Bab 12

185 4 0
                                    

DAH dua hari aku duduk dekat Pulau Langkawi ni. Hari ini aku ditemani oleh Suraya. Pasal orang asing tu? Hari ni baru aku tahu nama dia. Itu pun aku tanya salah seorang pekerja di resort ini.

Megat Izzat Syafiq namanya. Umur dia 28 tahun. Orang cakap dia mix Chinese-Korean-Europe. Patutlah muka dia macam tu! Banyak sangat mixnya!

Aku lihat jam di tanganku. Pukul dua belas setengah tengah hari. Tiba-tiba loceng di dalam hotelku berbunyi. Aku memandang Suraya. Suraya mengangkat punggung hendak membuka pintu.

"It's okay, Suraya. Akak pergi tengok." Aku menghalang dia dari bangun. Aku terus membuka pintu hotel. Di luar, ada seorang pekerja hotel perempuan dengan senyuman di bibir.

"Selamat tengah hari cik. Saya disuruh menghantar makanan ini di bilik cik." Aku mengerutkan dahi.

"Saya tak order apa-apa pun. Awak salah bilik ni.."

"Eh. Bilik nombor 232 disini lah kan?" Pekerja itu pula yang mengerutkan dahi.

"Sekejap. Betullah ni bilik 232. Tapi, siapa yang order?" Aku mengerutkan kening.

"Tak tau cik. Saya hanya menjalankan tugas." Pekerja hotel itu menolak troli memasuki bilikku.

"Kena charge tak ni?"

"Tak perlu cik. Ini free. Selamat menjamu selera!" Pekerja hotel itu terus pergi meninggalkan aku dengan seribu pertanyaan.

Aku membuka makanan di atas meja dengan berhati-hati. Takut juga ada orang yang nak kenakan aku. Kut-kut diletaknya ular ke.. bangkai tikus ke.. Ish! Tak sanggup aku!

"Wow! Stik lah kak Mizan!" Suraya teruja lalu mendekati aku.

"Siapa yang order ek? Yang paling akak pelik, free pulak! Tah lah stik. Mahal kalau kat hotel ni." Suraya menggelengkan kepalanya tidak tahu.

"Ala akak.. Dah rezeki. Kita makan jelah.." Suraya menarik tanganku untuk duduk di kerusi makan.

Suraya sudah mula makan dengan seleranya. Aku tengok dia makan selamba je, jadi aku pun turut sama menikmati makanan itu. Ermm.. Sedap!

AKU melangkah seorang diri ke kolam renang. Suraya pula masih tidur di dalam bilik. Malas aku nak kejutkan dia. Aku melihat beberapa orang sedang asyik bermandi-manda di dalam kolam. Riuh-rendah jadinya dengan suara kanak-kanak riang bermain di dalam air.

Aku memasang earphone di kedua-dua belah telingaku. Lagu Aku Suka Dia oleh Ainan Tasneem bermain di telingaku. Aku duduk di sebuah bangku yang berhadapan dengan kolam renang sambil melihat ragam manusia sambil mendengar lagu.

Tiba-tiba aku teringat dekat Rashid. Memang aku mengaku aku dah suka dia. Tapi, lepas kejadian terjumpa dengan Fazlin hari tu aku rasa macam tawar hati je. Aku rasa macam perasaan suka aku kat dia dah down. Betul ke aku suka dia? Tapi kan, dia layan aku macam dia pun suka aku. Tapi kenapa dia nak rahsiakan status dia sebagai tunang aku dekat Fazlin? Musykil jugak aku tu..

Rashid... Haihh. Sebab kau aku bawa diri ke Langkawi ni. Aku kecewa sangat-sangat! Kenapa kau buat aku macam ni? Kenapa kau tak pernah faham perasaan aku? Kenapa?!

Tengah syok-syok layan perasaan, tiba-tiba ada seseorang duduk di sebelah aku. Aku memandang ke arah kananku. Huh! Orang asing ni!

Aku nampak mulutnya sedang terkumat-kamit bercakap sesuatu. Aku buat tak tahu. Dia tiba-tiba menyiku lenganku. Aku terus membuka earphone di telinga.

"Amendenye?" Aku mengerutkan dahi sambil memandang mukanya.

"Laa.. Tak dengar rupanya... Dah kenyang?" Apesal pulak mamat ni? Tiba-tiba tanya aku dah kenyang. Aku kenyang ke tak kenyang ke buat ape dia nak kisah?!

You're Mine! No One Else!Where stories live. Discover now