chapter 2

1.4K 113 3
                                    

Dalam perjalanan ke kelas, ramai pelajar yang melihat ji hyo dan chanyeol berpegangan tangan. Tapi, Mereka hanya membiarkan saja sebab dah biasa nampak mereka begitu. Chanyeol dan ji hyo couple terkenal di seluruh sekolah kerana pencintaan mereka yang seperti romeo and juliet. Ada juga pasangan yang cemburu dengan mereka berdua kerana terlampau sweet .

"Oppa~"panggil ji hyo lembut.

"Ermm~" balas chanyeol. Dia memandang muka ji hyo dengan senyuman.

"Teda" jawab ji hyo spontan. Senyum paling manis diberikan kepada chanyeol.

"Apani... kenapa ni chagi?" Soal chanyeol ingin tahu. Langkahnya terhenti di ikuti oleh ji hyo. Namun ji hyo hanya menggelengkan kepala. Chanyeol merenung muka ji hyo. Sengaja chanyeol membuat muka marah supaya ji hyo beritahunya.

"Chagi cuma nak panggil oppa ja." Jawab Ji hyo tergelak perlahan. Chanyeol menghembus nafas lemah. Pipi ji hyo di usap lembut.

"Jom la" ajak ji hyo. Kali ni ji hyo pula menarik tangan chanyeol. Chanyeol yang terkejut hanya menuruti.

Sesampai di dalam kelas, mereka terus duduk di tempat duduk mereka. Ji hyo duduk di sebelah kanan belakang manakala chanyeol duduk di kiri belakang.

"Aih? Ji hyo awal masuk?" Sindir kawan sebelahnya.

"Sindir nampak. Sukati la. Yang kau sibuk tu kenapa, min ah? Jawab ji hyo. Beg miliknya di letakkan di tepi meja. Buku nota dikeluarkan dan di letakkan di atas meja. Min ah hanya mendiamkan diri kerana kalah dengan ji hyo.

"Yang kau diam tu kenapa? Kalah ke?" Kali ni ji hyo pula menyindir. Matanya tidak memandang Min ah.

"Manada la. Kw ni saya nak diam pun salah ka?" Marah min ah.

"Alololo. Min ah marah la... sorry la Min ah. Nanti saya tolong kau dapatkan Sehun." Jawab ji hyo. Muka Min ah mulai mengukir senyuman. Pantang dengar nama sehun.

"Betul ah ji hyo tolong sy. Jangan mungkir janji" kata min ah manja.

"Ya janji." Ji hyo tersenyum. Mereka berdua berbual, chanyeol hanya memerhati mereka dari tempat duduknya.

"Cukup- cukup la pandang ji hyo tu." Jawab Baek hyun yang duduk di sebelahnya. Dari tadi baek hyun sedar yang chanyeol hanya memandang ji hyo tanpa henti.

"Biarlaaa" chanyeol menjawab sambil menjeling kearah baekhyun lalu menyambung kerjanya semula (?)... apalagi tengok si ji hyo lah. Entah tak pandai puas- puas pandang si ji hyo.

Pintu kelas dibuka. Cikgu Ahn memasuki kelas dengan megahnya. Semua pelajar hanya mendiamkan diri dan berdiri.

"Pagi semua" soal cikgu Ahn.

"Pagi cikgu Ahn" jawab semua. Mereka memberi tanda hormat seperti menuduk.

"Pagi. Okay duduk semua" Cikgu Ahn menyuruh mereka duduk. Semua duduk seperti yang di arahkan oleh cikgu Ahn.

"Kamu semua akan tamat belajar tidak lama lagi. Tinggal sebulan lagi." Beritahu cikgu Ahn.

Muka semua pelajar menjadi layu. Sedih kerana tinggal sebulan lagi.

"Jadi, cikgu nak buat pertandingan menari dan menyanyi. Kamu semua mau ka???" Soal cikgu Ahn. Dia memandang semua muka anak muridnya.

