satu

4.2K 348 25
                                    

Di suatu pagi yang indah, si Jungkook menjadi murid pertama di dalam kelasnya yang datang awal. Dia cepat-cepat masuk ke dalam kelas dan keluarkan sticky note dan menulis;

Dear, my crush
Aku nak bagitahu, yang aku suka kau sangat-sangat. Aku ni bukanlah setanding kau, kau lawa, hot, pandai... aku ni just budak berkaca mata, tak hensem macam budak laki lain dan tak berapa pandai. Tapi, aku tak kisah ah semua tu, yang penting, aku suka kau.

Love, JJK.

Lalu dia melekatkan note tu ke lokar crushnya yang berada di belakang kelas. Hatinya berdebar, teringin nak tengok reaksinya.

Kemudian dia keluar dari kelas untuk mengelak dari orang syak dia yang hantar sticky note tu. Tapi, tanpa dia sedar, sticky note tu dah melayang ke meja orang lain. Oh no..

Masa pun berlalu, para pelajar makin ramai datang. Seperti biasa, chatting dengan kawan-kawan, gossip dan sebagainya. Jungkook menunggu kehadiran Jimin, kawannya.

"Yo, Jungkook. Awal datang? Selalu kau lambat dari aku." Kata Jimin. Jungkook menggaru lehernya yang tidak gatal. Malu nak beritahu.

"Ah, saja je aku datang awal. Nak study katakan.." katanya. Jungkook tersenyum janggal. Lalu mereka berdua masuk ke dalam kelas.

Seperti dijangkakan, crushnya datang tepat pukul 7.30, Jungkook melihat setiap pergerakannya. Dia melihat di lokar crushnya. 'Eh, kejap. Mana note tu menghilang? Tadi bukan aku dah lekat dekat lokar dia ka?' Bisik hatinya, pelik.

-skip-

Loceng rehat pun berbunyi. Semua pelajar berlari ke kantin macam kucing kelaparan.

Manakala Jungkook dan Jimin relaks saja, yelah dah ada bekal. Buat apa nak lari-lari ye dok? Tiba-tiba seseorang menepuk bahu Jungkook.

"Er maaf?"

Jungkook toleh ke belakang. Seorang gadis yang sekelasnya, Minjoo sedang berdiri di hadapannya. Minjoo ni pun boleh tahan cantik orangnya, tapi tak boleh ditandingi Sana, crushnya yang berada di hati. (><)

"Apa?" soal Jungkook. Kemudian Minjoo menunjukkan sesuatu. 'Tu kan sticky note yang aku lekatkan dekat lokar Sana.. omaigad.'

"Kenapa kertas ni boleh ada pada kau?" Tanya Jungkook sambil menunjuk ke arah sticky note tersebut. Gadis tu mengangkat bahu. "Entah. Kertas kau tak suka awek kau kot, sebab tu dia melayang pergi kat aku. Kalau kau nak melayang pergi kat aku pun boleh jugak."

Jungkook buat muka jijik. Bukan apa, boleh pula kata macam tu. "Cik Minjoo, tolong eh. Aku tak suka kau, jangan salah faham. Note tu, untuk Sana." Jungkook merampas note tu dan mengajak Jimin pergi.

"Heh." Minjoo tersenyum sinis.

vote+comment ;)

Sticky NotesWhere stories live. Discover now