Part 25

5.8K 141 19
                                    

Okay. Kasi satu lagi part malam ni. Nak sambung sedih. Haha. By the way sis ada masukkan sikit POV Usyair. Sikit je tak banyak. Nak kasi sedih lagi. Part ni sedih je. Hope korang sedih juga. Sob sob. Hehe. Anyway, dekat bawah sekali sis sertakan gambar hero dan heroin dan seangkatan dengannya. Bayangkan wajah mereka macam tu okay? Happy reading. Hehe. And jangan lupa komen tau! Bye.

Sampul surat berwarna kuning yang berada dalam peganganku itu aku pandang dengan hati yang sakit. Aku dah tak boleh simpan. Aku kena berdepan juga dengan Usyair. Cukuplah dua hari ni dia asyik memujuk aku. Aku dah muak. Aku benci dia.

Jadi, lepas asar aku keluar daripada bilik bersama dengan sampul tersebut. Aku dah bersedia dengan segala apa jawapan dia. Malah aku sendiri dah bersiap untuk keluar daripada rumah ini. Aku kerling bilik dia.

Aku kuatkan hati mengetuk pintu bilik dia. Sesaat kemudian dia pun membuka pintu. Terpampang wajahnya yang kelihatan sugul itu. Tapi bila nampak wajah aku dia berusaha tarik senyuman. Aku tak pula membalas senyumannya malah beriak beku.

" We need to talk. About this."

Aku tunjukkan sampul surat tersebut depan mata dia. Dia nampak pelik dan tertanya-tanya. Tapi aku tak hiraukan. Malah aku turun ke bawah dan duduk di sofa ruang tamu. Dia ikut daripada belakang dan duduk depan aku.

Suasana saat ini sangat tegang. Aku sendiri yang timbulkan suasana tegang ini. So padan dengan muka sendiri. Aku letak sampul itu depan Usyair.

" Itu semua bukti yang Usyair tipu Fia. Usyair khianati cinta kita. Usyair dah hancurkan hati Fia."

Dia ambil sampul tersebut dan tengok isi dalam. Lepas tu terpampang wajahnya yang terkejut besar. Tangannya menggeletar bersama wajah tegang di wajah. Aku hanya diam menanti kata-kata dia.

" Siapa yang beri ni pada Fia?"

Dia macam tahan sabar. Maybe marah. But kenapa nak marah? Oh! Dah tahu salah sendiri mestilah marah. Salah sendiri dah terbongkar kan? Aku tersenyum sinis.

" Why? Tak kisah la sesiapa pun yang bagi. Tapi berterima kasih pada orang tu sebab dia Fia tahu siapa suami Fia yang sebenar."

Dia menggelengkan kepalanya dan buang sampul itu ke bawah meja. Aku hanya tengok dengan renungan kosong. Dia berdiri dan ingin mendekati aku. Tapi aku cepat bertindak dengan berdiri juga dan menghalangnya.

" Don't touch me!" Jerkahku.

Dia meraup wajahnya perlahan dan memandang ke arahku dengan wajah sayu.

" You believed it?"

Aku tertawa sinis.

" Kalau Usyair dekat tempat Fia apa yang Usyair rasa? Usyair percaya? Mestilah percaya! Bukti dah ada depan mata!"

" Tapi semua ni fitnah!" Dia dah meninggikan suara.

Aku tersenyum sinis bersama dengan ketapan bibir. Aku tuding jari ke arah dadanya.

" Fitnah? Usyair cakap semua ni fitnah? What?!"

" Betul sayang. Semua ni fitnah. Abang tak buat semua ni. Ini bukan kerja abang!"

Dia masih ingin menegakkan benang yang basah. Aku tarik nafas dalam dan renung dia tajam. Bersama rasa benci dan marah. Sedih pun ada.

" Orang ni cakap Usyair nak balas dendam. Sebab Su. Betul ke?"

Dia nampak terpempan. Terkelu seribu bahasa. Aku tersenyum dengan hati yang terluka.

" Jadi betul lah Usyair nak balas dendam? And you know what? You did it!"

Dendam CintaWhere stories live. Discover now