, Asniza terus bertindak melumpuhkan pergerakkan dia.

Aleeya dan syafiqah aka budak pendiam itu bergelut melawan satu sama lain. Dah macam girl fight aku tengok semua.

Aku merasa badan aku tertarik kebelakang secara mendadak. Aku terkejut dan dada aku seperti nak pecah. Mana aci. 8 vs 4?.

Kelihatan Jo dan gengnya bersamaa GL. Aku mengeluh kasar. Aku memberi isyarat untuk FG agar berkumpul dekat aku. Jo mulakan pergerakan menyerang aku namun tiba tiba empat jejaka idaman menolong menahan jo and the geng.

Kami berempat terus maju menyerang GL yang kalut ketakutan dan panik. Easy Game. Aku menarik tangan Qaisara secara kasar lalu sengaja lepaskan hingga dia terjatuh secara kasar. Aku senyum lalu menarik kepalanya.

"you mess up with wrong girl bitch" kata aku tegas lalu menendang kepala hingga dia pengsan. Memang musnahlah Qaisara kali ni. Aku segera menolong Irfan melawan Jo. Dengan senyap senyap aku mengambil pasu bunga yang sederhana besar lalu menghempaskan di kepala Jo. Puas hati aku.

"wow sayang. Garang. I like it" kata Irfan. Aku buat tak dengar sebelum menolong FG yang lain. Rata rata semua aku yang pengsankan. Hebatkan aku. FG dan Jo and geng kami kumpul di tengah ruang tamu lalu ikat semua.

"You own me a explaining Irfan" dingin aku kata. Riak wajah Irfan berubah. Ada aku kesah. Dia yang sembunyi kan sesuatu daripada aku. Pantang nenek moyang aku kalau orang menipu atau berahsia dengan aku.

"ok sayang begini cerita nya" pujuk Irfan sambil menggenggam tangan ku.

Flashback

-November 2015-
Tahun ini aku mengambil pt3. Hubungan aku dan Isya pun semakin rapat. Namun itu semua hanya untuk melaksanakan game dare daripada rakan sekelas yang lain. Isya masa tu boleh dikatakan cantik tapi sayang nerd

Seminggu selepas aku putus daripada Isya aku mula berjumpa dengan tiga jejaka yang telah ubah perangai setan aku ini. Mereka bertiga merupakan spy. Nama diorang TENGKU LUKMAN, TENGKU RAFIQAL dan TENGKU HAFIZ.

Mereka juga orang yang membawa aku ke alam baru iaitu alam spy. Sejak itu aku mengenal geng FlowerGirls yang boleh dikatakan digeruni oleh seluruh Spy Empire. Muka cantik tapi bila bertukar jadi Queen Devil memang nahas mangsa diorang.

Lama kelamaan aku semakin menjadi mahir. Selepas 1 tahun lebih aku belajar diantara alam normal dan alam spy aku pindah ke sekolah yang konon nya digelar sebagai Hell School kerana disitu juga FlowerGirls bersekolah.

Aku mengajak FireBoys yang lain untuk pindah bersama. Selepas hari pertama semuanya normal namun apabila FlowerGirls datang kembali ke sekolah ini semua kecoh termasuk geng GucciLadies yang juga spy tapi berbeza spy school


Semenjak itu aku tekat untuk rapat dengan diorang terutamanya Tengku Ariana Amelia aka Ice Killer Princess. Namun tak sangka aku jatuh cinta pada pandangan pertama apabila menatap wajah mulus lagi suci itu.

"Ohhhhhhhhhhh" aku mengangguk lalu memusingkan badan menghadap FG yang lain. Terbit rasa kasihan melihat diaorang yang mengantuk kepenatan.

"Guys pergilah tidur. Kasihan aku tengok korang kepenatan" kata aku. Mereka mengangguk lalu naik ke bilik masing masing.

"So sayang macam diorang ni?" Soal Irfan. Aku memandang kearah makhluk makhluk yang pengsan tu. Aku senyum jahat lalu membisikkan sesuatu ke telinga Irfan.

Awalnya dia terkejut menolak cadang aku. Namun aku merayu dan akhirnya dia mengalah. Aku mengarahkan FB yang lain membuka ikatan lalu membantu aku mengangkat mereka satu per satu.

Aku mulakan dengan Qaisara. Aku mengambil troli besar di stor lalu meletakkan Qaisara dan Shamirah kedalam troli

Troli itu aku tolak hinggalah aku sampai di loji kecil depan rumah. Tak jauh sangat pun dari rumah. Di loji itu aku humban Qaisara dan Shamirah serentak. Itu nasib kau cari pasal kat aku

Selepas semua dah dalam loji itu aku dan FB yang terus tinggalkan. Biarlah diorang bermalam di situ. Puas hati aku.

Irfan dan yang lain pun kembali ke rumah masing masing. Aku masuk kedalam rumah lalu mengunci semua pintu dan tingkap sebelum naik ke bilik tidur.

Tuala aku ambil lalu membersihkan diri kerana bau loji melekat kat badan. Jijik aku. Selesai menukar pakaian aku terus terjun ke katil King empuk aku. Perlahan lahan mata aku pun terlelap dan mula berlayar di alam mimpi.

TBC

AMACAM BEST TAK? KALAU BEST VOTE LAH. SENGAJA NAK JADIKAN FLOWERGIRLS JAHAT BALIK. BAD BITCH IS COMEBACK. KLAH BYE

Dear FlowerGirls (E)(C) ✅حيث تعيش القصص. اكتشف الآن