chapter 28

393 35 0
                                    

Dua minggu ji hyo berkurung di dalam rumah dan dua minggu tu juga chanyeol cuba memujuk ji hyo namun hampa.

Chanyeol membaringkan dirinya di atas tilam sambil tangannya di jadikan bantal. Dia mengelamun jauh berfikir macam mana mau pujuk ji hyo. Baekhyun yang berada sebelahnya turut mengikut.

"Kau kenapa?" Baekhyun memulakan conversation.

Senyap.

"Yah! Yoda!" Jerit baekhyun membuat chanyeol tersedar dari lamunannya. Dia lantas menoleh ke arah baekhyun. "Kau kenapa?" Soal baekhyun.

"Hmm... baek... saya bingungla." Chanyeol mengusutkan rambutnya. dia terus duduk di atas katil. "Bingung? Pasal apa juga?" Baekhyun menaikkan kening kirinya.

"Pasal... hmm... pasal... pasal Ji hyo." chanyeol menundukkan kepalanya.

"Lek ja. Nanti baik la tu. Besala kalau pasal macam ni selalu akan ada pergaduhan. nanti lama- lama ok la tu." Kata baekhyun yang tidak tahu menahu apa sebabnya. Chanyeol mengusutkan rambutnya sambil mengeluh.

++++

Ji hyo duduk memandang lantai dengan wajah yang sembap. Matanya bengkak dan merah sebab terlampau menangis. Hatinya sakit seperti di hiris pisau.

Kwangsoo pula tiada di korea. Dah balik sebab dia suda mula belajar. Kini ji hyo tiada tempat mengadu. Hanya la gambar omma dan appa dia ja menjadi tatapan dan luahan hatinya.

Ji hyo berdiri lalu menuju ke tandas untuk membersih kan diri. Dia bercadang untuk melawat kuburan omma dan appanya lagi.

+++++

Sungai Han

"Apa masalah kau dara? kau musnahkan hubungan saya kenapa?" Soal chanyeol. Dengan amarahnya, dia menengking dara.

Dara terdiam seribu bahasa. Dia terkejut melihat chanyeol yang melenting dekat dia. Tapi dia menahan lalu kata; "kenapa? Kau mau tau sebab apa? Sebab saya suka kau. Sayang kau chanyeol."

Chanyeol mula ketawa. "Suka? Sayang?" Soal chanyeol, seperti sindiran. "Kau cakap tu dekat saya ke? Bukan kau juga ke yang dulu tinggal kan saya? Bodoh! Kau dulu tinggalkan saya sebab suka si Gd!"

Dara sekali lagi terdiam. Dia sedar memang salah dia sebab tinggalkan chanyeol.

"and one thing... tak kira apa juga kau buat. Saya PARK CHANYEOL TAKKAN BERSAMA SEMULA DENGAN KAU. WALAUPUN JI HYO TIDAK MAHU SAYA, SAYA TIDAK AKAN PILIH KAU. SAYA SANGGUP HIDUP SENDIRI!" Chanyeol terus berlalu pergi dari situ.

Dara terduduk di tanah. Air mata di tahan akhirnya jatuh jua. Dia memukul dadanya sekuat hati. "Bodoh! Bodoh! Kau memang bodoh dara!!!"

Bom yang berada di sebalik pokok hanya mampu melihat keadaan dara yang menyedihkan itu.

"Kau memang tak guna dara!!!!!" Jerit dara sepuasnya. Dia memarahi diri sendiri sebab tinggalkan chanyeol hanya sebab gd.

Air mata bom mengalir keluar tanpa di undang. Dia tidak sanggup tengok terus ke arah dara. Dia berdiri berhadapan dengan dara. Dara mendonggak.

"Bom."

"Dara dah la tu. Biarkan saja chanyeol dengan ji hyo." Pujuk bom. Dara memandang wajah bom dengan tidak percaya. Sepatunya dia tolong ni tak.

"Tak! Chanyeol hanya untuk saya!"

"Dara kau rasa bahagia musnah kan hubungan dorang? Kau sedar tak macam mana kau buat pun, chanyeol tidak akan balik dekat kau." Kata bom yang kini menahan amarahnya. Dia cuba buat dara sedar akan realiti sekarang ni.

Dara berdiri. "Kalau saya tak boleh bersama dengan Chanyeol, ji hyo pun tak boleh. Saya akan buat apa ja cara yang penting ji hyo tidak bersama dengan chanyeol. Even i have to kill her. " dara terus berlalu pergi. Bom mengeluh lemah.

"Kalau memang itu la kau akan buat, saya tiada pilihan lain. Saya akan tolong ji hyo. Saya dah tak tahan dengan perangai kau."

+++++

Ji hyo baru balik dari tempat perkuburan. Niatnya untuk terus balik terbantut bila dia terserempak dengan baekhyun.

"Ji hyo?" Tegur baekhyun. "Hi ji hyo"

Ji hyo menoleh. Dia tersenyum kelat. "Oh baekhyun."

++++

Ji hyo duduk di bangku panjang bersama baekhyun. Mereka menghirup minuman yang di beli oleh baekhyun di seberang jalan.

"Ji hyo ah. " panggil baekhyun. Ji hyo hanya memandang malas untuk bersuara. "Boleh saya tanya?" Ji hyo mengangguk.

"Ji hyo dengan chanyeol gaduh ke?" Soal baekhyun takut-takut.

Ji hyo diam. Baekhyun yang melihat reaksi ji hyo dapat menganggak. "Ji hyo jangan la marah chanyeol lagi. Kan setiap hubungan pasti ada yang berlaku salah paham, gaduh la dan banyak lagi. Kalau kita terus ja ikut kan perasaan sampai bila pun masalah tifak akan selesai." Kata baekhyun.

Ji hyo terus ja menangis buat baekhyun terkejut. Tanpa amaran dia terus memeluk ji hyo. "Shh... lepaskan ja semua tu."

"Kenapa saya rasa sakit. Kenapa saya mampu memberi nasihat pada orang lain padahal saya sendiri yang menderita. Ji hyo adai ja kau tau yang saya sayang kau." Bisik hati baekhyun.

"Baek.... kau rasa chanyeol tipu ke?" Soal ji hyo dalam pelukan baekhyun. "Ani. Saya tak rasa dia menipu." Kata baekhyun. "Tapi apa juga masalah kamu berdua ni sampai bergaduh besar?" Tambah baekhyun, selepas meleraikan pelukan tu.

Ji hyo menceritakan segalanya. Baekhyun terkedu. Dia tidak percaya semua tu. Dalam hati dia menyumpah sudah si yoda tu. Tapi dia kenal chanyeol sudah lama. Tak mungkin chanyeol akan buat semua tu.

"Ji hyo rasa yang semua tu chanyeol yang buat?"

"Ntah la"

"Ji hyo kenal kan macam mana perangai chanyeol?"

Ji hyo mengangguk.

"Jadi?"

Ji hyo yang mula paham, tertunduk lemah. "Jadi ni semua dara punya rancangan la? Dia buat untuk pisah kan kami."

Baekhyun mengusap lembut kepala ji hyo . "Kalau macam tu... baik ji hyo balik rumah. Nanti besok ji hyo jumpa la dengan chanyeol."

----

Okay first of all , i really wanna end this story cepat. So ada tinggal beberapa bab je and then tamat. Wkaka kidding. So well see you at next chap byee

My Sad Song [C]Wo Geschichten leben. Entdecke jetzt