Chapter 17

6.8K 732 217
                                    

dengan penuh kepayahan , aku membuka mata apabila cahaya silau matahari menerobos masuk ke dalam bilik melalui tingkap yang tidak berlangsir . aku hanya mampu mengecilkan mata menghalang cahaya itu dan perlahan lahan bangun dari pembaringan .

" achooo !" 

aku mengesat hidung dengan lengan baju . aish kenapa badan aku rasa lain macam ni . beberapa kali aku bersin dan badan aku mula terasa sejuk . 

aku turun dari katil dan bertindak mencapai remote kawalan air cond dan menutupnya supaya dapat mengurangkan rasa sejuk . 

" achooo !"

aku terus memegang kepala yang mula merasa sakit . dah kenapa dengan aku pepagi nan indah serta berbahagia ini ?

tombol pintu bilik dipulas dan aku terus meluru keluar sebelum aku terpandang satu nota yang dilekatkan di pintu bilik aku . nota yang tertulis ,

" (YN) ah , kami balik dulu . saya tinggalkan nota ni untuk bagitahu awak sebab kami tak berani nak bukak pintu bilik . kami tak mahu jadi mangsa terajang awak pulak lepas ni . okaylah terima kasih dari kami sebab tumpangkan kami di asrama . BTS Fighting !"

membuatkan aku tersenyum . 

" BTS , Fighting !" sambut aku seorang diri . dan aku sedar yang suara aku menjadi garau .

" achooo !" 

haih asyik bersin aje . 

aku terfikir mahu ke dapur untuk membuat susu namun terbantut apabila telefon berdering minta diangkat . aku berpatah balik ke bilik dan segera menjawab panggilan tanpa melihat empunya nama si pemanggil .

" Yeoboseyo ?"

aku menyapa dengan suara yang masih garau .

" Yah chingu ! kau okay ke tak ?" 

tersenyum aku mendengar suara pemanggil . Rarin rupanya yang telefon . aku batuk dua tiga kali untuk cuba meredakan suara garau sebelum aku menjawab pertanyaan Rarin .

" aku rasa macam okay , tapi hakikatnya macam tak okay . entahlah . aku asyik sejuk aje dan asyik bersin dari tadi . " jawab aku dengan suara yang garau lagi .

" kau tak sihat ni . kau demam . haih tak jadi aku nak ajak kau breakfast sama sama . kau rehat ya , aku keluar dengan omma aku ajelah . kalau aku ada masa , aku lawat kau . " kata Rarin dengan nada suara yang kedengaran agak risau .

" Oh yalah . mianhae . aku pun rasa nak tidur balik . bye ."

" Ne bye ."

talian diputuskan .

aku kembali ke dapur untuk membuat susu kerana mungkin minuman itu dapat menguatkan sedikit tubuh badan aku . aku rasa aku dah demam macam apa yang Rarin cakap . mata aku pun dah berat semula ni .

aku membancuh susu dan meminumnya dengan laju . memang aku dah mula teringat katil dan bantal . aku patut tidur .

tapi aku risau kalau kalau aku ada jadual hari ini . tak apalah , pandailah aku nak jelaskan pada mereka kalau mereka tanya .

pintu bilik ditutup semula dan dengan hormatnya aku menghempaskan badan ke atas katil . telefon yang terdampar di sebelah aku dicapai dan aku meng'on'kan skrin . tiba tiba , skrin terpadam .

" ahh aku lupa cas bateri ." aku menghempaskan telefon semula di sebelah aku dan bertindak memejamkan mata setelah tiba tiba kepala aku terasa sakit .

memang sah aku demam . maybe aku berlatih bagai nak rak semalam . sabar ajelah .

agak lama aku tidur . dan perlahan lahan aku berusaha membuka mata semula apabila telinga comel aku ( olohmak , telinga readersku sekalian comel belaka kan ) menangkap bunyi password pintu asrama aku ditekan seseorang .

I'm The 8th Bangtan Member! [난 여덟 방탄소년단 멤버해요!]Where stories live. Discover now