Bab 6ツ

42 16 1
                                    

Semakin hari Azriel rapat dengan Azlin mereka keluar bersama-sama, berehat bersama-sama dan sebagainya. Nampaknya Azriel sudah jatuh cinta dengan Azlin dia selalu lewat pulang ke rumah dan apabila isterinya, Trisha bertanya Azriel hanya memberi alasan yang dia ada mempunyai meeting.Trisha semakin hairan dengan perangai Azriel itu,dia begitu ingin tahu mengapa suaminya berubah bukan lagi yang seperti dahulu. Azriel yang mengambil berat tentang keluarganya. Kasih sayangnya juga semakin kurang diberikan oleh isterinya kecuali anaknya.Tiada lagi kata-kata manis pada setiap hari untuk Trisha.

' Azriel pleaselah tell me knapa you berubah? You berubah kerana oleh siapa kalau saya cakap jehlah saya boleh baiki diri saya Sekarang juga.Saya tidak mahu perkara ini berterusan sampai bila-bila tolonglah Azriel, kata Trisha yang matanya sudah berkaca dari tadi lagi .Azriel yang sudah bosan mendengar kata-kata daripada Trisha terus dia keluar dari rumah itu. Trisha tidak boleh lagi berbuat apa-apa malah dia terus menangis.

'Trisha can you stop crying sya pun mcm rasa nak nangis pula kalau Trisha menangis jeh. Pleaselah yeh.., ujar Puan Ailyn sambil mengusap rambut Trisha itu. 'Sya tidak sangka Azriel lakukan mcam ni dengan saya termasuklah anak dia sendiri. Dia sanggup abaikan kami mcam tu jeh kenapa?!!marah Trisha .'Trisha banyakkan bersabar janganlah menangis nanti you lagi yng stress . 'Okay saya dengar apa yang you cakap dengan sya trima kasih kerana slalu memberikan semangat kepada saya, lalu dia memeluk Ailyn dan Ailyn pun membalas pelukan itu lalu dia tersenyum.

'Az kamu kenapa ni dari tadi asyik termenung sajah boleh sya tahu? mungkin saya boleh bantu kamu lagipun minggu depan hari khamis ni ada peperiksaan semester satu, tanya guru kelas mereka itu. Begitu juga dengan Tasha dia tidak mahu bercakap dengan sesiapun di dalam kelas dia lebih suka berseorangan. 'Daddy saya tidak ambil berat tentang kami dia selalu balik lewat .Saya rasa dia tidak menyayangi sya lagi saya seperti disisihkan oleh ayah sya. Dahulu ayah saya tidak begitu dia slalu menyayangi kami smua, luah Az kepada guru kelas mereka itu. 'Kalau begitu Az dan Tasha kena lebih banyak bersabar janganlah terus berputus asa nak belajar.Apa kata jika hujung minggu ni saya ajar kmu berdua boleh? 'Boleh juga kami mahu, balas Az dan Tasha serentak lalu mereka sangat gembira.

'Manalah mamy ni lambat pula kita kena ambil takkan mamy lupa nak ambil kita, ujar Tasha kepada Az. 'Belum balik lagi keh siapa ambil?, tanya guru kelas mereka yang kereta nya bergerak keluar dari kawasan sekolah itu. 'Belum kami tidak tahu siapa yang ambil kami berdua rasanya kami sudah bosan menunggu di sini, jawab Tasha. 'Kalau begitu jom sya hantar kmu pulang mungkin mamy kmu lupa nak ambil. Lalu mereka berdua pun masuk di belakang tempat duduk penumpang.

Be Mine Forever💕Where stories live. Discover now