Mateen part 7

35K 1K 34
                                    

ok guys nie je saya mampu ok. Hahaha sorry late. saya busy sbb spm dah dekat. and ya saya kena prepare for spm. kalau saya free saya akan update. sorry sgt2. so ya enjoy! jangan lupa vote dan comment. sbb setiap vote dan comment korang semua akan membakar semangat saya utk update. huhuhu hiperbola je author nie kan 😂

Haiqal mateen melangkah masuk ke dalam rumahnya. baru sahaja kaki nya hendak melangkah masuk ke dalam lift. bahunya disentuh oleh seseorang. terus sahaja matanya memandang ke belakang.

"ye mak som? kenapa?". tanya haiqal mateen. mak som senyum sekilas.

"tuan baru balik?". tanya mak som. haiqal mateen mengangguk.

"ye. ok lah mak som saya nak masuk bilik. saya penat nak tidur". kata haiqal mateen. tetapi badannya segera berpusing semula ke arah mak som apabila dia teringatkan sesuatu.

"er mak som. saya nak tanya. betul ke maria daripada pagi tak makan?". tanya haiqal mateen. Mak som lantas mengangguk.

"haah. mak som ada ajak dia makan tadi. tapi dia tolak. dia cakap dia kenyang. lepas tu dia kata dia penat. jadi mak som biarkan aje lah. dah dia kata dia penat". kata mak som. haiqal mateen terkedu. biar betul? kenapa minah tu ikut cakap sangat?

"jadi betul lah dia tak makan daripada pagi?". tanya haiqal mateen lagi. mak som hanya sekadar mengangguk.

"daripada lagi mak som tanya dia kenapa tak nak makan. dia cakap dia nak tunggu malam sebab nak makan sama sama dengan kamu". kata mak som. kali ini laju sahaja tangan haiqal mateen menekan butang lift lalu masuk ke dalam lift. mak som hanya sekadar mengeleng melihat kelakuan tuan nya itu.

🌸🌸🌸

Haiqal mateen melihat maria yang tertidur di sofa. rasa bersalah mengusai dirinya tetapi pantas ditepis.

"kau tak boleh kalah mateen! kau kena ingat apa bapak perempuan nie dah buat dengan keluarga kau!". desis hati haiqal mateen. laju sahaja kaki nya melangkah masuk ke dalam bilik. idea jahat mula muncul dalam otaknya. terus sahaja dia mencapai remote aircond lalu suhu dinaikkan menjadi 16. Maria dibiarkan tidur dalam suhu yang sejuk tanpa selimut dan juga bantal. Haiqal mateen tersenyum sinis.

"padan muka kau. perlahan lahan aku akan buat kau menderita". desis hati haiqal mateen lalu melangkah masuk ke dalam biliknya.

🌸🌸🌸

Maria membuka matanya perlahan lahan. Menggigil habis tubuhnya. perlahan lahan dia melangkah ke dalam bilik haiqal mateen. dilihatnya haiqal mateen yang mateen masih tidur. kakinya melangkah mendekati ke katil milik haiqal mateen. lalu tangannya menggoyang perlahan tubuh haiqal mateen.

"a..awak bangun. dah ja..jam 9 dah nie". kejut maria. sungguh badannya masih menggigil sekali gus perutnya terasa pedih kerana tiada satu makanan pun yang singgah (?) di perutnya.

"hm kau nak apa?". tanya haiqal mateen kasar apabila tidurnya diganggu.

"sa...saya nak bangunkan awak. ok lah saya turun dulu". kata maria lalu melangkah keluar. Haiqal mateem terkedu. sempat dia melihat wajah maria yang pucat. sakit kah wanita itu? ah persetan kan semua!

🌸🌸🌸

"awak dah turun. meh saya teman awak makan". ajak maria sebaik mungkin. dia tidak mahu tersilap cakap. sumpah perutnya lapar sangat! dia perlukan makanan.

"hmm". kata haiqal mateen dan terus sahaja berlalu ke meja makan. maria memanis kan mukanya.

"awak nak makan apa?". tanya maria. haiqal mateen menggeleng dan terus sahaja tangannya mencapai roti yang disalut nutella. maria terkedu. ahh sedapnya!! akhirnya maria hanya diam lalu menunduk. entah kenapa dunianya seperti berpusing. akhirnya dia rebah tidak sedarkan diri. Haiqal mateen yang melihat maria rebah itu terus sahaja menerpa maria.

MATEEN (COMPLETE)Where stories live. Discover now