"Nak!!!" Jerit mereka semua. Ji hyo dan Min ah terkejut dengan jeritan mereka semua.

"Nasib tak mati terkejut" ji hyo menenangkan jantungnya yang berdegup laju akibat terkejut.

"Tulah. Nasib" Min ah setuju dengan ji hyo.

Cikgu Ahn mengangguk. Senyuman terukir di bibirnya. "Kalau gitu nanti minta borang tempat cikgu ok. Pertandingan itu akan diadakan dalam tiga minggu lagi." Kata cikgu Ahn. Mereka semua menganggukkan kepala tanda paham.

"Ok la. Sekarang kamu boleh buat kerja kamu sendiri kecuali jangan..." kata- kata cikgu Ahn terhenti kerana dipotong.

"Bising" jawab dengan serentak. Cikgu Ahn menggelengkan kepala melihat perangai anak muridnya. "Cikgu ada mesyuarat, jadi cikgu tinggalkan kamu di sini jangan bising ok." Cikgu Ahn berlalu pergi.

Seperti yang dikata oleh Cikgu Ahn, semua membuat kerja sendiri. Ji hyo bercerita dengan min ah, tiba - tiba bahu ji hyo di pegang lembut oleh seseorang. Ji hyo menoleh ke belakang. Rupa- rupanya si chanyeol.

"Min ah boleh pinjam ji hyo kejap ka?" Soal chanyeol. Min ah hanya mengeluh.

"Ok la. Ambil la dia. Dating ja kerja" bebel min ah. Chanyeol dan ji hyo tergelak mendengar bebelan min ah. Ji hyo merapatkan dirinya kearah telinga min ah lalu membisikkan sesuatu. Muka min ah tiba- tiba merah padam. Ji hyo tersenyum lalu menarik tangan chanyeol. Mereka duduk di belakang sekali.

"Chagi apa yang chagi bisik kat min ah tu? Abis muka dia merah" soal chanyeol binggung tambah dengan perasaan ingin tahu. Ji hyo tidak menjawab soalan kekasihnya. Dia berdiri lalu menuju kearah sehun yang sedang sibuk minum bubble teanya.

"Sehun ah~" panggil ji hyo lembut. Sehun yang dengar namanya di panggil terus menoleh. Chanyeol? Dia hanya duduk membatu, melihat agenda ji hyo dan sehun. Dia tahu yang ji hyo tidak akan buat apa- apa dengan si sehun tu.

"Kenapa ji hyo panggil hun ni? Rindu hun ka??" Soal sehun sambil tersenyum.

Ji hyo hanya menjeling sehun. "Bukan la... saya cuma nak tanya yang kau boleh kawankan si min ah tu keluar ni petang tak? Saya busy sikit, So tak boleh kawankan dia. Boleh tak?? Please " ji hyo membuat aegyo yang paling comel. Sehun tergoda dengan aegyonya ji hyo.

"Err ... yelah nanti hun kawankan dia." Jawab sehun. Ji hyo tesenyun gembira.

"Ehem, ehem,emmm!" Chanyeol berdehem kuat.

"Oklah hun. Si chanyeol da jealous da tu. Janji ah. Bye muah~" ji hyo berlalu pergi sempat lagi dia beri flying kiss kepada si sehun. Sehun tersentak dengan gaya ji hyo.

"Dia ni sengaja buat saya tergoda. Nasib suda ada boyfriend kalu tak ermm..." bisik hati sehun. Dia kembali minum bubble tea miliknya.

Ji hyo tersengih melihat muka chanyeol yang cemburu. Ji hyo duduk, tangannya memegang pipi chanyeol. "Oppa marah?" Soal ji hyo, takut.

Chanyeol hanya mendiamkan diri. Pura- pura merajuk supaya dipujuk oleh si ji hyo. Ji hyo mengeluh lembut. Tangan ji hyo masih lagi memengang pipi milik chanyeol.

• To be continue •

My Sad Song [C]Where stories live. Discover now