#28

10.1K 700 104
                                    

Liurku aku telan aku masih berfikir benda apa yang aku telah sentuh.Lembut seperti kulit manusia tapi siapa yang tinggal bawah katil aku ni.

Ya Allah bantu hambamu ini sesungguhnya aku sedar yang banyak dosa aku lakukan,jika ini pembalasan setimpal untukku aku terima namun kenapa mesti aku bertemu HANTU !!!

Aku beranikan iri untuk menundukkan kepala melihat sang pemilik anggota badan ini.

"Uncle buat apa pgg tgn kita",aku terus menarik tanganku.

"YAAA BUDAK NI !!! TERKEJUT UNCLE !!!",wooju dibwh katil keluar dari tmpat persembunyiannya dgn gelak ketawa.

Aku capai kembali kotak yang berada dibwh meja.

"Kalau uncle x kawin sebelum mati siap kamu wooju",Wooju hanya ketawa bergolek-golek dihadapanku.

Aku hanya pedulikan dia lalu membuka kotak yang sudah agak berhabuk itu.

Album gambar,teddy bear,baju segala milik soori noona aku simpan didalam kotak ini.

"Wooju sini kalau nak tengok muka omma",Wooju pantas duduk bersebelahan aku.

"Ni teddy bear uncle dpt omma wooju bagi time birthday uncle dulu,ni baju kawin omma dengan appa dulu elok lagi ni,carikan uncle calon wooju boleh lah bagi bakal aunty wooju merasa",aku ketawa apabila terfikirkan soal jodohku dimasa hadapan nanti.

#jungkookmencarijodoh #jungkooksingle

"Ada ii uncle nak tak kawin dengan cikgu wooju ? Cikgu Rachel baik uncle cantik,comel,paling penting dia ni sayang wooju macam anak dia",aku seakan dibuai mimpi apabila terfikirkan wajah cikgu rachel yang aku bayangkan adalah seorang gadis yang persis serupa akan soori noona.

Baik,cantik,comel,penyayang OMG KALAU AKU DAPAT MMG LIFE BERTAMBAH BAHAGIA.

Tapi aku tidak ada perasaan kepada noona ntah lah kenapa maybe sebab aku hanya anggap dia sebagai kakak aku sendiri.

"Uncle ppali nk tgk gambar omma",baju aku ditarik-tarik pleh Wooju tidak sabar barangkali.

Aku buka helaian pertama album itu dan aku lihat wajah soori noona yang berdiri bersebelahan hyungku semasa majlis perkahwinan mereka.

"Ini appa sebelah appa tulah omma wooju,cantikkan",Wooju fokus melihat foto milik ibu kesayangannya.

"Omma cantik hikks",air mata anak kecil itu mengalir lagi.Bertapa dia juga terasa ingin menangis ketika itu bersama wooju tapi jungkook sedar dia kuat dan tidak boleh menunjukkan bahawa dia lemah.

#dontcryjungkook #jungkookkuat #wewithjungkook

Aku buka helaian seterusnya foto Soori noona tersenyum ditepi pantai menjadi tatapan aku dan wooju.

"Uncle,uncle",lenganku ditolak-tolak oleh wooju.

"Yeye ada apa",aku lihat dia yg mengesat air matanya.

"M..muka omma kita macam cikgu Rachel lah",aku terasa aneh.

"Haa ? Tak faham lah",aku mengaru kepalaku.

"Muka omma sama dengan cikgu rachel,100% pasti,cuma rambut omma warna hitam cikgu Rachel warna blonde,mata omma hitam mata cikgu Rachel warna brown",aku tersenyum.

"Tu nama dia pelanduk dua serupa",kata aku.

"Apa tu ? Kenapa pelanduk kena ada dua ? Serupa pulak tu ?",bertalu-talu soalan wooju,memang betul iklan susu dekat TV yg selalu aku tengak.

OTAK KANAK-KANAK CEPAT MENTAFSIR BENDA BARU.BELILAH SUSU INI UNTUK MENGAKTIFKAN SEL-SEL OTAK ANAK ANDA ! ^_^

Tak sia ii kau buang masa tngok tv jungkook.

"Ermmm tnya cikgu rachel wooju tu",aku menyelak lagi helaian sebelah.

"Uncle uncle nama omma kita apa ?",tnya Wooju dengan teruja.

"Nama omma wooju,HAN...SOO.."

"Wooju",Aku dan wooju terkejut tiba-tiba pintu bilik aku dibuka.Aku lihat kearah pintu Taehyung berdiri dengan muka tenang.Aku menutup telinga wooju.

"Yaa !!! Ketuklah dulu bangsat kau nak aku mati terkejut ke sial ?",aku lepaskan tangan aku dari menutupi telinga wooju.

"Apa ii jelah,wooju jom ikut appa siap-siap kita pergi funfair",Wooju masih duduk disebelah aku dan tidak mahu bergerak dari tempatnya.

"X nak,kita nak duduk dengan uncle,nak dengar cerita pasal omma",Wajah taehyung berubah.

"Wooju berapa kali appa nak cakap,Omma wooju tak sayang wooju dia pergi tinggalkan wooju dengan appa,dia tak pernah datang nak tengok wooju walaupun sekali,Aunty Irene yang wooju kurang ajar tadi,dia tu dari wooju lahir take care pasal wooju ambil tahu semua pasal wooju dan anggap wooju macam anak dia sendiri,tapi macam tu wooju balas dan lebih sanjungkan omma wooju yang tinggalkan wooju,and dia tak layak nak jadi omma wooju so please mulai sekarang lupakan niat wooju nak tahu maklumat-maklumat pasal omma,Last sekali kau jungkook tolonglah kalini je aku nak kau lupakan pasal perempuan tu,aku nak semua barang dia yang kau simpan buang dan jauhkan dari anak akuaku appa dia and aku tahu apa yang terbaik untuk anak aku",Wooju terus berlari keluar dari bilik sambil menangis.

"Hyung,hyung untuk kepentingan anak kau ke untuk kepentingan kau ? Or kepentingan Irene ? Kau nak suruh wooju benci omma dia mcm kau benci Soori ? Tapi tolong jangan lupa yang berjuta kali pun kau pisahkan hubungan mereka tapi mesti kebenaran tentang hubungan tu akan terbongkar jugak.Aku hormat kau sebagai hyung aku tapi tu dulu sekarang segala hormat aku semua dh hilang sebab hyung aku yang dulu lain,sekarang lain",terus aku simpan semua barang soori noona dalam kotak kembali dan menyimpannya ketempat asal.Aku ambil langkah ke katil dan baring.

"Tolong jangan seksa wooju please",air mata aku mengalir.

TBC...

Vote❤
Comment💬

Nafsu KTH S1S2Donde viven las historias. Descúbrelo ahora