RM1

2.1K 70 12
                                    

Ji hyo berjalan ke sebuah bangunan yang baginya sangat bermakna buatnya.Sampai sahaja di depan pintu pejabat,ji hyo membuat imbasan cap jari dan mata.Dia pun masuk ke dalam pejabat.Semua ahli running man sedang menunggu.

kwang soo:Ji hyo,cepatnya sampai.*sambil senyum sinis*(saja nak sakitkan hati..)

ji hyo:Yahhh..Saya tahu la saya lambat tak yah nak perli.*pukul kepala kwang soo sambil buat muka tak puas hati walaupun kwang soo lagi tua dari dia.*

kwang soo:*pegang kepala*Tak yah nak main kepala la..omma dan appa tak ajar ke?

ji hyo:Kwang soo oppa!!Kamu ni!*nak pukul kwang soo lagi.

kwang soo:*sedia halang kepalanya guna tangan.*

Suk jin:Sudahlah tu kamu berdua..Jumpa gaduh..jumpa.gaduh..cuba berdamai..*leraikan pergaduhan kwang soo dan ji hyo*

kwang soo & ji hyo:*pandang suk jin dan senyum*Ji hyo terus duduk tempatnya di sebelah gary.

suk jin:Ok..semua dah sedia?Saya mula..*keluarkan sampul surat saiz A4 warna cokelat.*Ini adalah misi baru.Kita kena tangkap pembunuh bersiri.Pembunuh ni paling handal di korea..Dia ni pembunuh bersiri dan disyaki membunuh Tan sri Kim Do hyun.Dia juga sangat cekap dalam membuat strategy,melarikan diri dan tidak meninggalkan sebarang bukti..Kita juga kena siasat mayat yang dibunuh dengan kejam ini.*edarkan maklumat dan gambar orang yang dibunuh dengan kejam dekat ahli running man*

Ahli running man lain:*cuma angguk kepala dan lihat bahan itu.*

suk jin:Memandangkan tak banyak info tentang pembunuh ini,jadi kerja yang kita buat sangat susah dan bayarannya adalah lumayan..Kita diberi masa selama seminggu sahaja untuk menangkap dia supaya tidak bayak orang yang tidak bersalah dibunuh lagi..

joong kook:Apa seminggu?!Cepatnya?Info tentang pembunuh pun tak banyak.Kita cuma tahu dia paling handal dan berbahaya itu je?!Gambar pembunuh pun kita tak dapat.Apa ni?!!*mula naik angin*

gary:bertenang hyung..Cuba dengar cakap suk jin dulu..*Tepuk belakang joong kook*

suk jin:saya pun tak tahu..Boss kita tak dapat cari apa apa maklumat..Kita perlu cari sebab kenapa mereka di bunuh dan menangkap pembunuh ini.Saya pun tK tahu macam mana boleh jadi dan sebab tu boss jemput dua orang yang akan sama sama siasat kes kita.

Ahli running man:Mwo?!!

ji hyo:siapa??

suk jin:mereka ialah penyiasat yang handal di daerah lain dan mereka akan tolong kita.Perkenalkan song joong ki dan soong hye kyo.*joong ki dan hye kyo masuk dari pintu.*

ahli running man:*semua terkejut dan berdiri.*

joong ki & hye kyo:anyeonghaesayo..*sambil tunduk.*

ahli runningman:anyeonghaesayo..*salam joong ki dan hye kyo.*

Haha:Jadi merekalah yang akan siasat kes ni bersama kami?

Suk jin:Nae..Baik semua perkenalkan diri.Mula dari saya..Nama saya ji suk jin.Saya mewakili ketua dalam pasukan penyiasatan dan saya paling tua.Saya mahir dalam mempengaruhi orang dalam bidang psychology.Saya juga boleh menterjemah maksud sesuatu lukisan atau apa apa sekalipun apabila saya berasa ada sesuatu tak kena dan ingin menterjemahnya..

jae suk:Saya yoo jae suk.Saya yang kedua tertua.Saya mempunyai kemahiran berfikir yang agak meluas daripada ahli lain.Saya juga bijak membuat strategy dan mengatur langkah.Saya pandai berkata kata dan melengahkan masa orang lain
..Tapi saya kebih suka tidak bercakap...

joong kook:saya kim joong kook.Saya merupakan ahli yang paling kuat.Saya pandai berlawan tak kira tinju,taekwando atau lain lain.Saya mempunyai kata hati yang tepat.Saya mahir dalam fizik dan menganggar sesuatu jarak atau apa apa berkaitan fizik.Itu sahaja dari saya.

gary:saya gary.Saya pandai dalam segala bahan api.Saya pandai membuat bahan api atau kimia menggunakan pengetahuan saya.Saya juga mahir menembak.Saya selalu menjadi penembak hendap dalam apa apa misi.

haha:Saya ha dong hoon..Saya mahir dalam bidang ICT dan menggondam segala perkara berkaitan ICT.Saya juga boleh mencipta sesuatu barang IT untuk memerangkap penjenayah..Saya pembelot handalan.Tapi saya tak membelot kumpulan sendiri..

kwang soo:Saya lee kwang soo.Saya pandai dalam kimia..Saya dan gary hyung selalu membuat bahan kimia atau letupan bersama sama.Saya sangat teliti dalam membuat sesuatu perkara.
Saya boleh membuat seseorang itu maut dengan memberikan kimia yang direka khas.Kebanyakan bahan kimia yang saya reka sangat bahaya dan berat.Saya harap kamu berdua tak menyentuh barang saya sesuka hati..

song ji hyo:Saya song ji hyo.Saya salah satu ahli wanita dalam kumpulan ini dan saya paling muda.Saya bijak dalam penyamaran dan lakonan.Saya juga pandai hal hal menganalisis punca kematian seseorang dengan menggunakan bukti yang ada.Saya selalu berlakon dalam menyelesaikan misi dan membuat penyamaran..Itu sahaja..

joong ki:Saya song joong ki.Saya mahir dalam matematik..Saya juga boleh membaiki sesuatu barang yang rosak dan membuat penambah baikan.Saya juga mahir dalam selok belok semua kawasan dan saya menjadi pengejar atau pemburu penjenayah.Saya harap saya boleh bekerjasama dengan kalian.

hye kyo:Saya song hye kyo.Saya mahir dalam perubatan dan boleh merawat orang yang cedera dengan segera.
Saya juga agak mahir dalam membuat dadah untuk membuat racun.Tapi ianya tak memberi kesan yang teruk seperti mati atau ketagih.Ia akan membuatkan seseorang yang makannya akan pengsan dan membuatkan mereka akan bercakap benar..Itu sahaja dari saya.

Bersambung

Running Man Where stories live. Discover now