Pergi

7.4K 708 50
                                    

Jun tidak boleh percayakan kehidupannya yang sekarang. Tiada yang lebih teruk daripada sekarang. Ibubapanya tidak pedulikan tentang dirinya. Mereka lebih banyak habiskan masa di pejabat daripada berada di rumah bersama anak mereka.

Malah girlfriend Jun juga berhenti berhubung dengannya. Jun selalu memerhati girlfriendnya lalu-lalang di hadapan rumahnya. Namun setiap kali dia menjerit memanggil namanya, girlfriendnya tidak pedulikannya.

Dan hari ni pun tiada perbezaan.

"Ming!" Jerit Jun sekuat hati. Girlfriendnya masih tidak hiraukan dia. Jun mengeluh. Dia fed-up.

Jun mengambil keputusan mengekori Ming. Dia keluar dari rumah dan berjalan jauh di belakang. Ming memegang sejambak bunga dan kelihatan tergesa-gesa.

Hati Jun menjadi panas apabila memikirkan yang Ming curang di belakangnya. Siapa lelaki itu? Kalau dia dapat berjumpa dengan lelaki itu, memang makan penumbuk la.

Akhirnya Ming berhenti di pintu masuk tanah perkuburan.

'Kenapa dia ada kat sini?'

Jun hanya melihat tapi dia tetap mengikut Ming. Ming bergerak ke salah satu kubur di situ. Dia duduk bersimpuh dan meletak bunga itu di sebelah batu nisan.

Jun dapat melihat Ming mengalirkan air matanya. Milik siapakah kubur ni? Dia memandang ke arah batu nisan itu. Dia terkedu.

'Dalam ingatan
Wen Junhui, seorang anak, pelajar dan teman lelaki yang hebat.'

Sekarang baru dia faham kenapa semua orang tidak pedulikan dia.

Dia dah mati.

Creepypasta Where stories live. Discover now