Chapter 8 (18+)

75.6K 457 13
                                    

Mikail memandangku sayup. Aku masih tidak berganjak dari tadi tatkala melihat sesusuk tubuh yang aku rindukan selama ini. Tiga tahun perkenalan ini, takkan semudah 'A,B,C' saja untuk melupakan.

Aku sudah berjanji dia cinta matiku.

"Mika.." aku memanggil namnya tidak percaya.

Hanif disebelah tersenyum sinis kearah kami. "Guys, this not dramatic!" Sampuknya dan melengkarkan tangannya di leher aku.

Aku mendegus. Sesuka hati je.

Mikail terus menapak kearahku dan meleraikan pelukan tersebut. Hanif hanya membiarkan kerana Mikail juga rakannya. Mikail memeluk pinggangku erat. Tubuhku dibawanya ke sofa.

Aku masih membiarkan. Teralu rindu sentuhannya. Leher jinjang menjadi santapan utamanya sebelum mendarat ke bibir. Dicium rakus walaupun di depan khalayak ramai di Zouk ni.

Aah mereka pun sama!

Dia bermain dengan belakang badanku. Rambutku dipintal, dihidu dan seumpama denganya. Aku sedikit mengerang apabila dia memberi aku tanda Lovebite di heler.

Mataku membulat. Aku menggosok hasil lebam yang dilakukan Mikail. Alamak! Besarnya, kalau Reef nampak macam mana?

"Relax," Mikail cuba menenangkanku. "I miss you so much, babe. Do you?"

Aku memejamkan mata tatkala bibir kami bertaut sekali lagi. "Very much," kataku masih terbuai. Mikail tersenyum.

Aah sudah! Senyuman itu.

Tapi aku tak pernah rasa sesuatu bila Mikail senyum macam tu. Lain pula Reef. Senyuman yang jarang ditayangkan mampu merobek jiwa ni.

Hanif mendekati kami. Dia membisikan sesuatu ke telinga Mikail yang pasti tak didengari. Begitu juga Mikail. Dia turut membisikan sesuatu ke telinga Hanif dan lelaki itu terus berlalu pergi.

Aku menatap wajah Mikail. Dia tersenyum yang penuh dengan makna kearahku sambil sempat mengeyitkan matanya.

Mikail bangun dan menarik tanganku lembut menuju ke kaunter minuman. Sepanjang perjalanan kesitu, Mikail memeluk pinggangku erat sekali.

Dua cawan yang berisikan beer yang aku sendiri tidak tahu ada dolphin didalamnya atau tidak sudah tersedia diatas meja itu. Mikail menghulurkan kearahku.

Aku teragak-agak untuk mengambilnya. Tapi setelah melihat Mikail yang tenang menogak beer itu aku mencapai dan minum sehingga habis. Mikail tersenyum. Beer yang aku minum agak memberikan kesan kerana aku sedikit mamai.

Mikail membawa aku ke sekumpulan pasangan yang aku tidak berapa cam akibat tindak balas minuman tadi. Pandangan sedikit kabur. Di hadapan pasangan itu, Mikail mencium bibirku rakus sekali. Leherku disembamkan dan menggigit bertambah kuat. Aku mengerang.

Setelah beberapa minit, aku kembali tersedar dari pandangan yang kabur. Mungkin tindakan refleks minuman tadi tidak berkesan atau harganya yang murah.

Aku memandang Mikail. Dia sudah terbuai menari di tengah dengan alunan muzik manakal pasangan dihadapan aku ni memandangku tajam. Aku mengamati dengan tepat wajah itu.

Aku tidak silap. Reef!

Mukaku pucat. Reef? Dia mendekatiku dan pipiku menjadi sasaran utama. Kalini tamparannya sangat kuat kerana terlalu geram. Aku dapat rasa cecair dari hujung mulut. "Bodoh punya perempuan!"

Mendengar tamparan itu. Mikail bergegas mendapatkan aku. Turut juga Hanif dan rakan sekongkolnya yang lain.

"Kau pasal nak lempang dia?" Mikail muka mengherdik bekas rakan baiknya di hadapan ni.

Gadis Red Lips (18SX)Where stories live. Discover now