sembilan belas

1.3K 157 12
                                    

[minjoo's pov]
'Park Jimin tak guna tu..tak guna betul, apa salah Hana sampai Hana yang perlu masuk hospital? Hana ni pun, kenapa pergi lindungi Jimin?!' aku bermonolog di dalam hati. Rasa sedih yang amat menyelubungi diri aku. Siapa tak sedih bila kawan yang kita sayang masuk hospital? Aku duduk di bangku yang kosong yang ada di kawasan taman hospital. Air mata aku ni tak boleh nak berhenti.

Harap Hana tak amnesia..

"Minjoo.. dah la tu. Aku tahu kau sedih sebab Hana masuk hospital. Tapi tak perlu la nak menangis sampai sekarang. bengak mata tu nanti." kata Jungkook sambil menepuk bahu aku. Aish, dia ni caring sangat. Aku hanya melemparkan senyuman pahit.

"Ni semua salah Jimin. Laki tak guna tu.." kata aku dengan nada perlahan, tapi masih boleh didengari Jungkook. "Ya ya, salah dia. Nah, aku ada beli kimbab tiga segi, makan la untuk dapat tenaga, so boleh la kau jaga Hana." kata Jungkook. Aku pun ambil kimbab yang disuakan dekat aku. Ada dua, satu lagi dia punya. Kami pun nikmati kimbab tu sama-sama.

Lepas habis makan kimbab, aku dengan Jungkook naik ke tingkat di mana wad Hana ditempatkan. Aku rasa ada tangan memegang tangan aku. Jungkook, tangan dia hangat. Buatkan tangan aku yang sejuk rasa hangat. Kami pun sampai di wad Hana. Jimin sedang duduk di kerusi yang terletak bersebelahan dengan katil Hana. Ei, menyampah.

"Kau blah. Kau bukan rela pun nak tunggu Hana. Kau saja nak tunjuk je. Blah, biar aku jaga dia." aku dengan selamba menghalau dia keluar. Dia pun bangun dan keluar dari wad Hana. Tak sangka dia mudah berputus asa.

[end of pov]

Jimin berjalan keluar dari wad Hana. Dia memang tak rela nak tunggu Hana. Memang dia rasa bersalah, dan dia tahu, Hana jadi macam ni disebabkan dia. Tapi hati dia tetap terpaut dekat Dahae. Dia pun pergi ke wad Dahae. Wajah Dahae ditatap oleh Jimin dengan pandangan sayu.

Jimin duduk di kerusi sebelah katil. Kemudian dia memegang tangan Dahae dan diusap. "Dahae.. aku nak kau tahu yang, aku masih cintakan kau. Aku tak maksudkan apa yang aku kata tu. Aku cuma tak suka yang kau selalu nak rasa cemburu, tapi disebabkan rasa marah, aku terus terkeluarkan kata-kata tu.. Mianhae.." Jimin mengucup tangan Dahae. Hanya tuhan tahu betapa dia mencintai Dahae.
______________________

ting!

satu mesej masuk. jungkook pun periksa mesej tersebut.

<Unknown Number>
jungkook-shi, jumpa dekat XXXX sekarang. ada hal mustahak.
12:40 a.m.

Jungkook rasa ingin tahu tentang hal mustahak tu. Dia pun pergi ke tempat yang dinyatakan di dalam mesej.

Tiba saja di tempat tu, matanya terpaku kepada seseorang. Dia kenal sangat siapa orang tu. Nafasnya menjadi tidak terkawal.

Perlahan-lahan dia mengatur langkah ke meja di mana seorang perempuan duduk sambil meminum jus oren. "H-hai.." jungkook menyapa perempuan tu perlahan. "Kookie! Ingat lagi kan siapa saya?"

Jungkook angguk. Macam mana dia nak lupa orang yang dah hampir bunuh dia? Sana.

Sana tersenyum melihat Jungkook. Tapi Jungkook takut untuk memandang Sana. Sana mengeluh. "Awak tak perlu takut lagi dah. Saya bukan lagi gila macam dulu. Saya dah pulih." kata Sana. Kemudian dia mencapai tangan Jungkook. "Jungkook, saya cintakan awak. Saya pasti awak masih cintakan saya. Jadi teman lelaki saya?" Jungkook segera menarik tangannya dan berdiri. "Ni perkara mustahak? Sorry not sorry, aku dah tak sukakan kau, atau cintakan kau pun. Lepas apa yang kau cuba buat kat aku, serta merta perasaan aku berubah. Sekarang aku cuma cintakan Minjoo." Jungkook terus meninggalkan Sana seorang diri, orang lain memandang.

"Jeon Jungkook.."

____________

Disebabkan penat menjaga Dahae, Jimin tertidur sambil memegang tangan Dahae. Dahae yang sudah terjaga memerhati Jimin yang lena tidur. Dia pun cintakan Jimin, cinta sangat-sangat. Sebab tu dia cepat cemburu. Lepas dia dengar apa Jimin cakap semalam, dia rasa terharu, dan menjadi agak emo.

Jimin pun terjaga dari tidurnya. Dia tersenyum bila lihat yang Dahae dah bangun. "Saya lega yang awak dah bangun. apapun, luka dekat badan awak tu, ayah awak yang buat..?" tanya Jimin. Dahae angguk perlahan. Tak sangka Encik Jung sanggup pukul anak dia.

"Jimin.. saya ada terfikir untuk baiki hubungan kita. Saya tahu yang kita dah putus, tapi kita boleh mulakan balik kan?" Jimin tersenyap seketika, kemudian dia senyum lebar. Bibir Dahae dikucup. "Dah tentu. Kita mula balik."

Tiba-tiba Hana muncul di minda. Dia mula jadi resah. Dia baru teringat yang dia dan Hana sekarang bercinta. 'tak boleh jadi.. aku kena putuskan hubungan kami. Apa saja demi Dahae.' bisiknya dalam hati. Ya, apa saja demi Dahae. Walaupun dia perlu korbankan diri sendiri, dia sanggup.

Kenapa dia sanggup buat apa saja? ada rahsia disebalik tu. Rahsia apa?

f l a s h b a c k

jimin - J
dahae - D

J: jadi, encik dan puan jung tu bukan mak ayah awak?

D: ya, mak ayah saya dah mati sebab kemalangan, dan waktu tu saya tak ada dengan dorang.

J: samalah..

D: awak pun?

J: ya, mak ayah saya pun dah mati. sebab dorang bunuh diri.

D: jangan risau, saya ada untuk awak.

J: awak perempuan, saya lelaki. jadi saya yang akan lindungi awak. saya janji, saya takkan tinggalkan awak. saya sayangkan awak!

e n d of f l a s h b ac k

Mungkin orang akan anggap ini sebagai satu perkara remeh, tapi dia ada satu perasaan ingin lindungi dan buat apa saja untuk Dahae. Sebab tu lah. Tapi siapa sangka, akhirnya mereka cintakan antara satu sama lain.

lmao gais, chap ni pendek ja an an. sorry ;-;

apapun selamat menyambut hari raya aidilfitri, maaf zahir dan batin~

Sticky NotesWhere stories live. Discover now