cemas tahap gaban

2.1K 130 3
                                    

Para penghuni asrama mula membuat bising. keputusan Mr. Jongkook langsung tidak dipersetujui ramai!

" apa cikgu ni? gila ke apa tak bagi kita balik sedangkan keadaan sudah jadi macam ni?!" rungut Niel lalu menggosok rambutnya dengan kasar.

" cikgu, baliklah!" tempik pelajar yang lain. Para pelajar kini sudah heboh dengan perkara-perkara yang berlaku diasrama. Semuanya disebabkan oleh si gadis!

" Hoi diam! siapa warden disini?korang semua tiada hak bersuara tahu tak! saya tahu apa yang perlu dilakukan!" tempik Jongkook. Terus para pelajar kembali diam.

"hyung...saya takut..." rengek Tao lalu memeluk lengan Kris. Terus Kris melepaskan diri dari pelukan Tao yang merimaskan itu.

"Yah, janganlah peuk hyung macam ni!" rungut kris dengan cool. Tao mencebik lalu terus memandang kehadapan semula.

Jongkok dan V hanya diam. V memandang sekeliling dewan makan. Dan Hah! ambik kau! V ternampak seperti kain putih terbang dihadapannya tadi!

Terus jantung V berdengup dengan kencang. V memalingkan wajahnya kearah Jongkok yang duduk disebelahnya dan lagi sekali, kali ini yang 'real' punya duduk disebelah jongkok! Dengan wajah yang menakutkan, gadis itu sedang memandang kearahnya!

Terus V menekup wajahnya dengan tapak tangannya. Jongkok mengalihkan pandangannya kearah V ayng sudah tertunduk.

"V-ah, kenapa?"

Tiba-tiba V mengangkat wajahnya lalu tersenyum kearah Jongkok. Senyuma V sangatlah pelik! meremang bulu roma Jongkok sekarang ini.

Jongkok menelan air liurnya yang terasa kelat.

V tersenyum lalu memusingkan lehernya 360 darjah. Jungkook yang sedang berdiri perasan dengan tindakan V, lantas menegurnya.

"V-ah, kamu kenapa? penat dengar saya berleter?"

V tersenyum lalu berteriak dengan kuat. "Hehehee....!!"

semua pelajar sudah mula melarikan diri. Lantas V tersenyum dengan mata yang bulat, memandang setiap seorang pelajar didalam dewan makan.

Lee Minho dan jaesuk terus menerpa kearah V lalu mereka berdua menggosok-gosok belakang V.

Tiba-tiba V menundukkan wajahnya lalu mula menangis.

"V-ah....cikgu tahu kamu dengar ni..." Jaesuk cuba 'berkomunikasi' dengan 'V' tetapi V terus mendongak kepalanya. Wajahnya kini mencuka kemarahan!

Asrama BerpuakaKde žijí příběhy. Začni objevovat