#18

11.1K 883 65
                                    

Aku pulang sambil memegang hasil keputusan check-up tadi dan aku sungguh gembira apabila melihat keputusannya bahawa anak yang bakal lahir ini nantinya adalah namja.

Dari tadi kepala aku ligat memikirkan nama untuknya,sungguh aku tidak sabar.Aku melangkah masuk kesebuah shopping mall dan aku pergi mencari-cari pakaian bayi.

Sememangnya aku sungguh teruja apabila sampai disebuah kedai kelengkapan untuk bayi.Pakaian-pakaiannya sungguh comel sehingga aku tidak tahu nak pilih yang mana satu.

Setelah selesai memilih beberapa pakaian dan kelengkapan yang lain aku keluar dari kedai itu dan berasa dahaga.Aku menuju kesebuah kedai yang menjual jus buah-buahan.

Nampaknya semua sudah selesai dibelanjakan dan aku ambil keputusan untuk pulang dan secara tidak sengaja aku terlanggar seseorang sehingga air yg tadi aku beli tertumpah kebajunya.

Aku berulangkali menunduk untuk meminta maaf lalu aku mendonggak melihat wajahnya.Dan terserlah wajah Irene didepan aku.Sungguh MENYAMPAH !

"Wei perempuan kau buta ke ? Biji mata kau tu letak dekat mna ha ? Habis basah baju aku,dah lah air manis melekit tau tak !",Sungguh tak tahu malu dekat shopping mall pun menjerit-jerit macam orang gila.

"Kan saya dah mintak maaf x cukup lagi ke ?Awak tnya saya mata dkt mana or saya yang kena tnya mata awak dekat mna ? Dah sah ii saya ni besar dgn perut mcm ni pun still x nmpk ke ? KE BUTA ?",Satu tamparan singgah dipipi kiri aku.Wow sungguh kurang ajar perempuan ni.

"Kau ni dasar x gunakan !",aku hilang sabar dan terus mengangkat tangan untuk menamparnya namun tangan aku ditahan oleh seseorang.

-_- TAEHYUNG

"Kau buat apa ha ? Kau nk tampar yeochin aku kan !",tgn aku digenggam kuat olehnya.

"Oppa dia marah Irene sebab Irene kata oppa dah tak sayang ia lepas tu dia tumpahkan air dekat dress Irene,Irene nak pergi tapi dia tahan then nak tmpar Irene",Dasar penipu !!! Aku cuba melepaskan tangan aku yang digenggam oleh Taehyung.

"Kau ! Apa kau buat dekat yeochin aku memang melampau and apa yang dia cakap tu memang betul aku memang x sayang kau punlah !",tangan aku dilepaskan.

"Saya tak kesah pun awak tak sayang saya atau apa pun tapi boleh tak awak hormat saya sebagai isteri selagi kita masih ada ikatan,awak tak rasa ke perasaan saya bila tengok awak dengan yeoja lain sedangkan saya dgn anak ni asyik diasingkan,Kita ada lagi 4 bulan sebelum kita bercerai jadi tolong fikir tanggungjawab awak tu",Dengan tangisan aku berlalu pergi meninggalkan 2 makhluk tuhan yang memang sah serba kekurangan itu.Serba kekurangan akal !

SKIP

Taehyung's pov

Aku melangkah masuk kedalam rumah dan aku lihat seisi keluarga aku sedang bergelak ketawa diruang tamu.Entah apa yang suka sangat pun aku tak tahulah.Aku menghapiri mereka.

"Kenapa gelak ii ni,happy semacam je",tnya aku.

"Mana tak happynya soori balik-balik bawak berita gembira",kata appa sambil bergelak ketawa dengan yang lain.

"Berita apa pulak ni ?",aku masih pelik dengan kelakuan mereka semua.

"Hyung pergilah tnya dia sendiri",aku pun naik keatas dan masuk kebilik dan kelihatan soori sedang tersenyum sambil membelek-belek pakaian bayi.Namun senyumannya hilang selepas menyedari kehadiran aku.

Dia terus menyimpan baju-baju tadi kedalam almari dan terus dia baring diatas katil.Aku menghampirinya.

"Apa berita yang buat family aku happy tu ?",aku tnya dia.

"Pasal baby",katanya ringkas.

"Asal dgn baby ?",aku membuka butang baju kemeja aku satu persatu.

"Baby namja",aku memandang dia dia dgn pandangan seakan tidak percaya.

"Seriously ?",dia mengangguk.

"Mcm mna dh besar ke baby tu ?",aku sungguh teruja.

"Bkk laci meja solek tu then tgk sendiri",dia terus memejamkan matanya.

Aku meluru ke meja solek dan membuka laci dan mengambil satu fail yang tertulis Hwandong Medical Center.Aku buka dan lihat photo ultrasound itu nmpk yg bayi tu sudah membesar.Secara tidak sedar aku tersenyum sendiri aku memandang soori.Aku pergi kearah soori dan ddk dihadapannya.

"Aku tau kau tak tidur lagi,so x pyh ttp mata tu",dia masih berdegil dan berterusan memejamkan mata.

"Aku mintak maaf pasal dekat mall tadi",dia masih statik dengan kedudukannya.

"Okay aku janji dalam masa 3 bulan ni,aku akan jaga kau dengan baby ni,aku akan buat kau happy,Aku akn teman kau pergi mana je kau nak,aku akan ikut apa je yg kau nk aku akan tunaikan",aku terseny bila nmpk dia membuka matanya dan tersenyum.

"Jangan nak berjanji kau x boleh nak tunaikan",dia kembali memejamkan matanya.Aku rase tercabar.

"Aku kalau janji aku akan kotakan janji aku,aku bukan MUNAFIK okay",aku senyum kemenangan.

"Kalau saya mintak awak jangan ceraikan saya ?"

Soori's pov

"Kalau saya mintak awak jangan ceraikan saya ?",tidak semena-menanya air mata aku mengalir sambil mata aku masih aku tutup rapat.

Tiada sahutan aku tersenyum.Memang tak mungkin dia dapat kotakan janji yang tu.

"I guess what Kim Taehyung you can't do that right ",aku merasa ada sesuatu yang mengesat air mata aku.

"Aku minta maaf"

TBC...

Sorry chapter ni pendek🙏

Btw please lah Vote ff ni,jgn just naikkan view tapi x vote 😩

Nmpk aneh disitu dengan view yang ramai namun vote dia cuma berapa je 🙀

So Vote lah and Komen sekali,yang komen asyik orang yang sama je [BROKEN]

SUPPORT MY LATEST FF 'I'M YOUR KTH'🙎

Nafsu KTH S1S2Wo Geschichten leben. Entdecke jetzt