-38-

21.5K 473 15
                                    

"Tak apa ke Nur tinggal sorang ni ? Macam tak sedap hati pulak. " soal Syed Naufal.

"Tak apalah. Fal pergi jelah kerja. Nur ni baru pregnant 9 minggu. Bukannya nak tunggu due date. Cepat-cepat ada meeting kan " jawab Nur.

"Hahaha.. okay sayang. Bye. " ucapnya. Dahi isterinya dikucup lembut.

*****

Memerhati gelagat bahagia Syed Naufal dan Nur membuatkan dia berasa marah dan menyampah.

Tak, kau berdua tidak boleh bahagia. Tak adil bagi aku. Dia aku punya bukan kau punya Syed Naufal. Kau dah merampas apa yang sepatutnya jadi hak aku.

Langkah diambil apabila melihat kereta Syed Naufal sudah melepasi kawasan rumah itu.

Perlahan dia menyelinap masuk ke dalam rumah Nur. Dia tersenyum puas apabila melihat kelibat Nur di dapur.

"Am !! "

"Am buat apa dekat sini ?! Macam mana Am boleh masuk ?! " teriak Nur. Terkejut melihat seorang lelaki yang dikenalinya. Berpakaian agak serabai, dan mukanya sedikit berjambang.

"Am, tolong keluar dari sini. " sambung Nur.

"Hai sweet heart. Am datang nak ambil Nur lah. Nur cantik sangat tanpa tudung. " jawab Am. Tangannya yang ingin membelai Nur ditepis.

"Am, please. Tolong keluar. Kenapa Am jadi macam ni ? " soal Nur. Air matanya sudah tidak dapat ditahan dari mengalir. Sedih melihat keadaan Khair Idham begitu.

"Kenapa Am jadi macam ni ? Semuanya sebab Nur ! Semuanya sebab jantan tak guna tu ! Dia dah rampas hak Am ! " jerkah Khair Idham.

"Tak. Takda siapa yang rampas hak sesiapa. Nur sayangkan dia. Dia pun sayangkan Nur. Kami dah bahagia Am, Am kena terima hakikat. " pujuk Nur.

Pisau yang diselitkan diseluarnya dikeluarkan.

"Nur, jom ikut Am. Kita boleh mati sama-sama. Itu je jalan kita untuk kekal bersama salamanya. Jom sayang. " Khair Idham cuba memujuk.

"Am, tolong jangan buat kerja gila. Nur  mengandung.  Jangan bahayakan kandungan Nur. Tolong, saya merayu pada awak. "

Kata-kata Nur tadi membuatkan dia semakin marah. Tidak dapat terima keadaan sekarang yang Nur sudah hamil anak Syed Naufal.

"Tak !!! Kau tak boleh hamil anak dia ! Aku takkan benarkan. " jeritnya. Pisau ditangannya diacukan kearah Nur.

*****

"Omg, baru teringat fail meeting tu tertinggal dekat rumah. Hadoi, cuainya. " bebel Syed Naufal seorang didalam kereta  sambil menepuk dahi.

Dia membuat pusingan u dan kembali kerumahnya untuk mengambil fail. Sambil memandu dia mendail nombor Nur.
Beberapa minit mendail tapi tiada jawapan. Itu membuatkan dia bertambah risau. Kenderaannya segera dipandu laju supaya cepat sampai kerumah.

"Hish, mana Nur ni ? Kenapa tak angkat phone. "

*****

"Am, please. Jangan macam ni. Tolong lah. " rayu Nur. Panik melihat pisau yang diacukan padanya. Telefonnya berdering di bilik tetapi dia tidak dapat membuat apa-apa. Dia kaku disitu. Dia takut jika dia bergerak, Khair Idham akan mengapa-apakannya.

"Mari !! Ikut aku. Kita keluar dari sini. Cepat !! " tangan Nur ditarik kasar menuju ke pintu. Kini dia mengacukan pula pisau itu dileher Nur. Langsung tidak menghiraukan tangisan Nur yang semakin deras.

*****

Langkah terhenti. Melihat pintu rumahnya terbuka luas.

Tak mungkin Nur biarkan pintu terbuka macam ni.

Matanya terpaku melihat Khair Idham didalam rumahnya. Alangkah terkejut melihat pisau yang diacukan dileher isterinya yang sedang teresak-esak menangis.

"Fal.. tolong Nur.  " rayu Nur.

"Idham ! Apa kau nak buat ni ?! Lepaskan isteri aku ! " sergah Syed Naufal. Dia melangkah menuju ke arah mereka.

"Berhenti ! Jangan dekat. Dia ni hak aku. Bukannya hak kau ! " balas Khair Idham.

"No ! Dia isteri aku. Kau hanya masa silam dia ! Lepaskan dia please. " jawab Syed Naufal sedikit memujuk. Tapi tidak dipedulikan oleh Khair Idham. Jirannya yang mendengar dan melihat kekecohan itu segera menelefon pihak berkuasa.

Dia mengambil langkah berani dan mencuba untuk melepaskan Nur dari pelukan lelaki gila itu. Mereka bergelut dan tanpa sengaja pisau itu tertusuk ke perut Syed Naufal. Khair Idham menjadi panik dan takut. Sebelum dia sempat melarikan diri polis sudah terlebih dahulu  sampai.

Syed Naufal dimasukkan kedalam Ambulance dan dikejarkan ke hospital. Bajunya yang berlumuran dengan darah telah dicabut dan diberikan kepada Nur.

"Fal, please bangun. Jangan tinggalkan Nur. " rayu Nur. Airmata membanjiri pipinya. Baju suaminya yang berlumuran darah dipeluknya erat.

Cahaya. ✔Where stories live. Discover now