Chapter 10

8K 215 13
                                    

Addriana pov

Parent's??family??hell??

Aku menutup mulut apabila aku perasan tentang pandangan Adam dan Lufty.

"In Italy??are you sure"Aku menanya soalan yang aku rasa paling logik saat ni.well..if you guys doesn't click yet.We're in Italy for crying out loud.

Anggukan daripada Adam cukup membuatkan aku berdiam diri."Well,we found them,but you must head back to hotel.You need to recover before meeting them.Aku dah tempah hotel buat korang and it's the top floor."Kata-kata Adam cukup membuatkan aku berasa lega.Mungkin kerana aku memerlukan masa untuk luka aku sembuh.

"You guys will stay at the same room."lagi sekali aku mengangguk kepala aku atas kata-kata Adam.Sampailah aku hadam ayat Adam.

"But...."kata-kata aku tergantung apabila aku perasan Adam tidak berada di hadapan aku.Mata aku meliar memandang sekeliling cafe untuk mencari Adam.Apabila aku memastikan yang Adam dah tiada di dalam cafe ini aku melihat kearah Lufty yang memandang kearah aku.

"Took you long enough to register the meanings." Lufty berkata sambil mengambil Iphone nya yang berada di atas meja sebelum berdiri.Namun matanya tidak lepas daripada memandang aku.Kening sebelah kanannya terangkat apabila dia perasan yang aku masih lagi berada di meja tidak bergerak walaupun seinci.

Aku memuncungkan mulut aku atau lebih dikenali sebagai duck face sambil memberi death glare."Tak perlu nak buat muka camtu.kalau cantik tak apa la..ni macam beruk terlepas.Tapikan,ni Italy bukan malaysia,so,aku yakin beruk tak de kat sini,tapi ada monyet ke apa tah diorang panggil."Lufty bercakap sambil matanya meliar seperti mencari sesuatu,yang pasti benda yang dia cari tu adalah monyet seperti yang dikatakan.Manakala tangannya menggosok kepalanya membuatkan rambutnya menjadi serabai.Tapi tetap kacak.

Oh shi*.The hell is happening to me??

Aku berdiri sambil memberikan death glare nak tumbuk nanti cipta scene pulak.Aku memberi jelingan kepada Lufty sebelum berjalan menuju keluar daripada cafe ini.

Berdasarkan bau masculine,aku yakin Lufty mengikuti langkah aku dengan jarak yang dekat.

Aku melajukan langkah aku menuju kearah kereta White Lamborghini Averado.Yup,Adam 'bagi' kitorang bawak kereta ni,atau lebih dikenali sebagai 'baby'

Selepas kena hantuk dengan sudip.

Flashback.

"Miss Ian,Tuan Adam ingin berjumpa dengan miss at his house.I'll send the location."Suara daripada corong pembesar suara yang berada di disebelah Addriana dan Lufty cukup untuk mengejutkan mereka berdua daripada telefon yang berada di tangan.

"Kau ni asal??nasib kitorang tak ade masalah jantung.Kalau ada,kau orang pertama yang akan aku bunuh."ucap Addriana sambil tangannya memegang dada di bahagian jantungnya.

"Kau ni,kata top agent.Ni ntah apa-apa dah terkejut."sindir Lufty yang berada di sebelah Addraiana sambil memberi senyuman sinis.

Addraiana yang mendengar kata-kata Lufty terasa panas hati."Eh aku punya terkejut tak ade la melambung telefon.Kau tu,kata the most fearless mafia??telefon ntah ke mana.Tu cari apa tu??cari telefon??kau tu kan,jangan nak nilai orang lain kalau kau pun sama je."ucap Addriana dengan sinis.Lufty yang mencari telefonnya terhenti sekejap untuk memberi jelingan maut.

"Ok dah,jom gerak.Nasib bukan kau yang pandu kereta ni.Kalau tak,dah lama masuk longkang.Nah,location."ucap Addriana lalu menyerah kan location yang telah dihantar ke telefonnya.

"Shut up.Aku tak nak taxi driver ni salah pandu sebab dengar suara sumbang kau."Lufty membalas kembali kata-kata Addriana dengan pedas.

Kalau boleh,dah lama Lufty masuk kubur.Addriana menarik nafas perlahan-lahan demgan cara untuk menahan kemarahan.

15 minutes later

Sepanjang 15 minit perjalan tak ade sorang pun membuka mulut untuk memulakan perbualan kerana akhirnya akan bergaduh.

Sampai sahaja mereka di rumah Adam.Addriana keluar daripada taxi meninggalkan Lufty untuk untuk membayar dan terus meluru masuk ke dalam rumah Adam.Lufty yang melihat tingkah laku Addriana tercenggang.

Selepas sahaja dia membayar kepada taxi,dia mengikut jejak langkah Addriana yang telah menghilang di dalam rumah Adam.

"Adam!!!!"

Suara Addriana yang kuat itu bergempa di dalam rumah Adam.Masuk sahaja Lufty ke dalam rumah tersebut,dia terus melihat kearah dapur di mana Addriana tengah bergaduh dengan Adam.

Adam pov(yeay??)

"Adam!!!"

Nama aku yang di panggil dengan kuat itu membuat kan aku terlepas sudip yang aku pegang untuk membuatkan breakfast untuk Addriana dan Lufty.

Tak sempat aku berpaling menghadap Addriana yang memanggil aku itu,kepala aku diketuk dengan sudip.

Ktuk

"Kau ni asal??"aku tanya Addriana sambil tangan aku tak lepas daripada mengosok tempat kepala aku yang diketuk oleh Addriana.

"Bagi aku anak kunci 'baby' aku.Kau bagi sejuta pun,aku tak akan sesekali naik taxi kau."kata-kata Addriana membuatkan aku tersengih.

"Bukan salah aku taxi tu 50/50."aku menjawab sambil tersengih.Memang la aku yang  tempah taxi tu,tapi tak tahu la pulak taxi tu taxi yang jenis tu.

"Ada aku kisah??sekarang bagi aku kunci baby.Sekali lagi kau tempah taxi yang guna tayar lori,kau,aku seksa habis-habisan."Sumpah dia punya ugutan boleh buat aku insaf.

Sebaik sahaja aku bagi kunci 'baby' kepada Addriana,hidung aku terbau macam ada benda hangit.Aku memandang Addriana sebelum kami berdua memandang kearah telur yang aku goreng tadi.

Apabila deria aku 'hidup' balik.Aku dengan jelam kabut menutup api.Telur yang telah berubah warna itu aku pandang.

"Breakfast dah hancur,thanks to you.Now let's go to the cafe' to have a breakfast.Then I'll tell you the information that will knock you out."ucap aku kepada Addriana dan Lufty sebelum keluar menuju kearah kereta BMW di dalam garaj.

Ntah bila Lufty berada di situ aku tak tau.Aku menghidupkan kereta sambil menunggu Addriana dan Lufty menaiki 'baby' Addriana.Memang tidak dinafikan yang Addriana obses dengan 'baby' dia tu .

Selepas aku memastikan Addriana mengikut aku dari belakang,aku menuju ke arah cafe' favorite aku.Aku yakin yang Addriana pasti terkejut selepas mendangar info yang akan aku bagitau nanti.

&&&&&&&&&

Media kat atas tu pic rumah Adam.

And,well done kepada pt3 candidates.Serius,math memang gila.

Ok,that's all for now..sorry sebab lambat.

Abaikan typo.

My Sweet M.R MafiaDonde viven las historias. Descúbrelo ahora