12; Stairs

1.3K 107 4
                                    

Rumah aku sudah tua. Ini adalah rumah tertua di perumahan aku. Omma dan appa salalu mencuba untuk membuatnya kelihatan baharu. Omma dan appa meletakkan karpet berwarna-warni pada lantai dan lampu di setiap sudut. Setiap bilik dihias sehingga klihatan moden kecuali ruang bawah tanah.

Ketika aku masih kecil, aku pernah berlari menaiki tangga dari ruang bawah tanah. Aku tidak tahu apa yang membuatku takut. Mungkin hantu di belakangku, menunggu untuk menangkapku dan... Entahlah...

Tapi sekarang, setelah berusia tujuh belas tahun, aku kembali berjalan menaiki tangga dari ruang bawah tanah, dan ketakutanku sewaktu masih kecil yang telah aku lupakan tiba-tiba datang kembali.

"Yah Im Na Yeon. Relax... That's nothing... Err" aku menenangkn diriku tetapi benda gelap di belakangku memberitahuku untuk lari dan pergi dari sini secepatnya. Sebenarnya aku ingin pergi dari sini secepatnya, seperti yang aku lakukan ketika masih kecil. Tapi aku memaksa kakiku untuk tetap berjalan dengan langkah biasa. Aku merasakan sesuatu yang sangat kuat menyuruhku ntuk melihat ke belakang, tapi aku juga ingin mengalahkan ketakutan di otakku.

Jadi akupun perlahan-lahan berjalan menaiki tangga yang seperti tiada penghujung. Telapak tanganku berpeluh dan jantungku berdebar-debar sepanjang jalan. Tapi lebih kurang sepuluh anak tangga lagi sampai ke tingkat atas, aku merasakan tangan yang sejuk seperti ais memegang sekitar pergelangan kakiku.

Creepypasta //HIATUS//Where stories live. Discover now