chapter 35

593 41 6
                                    

Malam

Ji hyo dan chanyeol sedang berbaring di atas katil. Pelik sungguh ji hyo malam tu. Dia asyik memeluk tubuh chanyeol seperti tiada untuk hari esok. kadang- kadang ji hyo akan mencium bibir chanyeol dan cakap yang bukan- bukan.

"Oppa... jagi nak oppa tau yang jagi sentiasa di sisi oppa. Jagi sentiasa sayang oppa. Tiada lelaki lain yang ada di hati jagi... Cuma oppa sorang je." Kata ji hyo sambil bermain dengan jari chanyeol.

Chanyeol tidak menjawab ataupun bersuara. "Oppa cari la perempuan lain. Dekat luar sana, banyak yang lagi bagus dari jagi. Blah blah blah.. "

Chanyeol yang tidak tahan terus bersuara. "Wae jagi cakap macam tu? Dari pagi tadi jagi cakap benda yang sama. Nak sangat ke oppa cari perempuan lain?! kenapa jagi ni?" Hambur chanyeol.

Ji hyo terus duduk dari berbaring. Wajah chanyeol di pandang. "Oppa ni jagi just bagitau ja! Like jagi said... kita tak boleh ramal masa depan. manatau Nanti bila oppa tua, jagi tak ada juga sama oppa. Siapa mau jaga oppa?"

Chanyeol mengusutkan rambutnya. "Aish! Jagi cakap pasal tu pasal ni. Jagi pernah tanya perasaan oppa ka? Jagi tau tak oppa hanya sukakan jagi. Chanyeol hanya suka ji hyo, SONG JI HYO!" marah chanyeol. Air mata lelakinya jatuh.

Ji hyo terkaku melihat suaminya menangis. Perlahan-lahan dia ke tempat chanyeol lalu memeluk tubuh nya. Namun chanyeol menolak.

"Wae jagi cakap macam tu? Jagi cakap macam jagi akan tinggalkan oppa ja!"

"Jagi.... hmm... oppa cari la pengganti jagi."

"Enough song ji hyo! Saya penat layan karenah pelik kau ni. Oppa penat. Penat! Kalau mau sangat oppa cari pengganti jagi, baikla." Chanyeol berjalan ke arah almari bajunya. Lalu mengambil jaket sejuknya. Dia kemudian berjalan keluar dari rumah itu lalu menuju ke dorm exo.

Ji hyo hanya diam melihat semuanya. Dia tidak mampu cakap ataupun halang chanyeol dari pergi. "Mianhae chanyeol-ah."

+++++++

Chanyeol memandu dalam keadaan marah. Dia terus meletakkan keretanya di tempat parking kereta bersebelahan dengan kereta exo. Chanyeol mengetuk pintu dorm itu dengan kuat buat suho terjaga.

"Ish... sapa la yang datang malam buta ni?" bebel suho. Dengan kemalasan yang mengusai tubuhnya, dia merangkak menuju ke depan pintu. Bila sampai, dia berdiri lalu membuka pintu.

"Eh chanyeol? Kau buat apa sini?" Soal suho.

Chanyeol terus masuk tanpa menjawab apa- apa pun dari soalan si suho. Dia menuju ke bilik lamanya iatu bersama si baekhyun.

Baekhyun yang bermain telefon memandang chanyeol pelik. "Oi yoda kau kenapa ada sini? Bergaduh ka?" Soal baekhyun.

Chanyeol melemparkan tubuhnya di atas tilam. Keluhan berat di lepaskan.

"Oi yoda! Saya tanya ni" kata baekhyun lagi.

"Boleh tak bagi saya tenang dulu?!" Chanyeol memejam matanya. "Saya penat dengan semua ni. Penat!"

"Okay la. Tapi apa juga yang buat kamu berdua bergaduh?"

"Ji hyo asyik cakap benda yang pelik. Saya takut dengar semuanya bila dia cakap macam tu. Takut baek, saya takut. Macam mana kalau apa yang dia cakap semuanya terjadi?" Hambur chanyeol. Baekhyun bingung sebab langsung tidak paham.

"Saya tak tahu la apa yang ji hyo tu cakap. Tapi kita boleh selesaikan dengan cara yang baik. Baik kau tidur la sekarang. Kasi rehat pikiran kau tu." Arah baekhyun.

Chanyeol memandang kosong siling dorm mereka. Kata kata ji hyo masih terngiang-ngiang di telinganya. Laju chanyeol memejam mata harap ia hilang. Lama kelamaan chanyeol tertidur.

My Sad Song [C]Where stories live. Discover now