Kata Pengantar

360 10 0
                                    

KATA PENGANTAR

Dengan mengucap Alhamdulillah atas rahmat dan nikmatnya telah tersusun buku kecil ini yang berjudul " PEDOMAN AKHLAK RASULULLAH " yang dihajadkan oleh Abah Rusli yang tercinta. Buku kecil ini menekankan betapa pentingnya pelajaran akhlak tersebut. Mengingat betapa banyaknya orang Islam berilmu yang hancur akhlaknya.

Kita sedih sekali melihat banyak ahli sujud dan ahli kitab yang tidak sesuai antara kata dan perbuatan.Harapan dari buku kecil ini adalah menghidupkan kembali akhlak Rasulullah, sehingga umat Islam tidak terpecah belah seperti keadaan sekarang ini.

Terbitnya buku kecil ini untuk memperingati lahirnya Nabi Muhammad atau turunnya Nur Muhammad dalam siklus 300 tahun yang bertepatan hari SENIN 12 RABBIUL AWAL 1422 H ( JUNI 2001 ) pada zaman milenium.

Buku kecil ini juga merupakan penjabaran dari perjalanan dan pemahaman ilmu yang lurus serta amaliahnya yang dilakukan oleh Abah Rusli, serta untuk membuka mata hati saudara kita yang mengaku Islam untuk berhenti jadi tukang fitnah.

Buku kecil ini diperuntukkan bagi keluarga serta saudara-saudara kita yang mau mengikuti. Dan apabila dalam buku kecil ini ada yang kurang sepaham, maka kita siap bermujakarah untuk mencari kebaikan.

Demikian kata pengantar ini kami sampaiakan, dan apabila dalam penyusunan buku ini terjadi kesalahan mohon dikoreksi serta mohon maaf yang sebesar-besarnya.

Salam kasih dan sayang

Allahu Akbar

Samarinda, Loajanan, 9 Juli 2001

Yang Dhoif

Penyusun

Pedoman Penerus Ahklak RasulullahWhere stories live. Discover now