#21

11.1K 672 58
                                    

Aku lihat dia sedang lena tidur disebelah,ini lah peluang aku dah 2 bulan aku tak jumpa Irene.Rasa rindu menguasai diri.Aku lihat waktu pada skrin telefon 22:30.Irene mesti ada lagi dekat club sekarang ni.

Aku terus capai jacket yang tersangkut di dinding dan aku sarungkan.Aku capai wallet dan telefon lalu perlahan-lahan aku buka pintu bilik agar tidak mengejutkan soori.

Aku lihat ruang tamu dan Jungkook dan omma sedang menonton televisyen.Mereka memandang aku yang sedang menuruni anak tangga.

"Nak pergi mna tae ?",soal ommaku.

"Nak jumpa Irene",aku memilih kasut didalam rak.

"Isteri dah sarat macam tu pun masih lagi hyung nak pergi jumpa scandal hyung tu",aku tidak pedulikan perlian dari jungkook.

"Diamlah kamu kook,baguslah Irene kalau jadi menantu omma,cantik,datang dari keluarga ternama,berpelajaran kalau dibandingkan dengan soori tu Irene 100 kali ganda lebih bagus",Aku tersenyum mendengar pujian omma buat buah hatiku itu.

"Jangn risau omma lepas Tae ceraikan soori nanti Tae akan pastikan Irene jadi menantu omma",Jungkook terus bangun dan mendaki anak tanga dengan marah.

Aku terus keluar dari rumah dan memandu keclub yang sering aku dan Irene kunjungi.Mesti dia happy bila jumpa aku nanti.

Setibanya aku disana aku masuk kedalam Club dan mencari-cari kelibat Irene dibalik lautan manusia yang menari-nari didalam club itu.

Aku tersenyum melihat Irene yang sedang duduk sambil menikmati segelas wain ditangganya.Aku mengambil tempat disebelahnya.

"Sorg jeke ?",aku terus memegang tangannya namun ditepisnya dan dia memandang aku .

"Janganlah ... eh Oppa !!!",terus dia dakap tubuhku yang tinggi lampai ini.

"Oppa chagi rindu oppa !!!",terus dia lekatkan bibirnya dibibirku.

"Oppa pun rindu chagi,mian oppa kena jaga soori sampai abaikan chagi",Irene terus melepaskab dakapannya kepada aku.

"Kalau kita berdua stop sebut nama setan tak guna tu,menyampah dengar rasa loya tau tak !",aku terus memelukanya.

"Okok sorry malam ni kita have fun together jangan cakap pasal yeoja tu lagi ok",Irene mengangguk laju.Tangannya terus aku tarik menuju ke tengah-tengah ratusan manusia yang sedang menari tak ingat dunia itu.Aku mula berseronok bersamanya.

Jungkook's pov

Kekiri kekanan sukar untuk aku tidur apabila memikirkan nasib yang bakal menimpa kakak ipar aku tu.Perut yang sudah besar tu tunggu masa je nak keluarkan isi didalamnya.Bulan ni pun masuk 9 bulan dah ntah suami dia tu sedar ke tidak isteri dah nak bersalin.

Sekali lagi aku cuba melelapkan mataku.Namun tiba-tiba aku dengar suatu suara menyapa telinga aku.

Tolong ! Tolong ! Tolong !

Aku cuba memastikan sekali lagi dan suara itu berulang kali menyebut perkataan yang sama.Tiba-tiba...

PRAKKK !!!

Bunyi kaca pecah menarik perhatian aku.Lalu aku terus keluar dari bilik aku cuba cari bunyi itu dan aku lihat omma dan appa juga keluar dari bilik mereka.

"Kook bunyi apa tu ?",tanya Appa aku hanya mengelengkan kepala dan terus mencari bunyi itu bersama omma dan appa.

Semaki lama bunyi itu semakin jelas apabila sampai berhampiran bilik hyung dan noona.Aku perlahan-lahan membuka pintu dan alangkah terkejutnya aku melihat tubuh Noona sudah rebah di lantai dan dipenuhi darah.

"Omma call ambulans i think noona dan nak bersalin",omma hanya mengikut arahan aku.

Aku dan appa membantu soori untuk bangun dan membawanya keruang tamu.Aku cuba menghubungi hyung namun tidak langsung dijawab panggilanku.

"Kook ambulans dah sampai kook pergi dulu nanti appa dengan omma pergi",aku hanya mengangguk dan terus masuk kedalam ambulans bersama noona yang diusung.

