Bab 7♂

38 15 0
                                    

Kedengaran bunyi kereta di luar lalu Trisha menjenguk di luar untuk melihatnya. 'Ehh? Siapa pula yang hantar mereka ni beraninya anak ni naik kereta sembarangan jeh sudah dipesan tidak dengar lagi, bisik hati Trisha lalu dia keluar. 'Tasha, Az siapa pula yang kmu naik kereta ni bahaya tau naik kereta orang sesuka hati jeh. Mereka berdua pun tersenyum melihat wajah ibu mereka yang sudah bimbang. Pintu kereta dibuka oleh seorang lelaki yang masih berpakaian kemas lalu dia menuju di tempat mereka. 'Mamy tengok belakang tu ada orang sudahlah berhenti membebel tu tak malu keh, kata Az lalu dia ketawa.
Trisha pun memandang ke belakang dia begitu terkejut apabila melihat lelaki tersebut. 'Siapa pula lagi ni kacak betul orang di depan sya ni, bisik hati Trisha.
'Saya minta maaf puan sebenarnya saya yang menghantar mereka pulang. Saya kasihan melihat mereka yang sedang tertunggu-tunggu .Lagipun mereka ni baik dengan saya so saya suka apabila saya bersama dengan mereka. 'Ohya jom masuk dahulu saya rasa mcam tidak selesa pula berbual di luar, kata Trisha lalu dia tersenyum.

Puan Ailyn pun menghidangkan minuman kepada lelaki itu. 'Terima kasih,ujar lelaki tersebut lalu tersenyum.'Sama-sama,balas Ailyn lalu pergi dari situ.
'Saya guru kelas mereka so saya hantar mereka pulang kamu lupa nak ambil anak kmu?'Er.. saya lupa nak ambil mereka jadi saya amat berterima kasih kepada ci.. kgu. 'Kenapa cakap macam terketar-ketar ni? boleh saya tahu siapa nama puan?, Tanya lelaki itu. 'Nama I Trisha you pula siapa? 'Saya Noel tapi nama tu macam I pernah dengar you bukankah ex-classmate I dulu keh?
'Ya sayalah classmate you dulu yang you slalu bantu I. Betul er?
'Haa.. Ingat pun nampaknya you banyak berubah dari yang dahulu semakin cantik pula tu. 'Iyakeh hehe tadi I hampir tak kenal you sebab you semakin handsome pula I nampak. Tak sangka yeh you dapat kerja mcam ni bagus, puji Trisha.
'Sebab itulah cita-cita sya time dulu I suka mengajar murid.'Ohh.. begitu, kata Trisha.

'Trisha boleh I tanya sesuatu dengan kmu?, Tanya Noel. 'Boleh apa salahnya cakap jeh.

'Betulkah yang suami you ni tak ambil perhatian dgan kmu lagi? suami awak tak sayang you lagi dan saya tahu yang Azriel tu ada perempuan baru.

Trisha begitu terkejut mendengar kata-kata Noel itu lalu air matanya mengalir deras di pipi. 'Noel you tahu dari mana ni ?

'Saya pernah nampak mereka berdua pergi shopping dua hari yng lalu. Awak belum tahu perkara ini lagi keh? 'Sya tidak tahu perkara ini ohhh... Azriel knapa dia mcam ni?? You tahu perempuan tu Noel?.
'Saya tidak kenal siapa perempuan tu.Trisha mengeluh berat lalu dia memegang dahinya. 'Trisha saya minta maaf sebab buat awak susah hati sya tahu awak sayangkan dia sahaja seorang di dlam hati awak, ujar Noel.

'Asalkan saya sudah tahu perkara ni trima kasih. 'Sama-sama ohya awak benarkan anak you bersama dengan I pada hujung minggu ni? lagipun peperiksaan mereka tak lama lagi sya nak ajar mereka. Boleh keh Trisha?, Tanya Noel.
'Okay saya benarkan you dengan anak I bersama hujung minggu ni. Location kmu di mana? mungkin I pun nak join juga dgan kmu, kata Trisha.

Be Mine Forever💕Where stories live. Discover now