Bab 6.

11.4K 215 7
                                    

Tengku Syah Zafran terkejut apabila mamanya memberitahu bahwa Alisya Alana sering mengigau dia dera olehnya. Rasa kesian, menyesal dan bersalah menebal dalam dirinya. Airmatanya mulai jatuh, cepat - cepat dia menyeka airmatanya takut mamanya tahu. 'Sayang maafkan abang.' Katanya dalam hati. Dia merasa benar-benar menyesal atas kesilapannya itu.

Sudah dua bulan Alisya Alana dirawat diHKL selama itu juga Alisya Alana tidak bertegur sapa dengan suaminya Tengku Syah Zafran. Hatinya masih terluka mengingati perbuatan Tengku Syah Zafran terhadapnya.

Hari ini Alisya Alana keluar dari HKL. Ayah, abang ,papa dan mama mentuanya datang untuk menjemputnya. Mereka mahu Alisya balik ke kediaman Tengku Hisyam kerana ayah dan mama mentuanya boleh tengok-tengokkan dia. Namun Alisya Alana menolak ajakkan mereka. Dia mahu pulang ke apartment Tengku Syah Zafran. Mereka akur.

Sebulan sudah  Alisya Alana sembuh. Pernampilannya berubah, dia dahulunya berhijab kini dia berpakaian seksi. Sikapnya yang dahulu lemah lembut, kini kasar. "Sayang kenapa berubah? Baju dedah sini dedah sana. Apa ni sayang?" Tengku Syah Zafran memegang tangan Alisya Alana. Alisya menarik tangannya kasar. Tengku Syah Zafran kaget dengan kelakuan Alisya Alana itu."Don't you dare touch me. Ni yang you nak kan? Selama ni perempuan - perempuan yang you peluk - peluk." Herdik Alisya dengan senyum sinis. Tidak ada lagi 'aku kau.'

Tengku Syah Zafran tidak menyangka Alisya berubah sebegitu cepat. 'Ya allah ini kah balasan aku ya allah.. Detik hatinya berkata.

"You I nak keluar. Kalau you nak makan ke you heat je kat microwave tu. Jangan tunggu I. Bye" kata Alisya selamba. Dia terus keluar. Belum sempat Tengku Syah Zafran menjawap Alisya. Alisya sudah menghilang.
Alisya Alana menarik nafas panjang. 'Ya allah ampun aku ya allah. Berikan lah kekuatan pada ku untuk menempuh semua ini. Ini saja jalan untuk mengajar suami ku ya allah kepadaMu ku berserah.' Doa Alisya dalam hati.

"Ma, pa, yah Alisa tak tahu apa kah Alisya mampu teruskan rancangan kita ni. Kesian abang Zaf." Kata Alisya dengan risau. "Ehh takde apa-apa lah nak, papa percaya Alisya mampu. Dengan izin allah kamu mampu. Nothing is impossible." Kata Tengku Hisyam. Mama mentuanya dan ayahnya mengangguk setuju.

Tengku Syah Zafran resah memikirkan Alisya yang belum balik lagi. Mengingatkan gelagat Alisya yang tiba-tiba berubah, jiwanya makin sakit. Kemarin petang dia terserempak dengan lelaki kacak, mereka kelihatan mesra sekali. Alisya kelihatan manja dengan lelaki itu.
"Arghh! Shit! Alisya kenapa kau buat aku begini! Arghh!" Jerit Tengku Syah Zafran.

Sorry part ni x best kan. Saya xsihat. Apa-apa pun saya cuba yang termampu.

Mampu kah Alisya meneruskan rancangan mentuanya untuk mengajar Tengku Syah Zafran?😔 Siapa kah lelaki kacak yang bermesra dengan Alisya Alana itu. Stay tune ya. 😘😜
Jangan lupa komen dan vote okey guys.✌✌😍😉😊

Cintaku Bukan MainanWhere stories live. Discover now