bab 39

739 23 0
                                    

  "Maira.. ni gambar kami sewaktu bertunang dulu cantikkan..tak lama selepas kami bertunang abang dapat tawaran mengajar kat sini kebetulan dalam masa yang sama akak dapat tawaran menyambung pelajaran kat mesir.
Jadi kami sebulat suara bersetuju untuk bertunang dahulu sehingga akak selesai pengajian"kata2x deeja terhenti seketika.

Humaira hanya setia menanti apa pulak nak diluahkan monters dihadapannya. Dia mesti nak perangkap aku dengan cerita dongeng dia.

Agaknya dia ni sudah lupa aku yang dihadapannya sekarang sudah berusia 22 tahun bukan budak umur 1 tahun tak kenal yang mana cerita benar atau cerita dongeng.

Fuhh belajar tinggi..jauh lagi tu..hanya sebab cinta dia boleh merendahkan maruah diri sendiri. Manusia..memang ..

"Pada 3 bulan pertama abang masih kerap menghubungi akak tapi bila masuk bulan ke4 abang jarang menghubungi akak alasannya sibuk.

Akak pada mulanya tidak kisah sehinggakan akak diberitahu abang sudah mengikat pertunangan dengan teman sepejabatnya. Akak memang tak kenal siapa yang dimaksudkan sebab ummi pun pada mulanya tidak mahu akak mengetahui sehingga ke saat ini.

Akak tak berniat nak memburukkan sesiapa tapi ummi memang berharap yang kami akan berkahwin"jelas deeja penuh perasaan dan airmata terus mengalir tanpa henti.

Kenapa aku tak tersentuh pun bila dengar cerita sedih minah ni ye..rasa macam biasa je. Biar betul ni kisah sedih..ke aku ni dah hilang deria rasa kot.

"Laa akak tak payah nak peningkan kepala..kalau nak juga yang seperti abang yang akak minat ni budak syukri pun sebijik macam dia apa...akak kawen lah dengan syukri..mudahkan isk.."

"maira..takkan semudah itu hati ini akan berubah..kasih akak hanya pada abang..😢"aduh..drama je.

"Akak godala dia kalau akak nak..manalah tahu keinginan akak tercapai..akak nak balik sini lagi ke nanti?jangan lupa bagitahu kat hero pujaan akak tu.
Manalah tahu dia ada plan sesuatu ke...akak tak payah risau kat saya..saya ni biasa2x je..
sebab tu tidak terpilih sebagai menantu pilihan"perli humaira lagi.

"Kenapa maira cakap macam tu tak elok tau..akak rela menjadi yang ke2 maira.."

fuhhh ayat penuh tajam menikam sukma kebabooommm
😠😠😠😠😡😡😡!!!!amboi2x enaknya berkata2x ye..apa dia ingat aku ni kemaruk sangat
ke nak pak janggut tu..kalau mama dan papa tak terima dia dulu aku pun tak hingin nak menjadi tembok cina menghalang korang berdua bersama.

Manalah aku tahu kisah sebelum hampeh punya minah. Kalau dah gatal nak kahwin buat apa nak belajar lagi kawen je la ikut suami kat sini bukannya dia tak mampu.

Wajah humaira berubah selepas keluar dari bilik tetamu. Tak kuasa aku nak berhadapan pak janggut untuk masa terdekat ni.

Hampir 1/2jam juga ustaz syukur menunggu isterinya masuk di dalam bilik mereka. Namun sampai kesudah wajah itu tidak muncul2x. Kemana sahaja dia pergi..mungkin menemani deeja tidur kot.

Ustaz syukur memerhati sekeliling dia perasan ada perubahan di bilik tersebut tapi dia masih belum mampu meneka apa yang menyebabkan dia berperasaan sebegitu.

Awal pagi lagi deeja sudah membantu mama menyediakan sarapan begitu juga humaira. Selesai bersarapan ustaz syukur bersiap untuk menghantar deeja ke airport.

Ye Ke UstazWhere stories live. Discover now