13

2K 150 72
                                    

Hanmi memasuki rumahnya tanpa menekan loceng.Setelah pintu yang dibuka tadi ditutup olehnya,terus Hanmi ditegur oleh Jungkook yang baru sahaja menuruni tangga.

"Lambatnya balik....pergi mana?", Kata Jungkook dingin sambil tangannya dinaik dan turunkan pada skrin telefonnya.

"Keluar..ada hal..", Hanmi sekadar tersenyum lalu berjalan mendekati Jungkook.Punggungnya dihenyakkan bersebelahan Jungkook yang sedikit pun tidak melihatnya.Namun Hanmi membiarkan dia sahaja.

Masing-masing membuat kerja sendiri.Jungkook masih dengan telefonnya manakala Hanmi hanya berdiam sambil termenung.

Suasana sunyi tadi dipecahkan dengan suara Yein yang sedang menghampiri mereka berdua.Secawan minuman panas yang berlapikkan piring kecil diberikan kepada Jungkoook.

"Gumawoyo…", Ucap Jungkook lalu telefonnya tadi diletakkan di meja dan mengambil minuman yang dibawa Yein tadi.

"Baiknya awak..pandai ambil hati saya..ni yang makin sayang", Tambah Jungkook lagi membuatkan Yein makin malu.

'dulu aku yang selalu buatkan kau air Jungkook..tapi kau tak pernah puji..', Monolog Hanmi.

Hanmi hanya memandang mereka begitu.Sungguh perit hatinya apabila melihat perkara yang sering dilakukan olehnya suatu ketika dahulu kini beransur tangan dengan orang lain.

"Chagi..tadikan omma call Yein.Dia ajak kita berdua pergi rumah dia esok", Terang Yein dengan terujanya.Saja dia menekankan perkataan berdua itu.

"Yeke?..okay esok kita berdua pergi!", Balas Jungkook gembira.

Merasakan dirinya disisihkan di situ,Hanmi lantas mengambil handbagnya di sisi lalu bangun dari duduknya dan terus berjalan meninggalkan mereka.

"Hanmi unnie nak pergi mana tu..duduklah dulu,kita boleh sembang-sembang sekeluarga...", Yein berkata sambil tangannya memeluk pinggang Jungkook dan perkara itu disaksikan dengan mata kepala Hanmi sendiri.Yang paling menyakitkan hatinya adalah Jungkook langsung tak berganjak dari pelukan Hanmi malah dia memeluk bahu Yein.

"Tak apalah..unnie nak mandi,dah letih...", Jawab Hanmi malas dengan senyuman tawarnya.

"Jomlah unnie..lepak-lepak dulu...", Yein terus berlari ke arah Hanmi lalu memaut lengan kanan Hanmi.

"Tak apa..Yei duduklah dengan Jungkook...", Hanmi menarik lengannya daripada pautan Yein.Lalu dia terus berjalan perlahan meninggalkan mereka.

"Biarlah dia chagi..kita berdua je lepak pun dah best..baru sweet kalau berdua tak ada oranh yang kacau..", Jungkook berkata dengan kakinya disimpubkan.

Kata-kata Jungkook itu membuatkan Hanmi berhenti melangkah.Ujaran Jungkook tadi cukup membuatkan hatinya sungguh sakit.

"Betul kata awak Jeon Jungkook...", Hanmi menoleh ke belakangnya dan berkata.Dia terus menaiki tangga untuk ke biliknya.

Apabila dia memasuki biliknya,dia pantas menutup pintu lalu menguncinya.Badannya dijatuhkan secara bersandar pada pintu.

Air matanya yanh sudah lama menunggu untuk keluar dari tubir matanya,akhirnya jayuh mengalir di pipi gebu Hanmi.

"Kenapa semua ni jadi? Kenapa dalam banyak-banyak perempuan kau pilih aku untuk jadi mandul..wahai tuhan? Kenapa? Aku tak kuat nak hadapi semua ni..hati aku rasa sakit sangat.Orang yang dulu sangat sayangkan aku..sekarang ni dia mula menjauhi aku..Apa salah aku? Aku dah cuba untuk berbuat baik dengan kau Jungkook!! Tapi ini yang kau balas dekat aku..Apa yang kau nak semua aku bagi..kalau aku tak tolong kau dulu..mesti aku tak mandul!..dan sekarang aku menyesal tolong kau dulu Jeon Jungkook! Menyesal sangat!!!", Hanmi melepaskan geramnya pada malam itu.

Keesokan harinya

Taehyung menerjah masuk bilik khas Jungkook di officenya.Kelihatan Jungkook sedang bermain dengan phonenya.Taehyung lantas menarik kerusi berhadapan Jungkook yang sedang tersenyum seorang diri.

"Amboi..chatting dengan siapa tu sampai tersenyum macam orang gila??", Perli Taehyung sambil menjenguk-jenguk ke arah telefon Jungkook.

Taehyung memuncungkan mulutnya apabila Jungkook menyorokkan telefonnya daripada dilihat Taehyung.

"Yelah...ni Yein hantar sms...", Jungkook mengalah lalu memberitahu Taehyung setelah bosan melihat bibir muncung dan bunyi hentakan kaki Taehyung.

Taehyung menbentuk 'o' pada bibirnya tanda faham.

"Makin happy hyung tengok Kookie dengan Yein sekarang...", Jungkook masih dengan senyuman yang tidak lekang dari bibir kecilnya.

"Entah lah hyung...kookie happy sangat sekarang", Jawab Jungkook dengan girangnya.

Taehyung mengeluh perlahan smabil tersenyum sinis setelah mendengar jawapan Jungkook.

"Jungkook ah.."

"Nae?",

"Hanmi..Jungkook dah tak cinta?",

"Hyung....",

"Kookie kena ingat..dulu siapa yang selalu bahagiakan kookie,siapa yang jaga kookue kalau kookie sakit..Hanmi kan?",

"Ya..tapi hyung,kookie dah macam...hilang rasa sayang dekat Hanmi..",

"Lantak kookie lah..tapi ingat pesan hyung ni! Jangan abaikan Dong Hanmi sebab dia banyak berjasa pada Kookie!",

bsambung..
typo lupakan.

[C] Wedding Contract  결혼 계약 Where stories live. Discover now