Chapter 6

8.5K 320 11
                                    

Jam yang berada di dinding sebelah kanan jelas menunjukkan jam 5.30 petang.Balik sahaja dari agensi tadi dia terus menyiapkan assignment nya.Walaupun cuti semester 1 baru sahaja bermula.Dia perlu menyiapkan lebih awal kerana sepanjang cuti dua minggu ini hari harinya akan dipenuhi dengan misi misi yang terpaksa diselesaikan.Laptop nya ditutup,kertas kertas yang bersepah akibat kajiannya tadi di kemaskan kembali.selesai sahaja dia mengemas kertas kertas tersebut dia meletakkannya di atas meja kayu yang berada di tengah-tengah bilik study yang berada di hujung hallway.

Dia terus menuju kearah pintu yang diperbuat daripada kayu jati bertentangan dengan hallway ini selepas memastikan bilik study itu dikunci.Pintu itu ditolak perlahan,warna unggu cair yang dicat ke seluruh bilik itu menyapa pandangannya.Katil yang bercadar biru gelap manakala comforter dan bantal yang berada diatas katil berwarna unggu gelap bersaiz Queen itu dituju.Terdapat meja bulat kecil yang berada dikiri dan kanan katil tersebut terdapat meja bulat kecil atau meja one night stand dan lampu tidur.Badanya dihempas keatas katil.Wajahnya di sembam ke atas batal.Posisi badannya dibetulkan menghadap siling.Fikirannya melayang memikirkan tentang Lufty Edward Mikael iaitu jejaka yang selalu berada di fikirannya.Tambah pula jejaka itu merupakan rakan kongsi yang Adam selalu sebutkan.Mata hazel jejaka itu cukup membuatkan para wanita terpukau,malah dia juga memiliki badan tough,jawline dia memang perfect,hidung yang mancung,bibir yang kissable..."wait..did i just said his lips is kissable??what is wrong with me??"ucap Addriana.Badannya berdiri tegak apabila dia menyedari keterlanjuran dia memuji Lufty.

Iphone miliknya yang berada diatas meja one night stand dicapai."5.30??biar betul??aku ada sejam 30 minit jerr??"ucap Addriana.Dengan cepat kakinya diatur kearah tandas,apabila iphone nya diletak kembali keatas meja tersebut.

Selesai sahaja mandi,dress merah pemberian Adam yang berada di dalam walk in closet nya di ambil.Ditilik nya dress itu dengan takjub.Memang tak dinafikan taste Adam memang terbaik.

Memang tak dinafikan taste Adam memang terbaik

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Mask yang berada ditangannya dilihat.Wajahnya yang bermake-up neutral itu langsung tidak ditutup seperti sebelum ini.Baginya,Lufty dah tahu tentang dirinya yang sebenar jadi kenapa dia nak bersusah payah nak cover wajahnya.

Dah beberapa kali dia cuba ikat tali dibelakang kepalanya tetapi hasilnya tetap sama.senget. nak sahaja dia baling mask tu,tapi Lufty halang.Haah,Lufty yang pick up Addriana kerana driver yang dihantar oleh Adam terpaksa pick up VIP Adam yang datang daripada England.

Bak kata Adam,'alang² Edward tu pasangan kau..bia je la dia ambik kau..sweet sikit.'Banyak la dia punya sweet.Addriana membuat muka toya tanpa dia sedar.Lufty yang sedari tadi memperhatikan Addriana,berkerut apabila dia melihat Addriana membuat muka toya.

"Kau ni kenapa??mask tu pakai la..dah nak sampai dah ni."tegur Lufty sambil matanya tidak beralih daripada jalan raya.Lufty juga masih belum memakai mask miliknya.Bak kata dia'Aku tak nak pakai lagi,nanti tak nampak jalan.'macam la mask tu tutup mata dia.

Pandangan Addriana beralih kepada Lufty yang masih masih memandu,nak sahaja dia mengamuk kat dalam kerete tu..tapi tak de mood pulak.