Esakkannya tidak henti-henti dari tadi.

"Noona tahan noona sekejap lagi kita sampai",aku lihat mukanya sudah basah akibat tangisan yang teruk.Aku terusan menghubungi hyung namun masuk tidak dijawab.

SKIP

Aku keluar dari club bersama Irene aku lihat telefonku.16 missed call from Kookie.Aku terus menghubunginya kembali.

"Kook ada apa ni sampai 16 kali call",aku berjalan menghantar Irene ke keretanya.

"Hyung datang Hospital sekarang",aku terkejut.

"Siapa sakit ?",aku kini kelam kabut.

"Datang jelah banyak mulutlag kau",terus jungkook matikan panggilan.

"Chagi oppa kena pergi kecemasan sangat ni,nanti kita jumpa ye",pipinya aku cium sekilas dan aku bergegas ke keretaku dan aku memecut ke hospital.

"Takkanlah soori dah",aku mengeluh dan selepas 15 minit aku sampai dan terus aku menuju ke tempat yang dinyatakan Jungkook.

Aku lihat omma dengan appa juga baru sampai.

"Omma appa apa jadi ?",tanya aku.

"Bini tak guna kamu tu lah,tengah-tengah malamlah nak bersalin",aku mula berasa risau aku tiba didepan bilik kecemasan dan aku lihat jungkook sedang menanti sambil bajunya penuh dengan darah.

"Kook mcm mna ?",Jungkook bangun dan terus menumbuk aku.

"Kau memang tak guna hyung,dah tahu wife kau dah sarat macam tu kau boleh tinggalkan dia semata-mata untuk Yeochin tak guna kau tu,Kalau aku tak jumpa noona tadi,dia dengan anak dia dua ii dah mati sebab kau",aku mengesat darah yang mengalir keluar dri bibirku.

"Jungkook dah tu kawal emosi kamu ni hospital jangan nak malukan appa,rosak reputasi appa nanti",Appa seperti biasa masa-masa macam ni masih lagi memikirkan dirinya sahaja.

Tiba-tiba pergaduhan kami itu terhenti tatkala melihat doktor keluar dengan cemas.

"Suami Puan Han soori ?",aku terus mengangkat tangan dan menuju kearah doktor.

"Isteri Encik perlukan encik sekarang,dia dalam keadaan lemah,sila ikut saya",tangan aku terus ditarik masuk kedalam bilik pembedahan.

Selepas dipakaikan pakaian khas aku dibawa masuk kedalam bilik dimana soori bertarung nyawa.

"Encik tolong beri kata-kata semangat untuk isteri encik dia sangat memerlukan encik",aku mengangguk dan memegang tangan soori dan aku melihat dia menangis .

"Awak sakit",dia menangis lagi teruk.

"X pe tahan ye aku ada dekat sebelah ni,bertahan,demi anak kita,buat yabg terbaik",doktor terus terusan menyuruh dia meneran.

Bunyi esakkan bercampur kesakitan yang dirasa soori semasa meneran membuatkan rasa simpati aku timbul dihati.

"Puan sikit lagi dah nampak tu,push lagi push",Soori meneruskan kerjanya.

"Bertahan",aku mencium tangannya.Dan terasa tanganku digenggam dengan kuat dan pada waktu yang sama kedengaran bunyi tangisan bayi memenuhi ruangan itu dan aku lihat doktor tersenyum kearah aku dan soori.

"Bayi anda selamat dilahirkan",aku tersenyum senang sambil memandang soori.Namun soori sudah tidak bergerak aku menjadi kelam kabut.

"Encik jangan risau isteri encik tidak apa-apa dia cuma pengsan lepas 2 jam bertarung nyawa untuk anak encik ni",doktor membawa bayi lelaki yang kemerahan itu kearah aku.

"Encik cubalah gendong dia",aku angguk lalu bayi itu bertukar tangan dari doktor kepada aku.Seakan ingin menangis aku lihat wajah bayi itu iras-iras aku dan soori.

"Annyeong anak appa",akhirnya secara tidak sengaja air mata aku jatuh mengalir.

TBC...

Yeah !!! Pelakon baru muncul !!! Baby boy kita dh muncul siapa nama dia ? Haaa ??? Wait for next chapter.

Vote❤
Comment💬

Nafsu KTH S1S2Where stories live. Discover now