R6: Mati

93 15 2
                                    

ARIN POV

"Bagus. Memang tu aku nak. Biar family tu mampus cepat." Kata seseorang di sebelah sana tapi dihalang oleh perabot yang agak besar. Tetapi masih aku boleh mendengar perbualan antara Suyeon dan En.Kim.

Tak guna. Mereka tak kenal siapa Jung Arin. Diorang akan menyesal buat keluarga aku macan tu. Tanpa aku sedar aku mengenggam kuat cawak kaca yang masih ada sisa air kosong sehingga itu cawan itu pecah. Darah yang sudah bercampur air itu aku tak hiraukan

"Bunyi apa tu" kata suyeon.

"Kejap ye suyeon tengok" kata suyeon dan berdiri dan hendak pergi ke arah aku. Nasib aku telefon suyeon berbunyi. Suyeon kembali ke tempatnya dan mengambil fonnya.

"Anyeong jungkook-shi" kata suyeon dengan agak lembut. Habis je panggilan itu.

"Bagus..teruskan goda Jungkook." Kata en.kim

"Okey. Tapi macam en tahu. Duit?" Kata suyeon.

"Mestilah aku bagi. Dah aku nak balik. Pastikan rancangan kita berjaya" kata en. Kim.

"Sudah tentu. Aku pun nak pergi ke Jungkook. Dia ajak makan. Tak lama lagi aku akan dapat dia. And tak lama lagi juga Namjoon akan mati" kata suyeon.

Aku tergamam. Namjoon akan mati..tak mungkin..

Selepas mereka keluar dari restoren. Ada seorang pelayan menegur aku.

"Cik..tangan cik berdarah..saya amik peti kecemasan" kata pelayan itu..selepas beberapa.minit dia kembai dan meletakkan beberapa cecair. Aku tidak rasa sakit..aku benar benar marah dengan suyeon. Jadi dia lah yang punca omma mati. Mata aku bertukar biru.

"Dah siap. Mata cik" kata pelayan tu. Aku terus mengeluarkan 10000 won. Dan keluar dari restoren ini. Aku takut aku diluar kawalan. Aku masuk ke dalam kereta. Dan secepat mungkin aku pergi ke mana mana. Tanpa arah tujuan. Kepala aku. Arghh lawan Arin semua ni. Selepas beberapa minit mata ku kembali menjadi warna asal. Aku keluar dari kereta. Aku ternampak suyeon dan jungkook. Jadi tu rancangan kau lee suyeon. Aku akan pastikan musnah dalam muka bumi itu.

Aku masuk ke dalam restoren dan menuju ke arah meja suyeon.

"Boleh aku join?" Kata ku tiba tiba. Mereka memandang aku. Nampaknya V ada, suga, jungkook and perempuan bodoh ni.

"Boleh. Duduklah" kata V dan senyum pada ku..aku dengan cepat duduk sebelah V. Di depan aku Jungkook and suyeon manakala Suga disebelah V.

"Order lah" kata V. Aku memanggil pelayan dan order beberapaa jenis makanan.

"Buat apa datang sini" kata jungkook. Aku memandangnya dan tersenyum.

Tbc

Xoxo
Adriana

Keep read and vote.

Reflection +Kim Nam Joon Season 4Where stories live. Discover now