"Aku tau aku kacak,tapi tak perlu la pandang aku macam tu.malu i tau tak."ucap Lufty sambil matanya menjeling Addriana sekilas.Hand break ditarik apabila dia parking kereta miliknya di tempat parking VIP yang berhampiran dengan main doors.

Addriana menjeling tajam sambil mulutnya dimuncungkan menjadi duck face."Elok lah tu,kalau boleh,muncungkan lagi mulut tu biar jadi mulut buaya."perli Lufty menghadap Addriana yang berada di sebelahnya.Tanganya mencapai mask hitam yang dipegang oleh Addriana lalu dipakai ke wajahnya.Selesai mengikat tali di belakang kepalanya dia memandang Addriana yang masih belum bergerak walau seinci.Tanganya mencapai mask milik Addriana lalu dipakaikan ke wajah gadis itu.Bukan dia tak perasan yang Addriana dari tadi lagi cuba memakai mask tersebut.

Selesai mengikat mask tersebut,dia memandang wajah gadis pujaannya."beautiful"ucap Lufty perlahan tanpa sedar.Addriana pula terkaku apabila jejaka itu memegang pipi kiri nya.Matanya tidak lepas daripada memandang mata hazel Lufty.Wajah Lufty yang agak terlindung kerana mask hitam yang dipakai lelaki itu jelas menampakkan ke kacakkan nya.

"Kita dah sampai..jom"ucap Lufty sambil keluar daripada kereta,kemudian dia membukakan pintu buat Addriana untuk menjemputnya keluar.Addriana keluar daripada kereta apabila dia berpijak di bumi nyata.Tiba-tiba Addriana merasa seperti tangan sasa sedang memeluk pinggang rampinnya.Lufty yang berada di sebelahnya dipandang sekilas sebelum bergerak menuju kearah double door untuk memasuki majlis tersebut.

"Mr Mikael,it's nice to meet you..and i bet you are Miss Addriana..Mr,Mikael fiancé."ucap seorang lelaki yang berperanan sebagai penyambut tetamu atau lebih kepada suami miss Elyana."what a lovely lady you are.I'm expected a weeding card soon."ucap lelaki itu lagi."nice to meet you to Mr.Aiden." ucap Lufty."please,enjoy the ceremony.My wife will be down in a minute."ucap Mr.Aiden.

Lufty hanya mengangguk tanda positif lalu bergerak menuju kearah makanan yang disediakan."fiancé??"tanya Adriana,masih terkejut tentang info yang baru itu."Yup,you're my fiancé"ucap Lufty dengan tenang."Beat you're not reading that information.Everything about this night??"ucap Lufty sambil memandang tepat kearah Addriana.

Addriana memandang kearah tetamu yang hadir malam itu.Semua tetamu merupakan tetamu VIP yang agak terkenal.Dia tidak berani untuk memandang kearah Lufty yang pastinya sedang memandangnya sekarang ini kerana malu dengan kata kata Lufty.Ya,dia memang tidak membaca maklumat tentang dia dan Lufty hanya tentang tetamu yang akan hadir pada malam ini.

"I need to go to the washroom" ucap Addriana sambil kakinya pantas menuju kearah bahagian kanan.Meninggalkan Lufty yang memandang kearahnya dengan senyuman sinis.Dia sengaja hanya kerana mahu lari daripada topik tersebut.

Sampai sahaja di pintu toilet,dia terus masuk menuju ke singki.Tangannya yang tidak kotor di cuci.selesai sahaja mencuci tanganya dan memastikan yang wajahnya tidak lagi panas,dia menuju kearah dewan utama tempat dia meninggalkan Lufty.Terbuntang mata Addriana apabila dia melihat seorang gadis sedang memeluk lengan sasa Lufty.Tangannya menggepal penumbuk menahan marah.Kakinya melangkah kearah Lufty yang bergelak ketawa dengan gadis itu dengan cepat.

Belum sempat dia menghampiri pasangan itu,mulutnya ditutup dengan kain dan ditarik kerah bilik yang berhampiran dengannya.Masuk sahaja mereka ke dalam bilik itu,kepala Addriana dipukul dari belakang cukup membuatkan Addriana pengsan.

TBC

My Sweet M.R MafiaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin