[ LAST CAPTER ]_2

2.5K 185 18
                                    

[ MRS, TROUBLE MAKER ]

.
.
.
shoot/lengh
Two shot [last Part]

CAST:
choi yuna/yuju [Gfriend]
Choi minho [shinee]
Jungkook [ bts ]
Youngjae [got7]
Yeri [red velvet ]

.
.
.
.
__________________

Petang itu..jungkook membantu yuji berjalan walau yuju dan menengking nya swbab ia tak ingin di bantu..jungkook lebih ganas dari yuju..buat kan yuju hanya diam dan patuh..depan pagar sekolah yuju hairan ada omma tiri dan oppa tiri nya..

''Yuna..omma risau bila dengar kamu pengsan..dah berapa kali omma cakap makan nanti sakit..tapi tak dengar juga..''kata puam choi cemas..yuju menepis tangan omma tiri nya itu dari menyentuhnya minho dan jungkook pun terkejut..

''Siapa anak awak..dan awak siapa nak risau kan aku..aku tiada omma ..di dunia ni aku hanya ada satu omma..dan omma aku dah lama mati....''kata yuju menusuk hati omma tiri nya..

''Ketepi aku boleh balik sendiri..''yuju menolak omma tiri nya ketepi..saat itu juga minho mengengam kuat tangan yuju..buat kan yuju kesakitan..wajah minho berubah jadi dingin..
''Sampai bila kau nak bersikap seperti budak kecil..mumgkin kami bukan keluarga kandung awak..tapi tak boleh kah awak hargai apa yang kami buat selama ini..telalu susah kah untuk awak terima kami!"tengking minho..yuju menolak tubuh minho dari mendekati nya..

''AWAK SIAPA NAK TENGKING YUJU!! SIWON OPPA SENDIRI PUN TAK PERNA TENGKING YUJU!! AWAK FIKIR SIAPA PENYEBAB SIWON OPPA MATI DAN OMMA MATI!! SEMUA NYA SEBAB KAN KORANG!! TAK GUNAAAA!!!"

Semua orang terkejut dengan apa yang yuju kata kan..tanopa sedar airmta yuju dah mengalir..buat kan minho serba salah..

''Hiks..sebab kornag omma mati..appa!! Lebih penting kan korang!! Berbanding isteri nya yang sakit!! Appa lebih sayang kan korang berbanding kami!! Sampai omma mati pun!! Appa tak keluar menjenguk omma!! Kornag tak keluar!! Dan ketika siwon oppa mati ke malangan semua nya sebab kan kornag juga!!~~~aaaahhh~~~semua nya salah korang~~~appa halau kami dari rumah sebab kan korang~~siwon oppa yang di landa kekecewaan membawa laju kereta sehinga tak peduli kan yuju dan akhir nya kami kemalangaaaann~~~aaaahhh~~~ani..ani..itu salah yuju..betul kata appa..semua ni salah yuju..sebab yuju omma mati..hahaha..semua orang cakap yuju yang salahh~~naee~~~yuju yang salaaahhh~~~hisk..''

Hati yuju begitu hancur..masa silam yang sukar ia lupa kan seumur hidup nya..omma minho mengalir kan airmata nya tetiba ia duduk melutut depan yuju buat kan yuju terkejut..

''Ini semua salah omma..omma yanh rampas appa kamu dari omma kamu~~mianhaeee~~~omma yang halang appa kamu dari jumpa omma kamu~~jeongmal minhae~~''tangisan pilu minho buat kan yuju tersedak-sedaj tangis nya..

''Sebab itu..kami ingin mnjaga yuju sebab kami nak menebus kesalahan kami..ani salah omma minho oppa kamu tak salah,.''kata nya lagi..yuju mundur ke belakang..lalu ia berbalik ingin tingal kan yang lain..saat itu juga yuju tak melihat ke kiri mau pun ke kanan..minho yang sedar ada kereta begitu laju hampri yuju...menjerit..

''YUNAA AWASSS!!!"

bunyi orang di langar pun terdengar..ia di langar begitu kuat sehinga menumpah kan darah..yuju merasa kepala'nya begitu sakit dan darah keluar dari dahi yuna..samar² yuna terdengar suara yang menjert  dan kecoh...

''ANDWAEEE!!! GAJIMAAAA~~~ANAK OMMAAA~~~''

Yuju menoleh kan kepala nya melihat ramai orang ,engeliling seseorang..yuju dengan langkah yang pelan..mendekati keramaian itu..alangkah terkejut nya yuju melihat orang itu di penuhi darah..

''MINHO-AAAHHHH~~~JANGAN TINGAL KAN OMMAAA~~~''

minho lah yang selamat kan yuju..dari kena langar..yju terduduk lemah telalu terkejut seluruh badan nya mengelentar...ia mencoba sentuh minho..semua kenanagan minho terbauang nya kembali...sikap minho yang tak putus asa dari menjaga dan menegur nya airmata yuju mengalir dan akhie nya yuju jatuh pengsan..kerna yuju juga alami kecederaan yang teruk....

Mrs_Trouble Maker _>oneshot<  [ jungkook_yuju Ff ] BTS X GFRIENDWhere stories live. Discover now