My Dear Boss 6

4.3K 110 0
                                    

Note : Sorry3x >-< sy terlalu sibuk 2 hari yg lalu sampai tak sempat nak upload satu lagi chapter. sorry ya? Esok2 saya update chapter seterusnya :) enjoy reading. Kalau boleh, komenlah sikit2 baru bersemangat nak menulis hehe :)

My Dear Boss 6

Saat Scarlet dan Raiza keluar dari dapur, Ruby dan Sapphire berpandangan sambil saling mengangkat kening tanda tidak faham dengan situasi.

"Ma, kami tengok Kar kejap, ya?" ujar Sapphire seperti meminta kebenaran.

Puan Evelyn hanya menganggukkan. Sapphire dan Ruby pun bingkas bangkit dan menuju ke beranda. Kelihatan Scarlet dan Raiza sedang bercakap dibawah pohon pokok.

"Diorang gaduhkah?" tanya Ruby pula apabila melihat ketegangan wajah Scarlet.

"Tak nampakkah muka Kar tu. Kalau dah marah, serius macam singa," jawab Sapphire mengiyakan persoalan Ruby.

Tiba-tiba Ruby tergelak. "Diorang gaduh macam pasangan suami isteri,kan?"

Sapphire sudah memandang Ruby. Terkejut dengan penyataan Ruby.

"Eh, tengok tu Kar dah nak naik. Kakak rasa diorang gaduh pasal apa?" tanya Ruby pula sambil kening terkerut.

"Entahlah, Bee. Adalah tu," jawab Sapphire endah tak endah.

Scarlet sudah tiba di beranda namun belum sempat Ruby dan Sapphire bertanya, Scarlet terus berlalu tidak mengendahkan mereka seolah-olah mereka itu adalah halimunan. Tidak lama kemudian, Raiza pun tiba di beranda.

"Kenapa dengan Scarlet tu?" tanya Sapphire sambil memandang wajah Raiza yang resah.

"I need to go back. Kalau Scarlet dah redah, bagitahu dia yang saya minta maaf," jawab Raiza lantas beredar menuju ke biliknya.

Sapphire dan Ruby sudah terkulat-kulat apabila ditinggalkan tanpa mendapat jawapan membuatkan hati mereka juga tidak tenang. Cepat-cepat mereka mendapatkan Scarlet, tapi sayang bilik sudah pun dikunci dari dalam. Ruby dan Sapphire serentak mengeluh.

Mereka beralih pula mencari Raiza. Dalam bilik, kelihatan lelaki itu sedang berkemas.

"Raiza, ada apa sebenarnya? Kenapa kau berkemas? Kalau pun kau dengan Kar gaduh, takkan kau nak pergi dari sini?" soal Sapphire seakan cuba meyakinkan Raiza agar tidak pergi.

"Bukan sebab itu aku pergi, Sapphire. Ada tugas yang aku perlu selesaikan terlebih dahulu," jawab Raiza lantas menzip begnya setelah pakaian terakhir disumbat dalam beg tersebut.

"Jadi, kau akan balik kat sini lagi?" tanya Ruby pula.

Namun Raiza tidak menjawab sebaliknya dia haya tersenyum. "Bagitahu aunty dan uncle yang saya perlu balik, okey? Cakap pada diorang yang saya minta maaf sebab tak minta diri dulu. Saya pergi dulu," kata Raiza lalu mengorak langkah turun dari rumah itu. Ruby dan Sapphire tidak lagi bertanya. Mereka hanya mengekori langkah Raiza sehingga ke beranda dan hanya melihat kereta yang dipandu Raiza itu lesap dari perkarangan rumah mereka.

"Bee, bagitahu mama dan papa pasal Raiza. Nanti kakak cakap dengan Kar," arah Sapphire pula. Isu itu harus mereka selesaikan sebelum ianya tidak dapat dikawal. Ruby menurut lantas menuju ke dapur. Sementara Sapphire menuju ke biliknya.

"Kar, saya ni. Buka kejap pintu ni," pujuk Sappire sambil mengetuk pintu bilik tersebut. Sapphire tersenyum. Sikap paling yang disenangi Sapphire pasal Scarlet ialah, dia tak merajuk lama.

Sesaat kemudian, pintu pun terbuka. Scarlet kembali duduk dikatil. Sapphire menghampiri lalu duduk disebelah gadis itu.

"Kar nak bagitahu apa berlaku antara Kar dengan Raiza?" tanya Sapphire.

My Dear BossWhere stories live. Discover now