memory~~

266 22 11
                                    

suasana kini mendung dan dipenuhi dengan bunyi tangisan. aku juga turut bersedih apabila yoora, wanita yang aku cintai telah pergi tinggalkan aku~

tepat dihadapanku ini ialah makam dimana tempat yoora dikebumikan. sungguh aku tak percaya yang inilah kali terakhir aku dapt bertemu dengan dia~ aku baru berkenalan dengan dia tapi apakan dia daya dia pergi dulu daripada aku~

aku menutup rapat mataku mengaharapkan tiada titisan air mata yang menitis. tapi itu hanya sia-sia. aku tak mampu berpura-pura lagi. aku lantas pergi jauh dari orang ramai itu. satu persatu butiran air mataku dilap dengan tapak tanganku. sedang aku keseorangan itu, tiba-tiba ada seseorang menghulurkan sehelai sapu tangan kepadaku. lantas aku melihat siapakah orang itu.

"yoora shi..."

aku terdiam. yoora terus menunduk lalu mendekati aku.

"jangan nangis.. aku sentiasa ada disisi engkau jungkook.."

katanya pelan. aku dapat rasa yang dia sedang mengelap air mataku. aku terus mengambil sapu tangan yang dihulur lalu membetulkan diri aku.

"nanti aku dah tak de, jangan lupakan aku tau! dan macam tu jugak dengan aku.. aku takkan lupakan kau~"

kata yoora. aku hanya mengangguk faham. aku tak mampu untuk berhadapan dengan yoora. aku takut~ aku takut yang aku akan lagi rindukan dia~

"yoora~ saranghae~"

ungkapku. lantas aku memandang kehadapanku mengharapkan yoora berada dihadapanku tapi bayangnya kini sudah tiada lagi. aku mengeluh berat! yoora shi~

dengan langkah yang pelan, aku kembali menghampiri ke keramaian. aku mendekati ahli keluarga. terus mataku tertumpu kearah puan park.
sayu! sayu melihat ibu yang menangis dihadapan makam anak kandungnya sendiri. aku mmgalihkan pandangan dari gambar yoora. aku tertunduk. jangan fikirkannya jungkook!

"unnie.. sampai hati unnie tinggalkan shinyeong~"

aku terdengar suara shinyeong. lantas pandanganku tertumpu kesusuk tubuh yang berada disudut ruang.

"shinyeong ahh~"

aku memanggil pelan nama adikku. lalu aku mendekati shinyeong yang kini tersandar sambil tertunduk.

"oppa.. kenapa unnie pergi dulu?"

soalan ini membuatkan hati aku semakin rapuh.

"shinyeong tak sukakannya!"

kata shinyeong. air matanya kembali mengalir. aku terus memeluk tubuh shinyeong.

"shinyeong dah banyak buat salah dengan yoora unnie! tapi tak sekali pun shinyeong berpeluang untuk minta maaf! shinyeong memang perempuan yang penuh dosa!"

ungkap shinyeong didalam pelukan aku. air mataku yang mula mengalir terus aku hapuskan.

"jangan risau.. yoora pasti dah maafkan shinyeong.. dia perempuan yang baik.. tak mungkin hati semurni dia tak mampu maafkan orang yang buat kesalahan kecil..."

aku mengusap lembut rambut shinyeong untuk menenangkan sedikit hatinya.

"shinyeong pasti akan ingat dia sampai bila-bila.. "

aku hanya sekadar mengangguk. ya! aku faham apa yang shinyeong alami. apa yang shinyeong rasa aku juga turut rasa. tiba tiba puan park datang menghampiri aku.

"kamu jeon jungkook?"

dia menganjur soalan. aku mengangguk.

"kamsahamida! jeongmal!"

aku terdiam. kenapa?

"yoora banyak ceritakan tentang kamu.. ahjumma gembira bila akhirnya dia jumpa orang yang dia cintai untuk kali pertama.. kamulah lelaki pertama yang dapat mengisi kasih sayang dalam diri dia selain ayah dia.."

[C] ONLY YOU OPPA! || JEON JEONGGUKWhere stories live. Discover now