Bab 11

38 2 2
                                    

"Ehh, dah bangun pon tuan puteri kita ni? Amacam best beradu tadi?" ejek Anip. Aku menjeling sambil mengangkat jari tengah. Tak guna! -_-

Aku mengambil tempat duduk di sebelah Zahidah . Sambil sambil tu aku memerhati bilik yang kami duduki ini. 

Bilik ni punya besar bagaikan ruang tamu kat rumah aku. Lelaki tadi mengambil satu alat yang bagi aku kelihatan seperti button remote. 

Selepas dia menekan butang itu, di tengah-tengah meja kami terpapar gambaran sebuah kumpulan yang kesusahan. Sungguh pilu melihat mereka.

"Kalau kamu makhluk bumi telah menjumpai mesej ini, bermakna Bob Berjaya dalam misi pertama dia. Saya tahu kamu semua sedang keliru dengan situasi kamu. Tapi percayalah, hanya kamu semua yang boleh selamatkan kami dan planet kami. Planet kami yang terletak 20033997480 km dari planet kamu semua diberi nama sebagai Planet Agustra.Planet kami penuh dengan sumber hijau yang di planet kamu panggil oksigen dan bunga yang berwarna-warni. Tapi sekarang disebabkan Lorry dan pengikutnya yang kejam telah mengunakan sumber di planet kami untuk menghasilkan mesin yang kononnya boleh menambahkan sumber di planet kami yang kian habis.Cuma saya, dan rakan-rakan saya yang mengetahui risiko sekiranya projek itu dijalankan. Planet kami akan musnah. Hurggh.. tapi mereka tidak pedulikan kata-kata kami. Malah mereka penjarakan kami kerana takut orang lain percaya akan kata-kata yang kami sebarkan.Dikurung tanpa cahaya dan makanan memang perit. Kamu semua dipilih kerana karakter dan muka kamu semua di planet ini serupa dengan kami. Jadi, kami cuba meminta pertolongan daripada kamu  semuaa memandangkan planet kamu juga menjadi sasaran Lorry .Aku adalah kau dan kau adalah aku Arin. Mereka sedang memburu kamu kerana kamu adalah kunci untuk ke planet kami.Sekiranya mereka turun ke planet kamu, mereka memerlukan kunci untuk pulang ke planet kami agar rancangan mereka berhasil. Perasan corak ditangan kamu berlainan daripada manusia terpilih yang lain? Kerana di planet ini kamu adalah saya. Jadi misi kamu semua adalah untuk menewaskan Lorry dan rosakkan rancangan mereka serta lindungi Arin.Tolong kami. Ini melibatkan planet kamu semua. Hurgghh..Hurgghh tentang kawan kamu yang hilang , itu semua kerja mereka agar kamu menjejaki mereka. Kalau kamu pergi kepada mereka tanpa alatan dan persediaan dari segi mental dan fizikal.Tak mustahil mereka akan bunuh kamu semua dan mengambil kunci dari kamu Arin. Sekarang, kamu semua sudah terlibat secara tidak langsung dengan misi ini. Saya merayu agar kamu semua sudi membantu kami. Husrgghh.. maafkan kami kerana melibatkan kamu. Bob teruskan misi kamu..." tayangan terputus. 

 Wow! Serious laa siott! Kitaorang ni muka macam diaorang. Patut laa Anip gemuk sebab gambaran dia kat sana pun gemok!

 "Faham misi korang? Sekarang aku nak korang berehat . Latihan akan dimulakan esok" ujar Bob dengan nada yang tergas lalu meninggalkan kami di meja yang besar tersebut. 

"Bodo laa si Bob ni, kalau nak blah pon bagitau laa dulu bilik kat mana!" kata Anip . Sukahati dia je kutuk Bob tu.

Aku dan Zahidah hanya tersenyum. Kitaorang pun mula melilau mecari bilik yang kosong untuk didiami. Aku, Zahidah,Nana dan Lisa setuju untuk kongsi satu bilik manakala NAMASIZUHA satu bilik. Lelaki, lantak diaorang laa. Tidur dalam tandas pun takpe. 

 Malam tu aku terjaga , mungkin badan aku masih nak sesuaikan diri dengan tempat baru. Aku toleh ke sebelah. 

Aku nampak muka Zahidah macam baru lepas menangis, mungkin dia fikirkan Aizat yang aku sendiri tak tahu apa statusnya sekarang.

 "Aku janji , aku akan selamatkan Arsyad" kata aku perlahan. Aku tahu yang Zahidah memang sayang giler dekt Arsyad. Cuma Arsyad sorang je yang mampu bahagiakan Zahidah selain daripada kawankawan yang lain.Justuru itu aku mesti selamatkan Arsyad. Aku taknak Zahidah merasa kehilangan orang yang dia sayang sekali lagi. Kemudian aku baringkan diri cuba untuk melelapkan mata. 

Classmate.Where stories live. Discover now