Valentine

3.1K 280 13
                                    

Yoona dan Seunggi ialah pasangan kekasih. Pada hari Valentine, Seunggi telah mengajak Yoona untuk menonton wayang bersama-sama. Yoona pun bersetuju.

Malam itu setelah menonton wayang, Seunggi pun menghantar Yoona. Dalam perjalanan pulang, kereta yang dipandu Seunggi tiba-tiba berhenti. Dia dan Yoona menjadi panik.

"Oppa, kenapa kereta berhenti?" Yoona bertanya.

Seunggi melihat meter tangki minyak. "Hmm.. minyak dah habis la. Tadi lupa nak isi minyak."

"Habis tu, macam mana sekarang ni.? Kita nak buat apa?"

"Oppa akan keluar dan cari stesen minyak dekat sana." Seunggi keluar dari kereta.

"Kalau begitu, saya nak ikut." kata Yoona. Dia sudah membuka pintu.

"Tak perlu. Awak duduk di sini. Oppa akan pergi sekejap saja." pujuk Seunggi.

"Tapi, saya takut. Dah la gelap."

"Jangan la takut. Oppa takkan ambil masa yang lama. Kalau awak takut, bukalah radio dan dengar lagu. Ataupun mainlah game di phone."

"Baiklah. Oppa jangan lama-lama tau. Hati-hati dalam perjalanan."

Yoona menutup pintu itu dan menguncinya. Seunggi mula berjalan meninggalkan Yoona. Yoona hanya memerhati Seunggi hilang dalam kepekatan malam.

Apabila Seunggi hilang dari pandangan, Yoona memasang radio dan mendengarnya. Seketika kemudian, dia terlelap.

~~~

Tidur Yoona diganggu oleh bunyi hentakan dari belakang arah kereta. Matanya terus terbuka. Dia memandang ke arah belakang kereta. Kelihatan seseorang sedang berdiri di sana. Figura badannya nampak dia seperti seorang lelaki. Di tangannya terdapat sesuatu yang panjang.

Yoona terus sembunyi di bawah dashboard. Dia menekup mulutnya dan berusaha untuk tidak mengeluarkan suara. Lelaki tadi berjalan ke bahagian kereta sebelah pemandu. Dia memerhati kalau-kalau ada orang di dalam kereta itu. Yoona hanya memerhati dalam ketakutan.

Orang itu pun berlalu apabila dia tidak nampak satu pun kelibat manusia dalam kereta. Yoona akhirnya mampu menghela nafas lega.

Seunggi masih belum pulang jadi Yoona pun menunggu Seunggi. Namun, akhirnya dia terlelap.

Keesokkan paginya, Yoona bangun dari tidur. Keadaan sekeliling berbeza dengan keadaan semalam. Keadaan hari ini cerah tetapi berkabus.

Yoona memandang ke arah seat pemandu. Seunggi masih belum pulang. Dia mengeluh.

Dia keluar dari kereta untuk mengambil udara segar. Sesekali, dia mengeliat dan menguap. Dia memerhati keadaan sekeliling.

Saat dia melihat ke belakang, dia terus menjerit. Dia ternampak sebujur tubuh tergantung di dahan pokok yang berdekatan dengan kereta. Dengan sedikit keberanian yang ada, dia melangkah ke arah tubuh.

Ternyata, itu ialah Seunggi. Di kepalanya, terlekat satu nota.

Happy Valentine's Day

Creepypasta Where stories live. Discover now