Part66

6.1K 497 76
                                    

6 tahun kemudian.

"Uwerkk!!Uwerkk"

Tangisan bayi bergema di dalam bilik bersalin di hospital Shinyang. Perasaan gementar terus berubah kepada perasaan gembira apabila mendengar tangisan bayi itu. Melihat Soo bersesak nafas mengeluarkan anak sulung mereka membuat hatinya begitu terpegun melihat semangat isterinya. Sebentar tadi apabila Soo mengerang kesakitan, Taehyung juga merasa sakit sama. Dipegang jari jemari Soo dengan erat menyalurkan semangatnya ke badan Soo. Selepas sahaja bayi itu dibersihkan dan dibaluti oleh tuala kecil, nurse memberikan bayi itu ke dalam dakapan Soo yang sudah tersenyum lega. Taehyung membelai pipi bayi tersebut sambil mengucup rambut Soo.

Soo: Sae Ra- ya..

Taehyung: Haa.. Gyeo~

Ya. Kim Sae Ra. Nama anak perempuan kepada hero dan heroin fanfic ini. Ibu bapa mereka berempat bersetuju untuk meletakkan nama tersebut kepada bayi ini. Dikatakan nama itu sungguh bertuah. (author saja je. Reka.)

Taehyung: Chagi, Gomawo-yo.

Soo tersenyum manis melihat Taehyung yang sedang memandangnya dengan kasih sayang. Sungguh sayang dia kepada dua orang yang diantara sangat penting di dalam kehidupannya. Sungguh.

Doktor: Encik, boleh tunggu di luar sebentar, ya.

Taehyung: Nae. Kamsah.

Sebelum keluar sempat lagi dia mencium pipi milik Sae Ra dan Soo Rin. Kemudian dia melangkah gembira keluar daripada bilik tersebut. Kelihatan ibu bapa mereka berdua juga tersenyum senang. En.Park menepuk perlahan bahu Taehyung selepas 1 langkah keluar daripada bilik tersebut.

En.Park: Akhirnya, kamu menjadi appa juga selama 6 tahun berkahwin dengan Soo. Appa minta maaflah dengan perangai Soo tu.

Taehyung: Ani, appa. Taehyung faham Soo. Dia tak bersedia lagi nak naik pangkat jadi omma selama ni sebab dia masih mudakan. Taehyung pun sama. Kami berdua nak belajar lebih banyak dulu sebelum naik pangkat jadi omma dengan appa. Omma dengan appa gembiralah tu dah jadi datuk dengan nenek.

Pn.Kim: Mestilah, tak sabar tau nak tengok cucu omma.

------------------------------------

Pn.Park: Sakit lagi, Soo?

Soo: Sikit. Biasalah, baru pertama kali kan. Nanti kalau ada lagi, biasalah tu.

Taehyung: Macam nak tambah anak je ni? Tak cukup lagi ke?

Pn.Kim: Mestilah nak kena tambah! Meriah sikit keluarga kita ni kan, Soo?

Soo: Nae, Omma.

Soo sudah tertunduk malu melihat pandangan Taehyung. Perlahan-lahan tangan Taehyung menyentuh tangan Soo lalu diusap. Geli hatinya melihat reaksi Soo sekarang. Mukanya seakan-akan merah seperti tomato.

Taehyung: Chagi rehat dulu, ya. Jangan bercakap banyak sangat. Makin sakit nanti. Omma sekalian pun janganlah nak bawa bercakap dengan Soo. Kesian dia.

Pn.Kim: Iyalah. Omma pun pernah alami semua ni. Soo tidurlah dulu. Omma dengan Omma kamu ni nak turun bawah, tengok apa yang appa kamu tu buat.

Soo: Nae, Omma. Pergilah. Entah-entah Appa dengam usha yeoja lain. Soo rehat dulu.

Pn.Park: Berani dia buat macam tu! Dah tua macam tu, siapa yang nak.

Taehyung: Omma, yeoja sekarang ni tak kira tau namja tu tua ke muda ke janji duit banyak. Appa tu dah lah CEO. Omma cakap, siapa yang nak?

Pn.Kim: Iyalah. Omma turun dulu. Jaga Soo elok-elok.

Pn.Kim dan Pn.Park mula melangkah ke arah lif. Taehyung duduk di kerusi tempat Pn.Kim duduk sebentar tadi.
Terus dicapai tangam Soo.

Taehyung: Gembira tak terkata Tae bila dengar baby kita nangis time kat dalam bilik bersalin tadi. Nak aje Tae peluk-peluk Chagi kuat-kuat.

Soo: Memanglah happy. Darah daging sendirikan. Lepas ni, Tae mesti layan Sae Ra je kan.

Taehyung: Mana ada. Kalau macam tu, tak ada peluanglah nak tambah lagi. Omma pun cakap, tak meriahlah Sae Ra sorang je. Sae Ra pun nanti mesti bosan tak ada kawan.

Soo: Tak naklah tambah lagi. SAKIT.

Taehyung: Tadi bukan main lagi cakap, "kalau ada lagi, biasalah tu".

Soo: Depan omma je. Tak naklah chagi tambah lagi.

Taehyung: Kalau tu keputusan chagi, Tae terpaksalah terima. Tae tak boleh paksa chagi.

Soo: Tae ni kan! Cepat sangat berputus asa. Macam yeoja tahu tak! Pernah nak berkeras sikit.

Taehyung: Dah macam mana. Takkanlah Tae Nak paksa chagi buat jugak. Tae tak nak jadi dayus.

Soo: Cuba berkeras sikit. Chagi bukan tak nak tambah lagi tapi kita ni baru 24 tahun. Chagi nak belajar dulu. Nanti bila chagi dan bosan belajar. Kita tambah lagi.

Taehyung: Jinjja?

Soo: Nae. Tae pun tahu kan chagi suka budak-budak.

Taehyung: Gomawo chagi-ya. Soo sekarang bukanlah yang sekarang. Soo dulu sekarang dah jinak. Senang je nak ambil hati dia.

Soo: Tengoklah siapa yang tolong jinakkan.

---------------------------------

Sudah dua bulan Soo dikeluarkan daripada hospital. Sae Ra juga sudah berumur sebulan lebih. Kini mereka bertiga menetap di GwangJu. Ibubapa mereka berdua masih tinggal di Seoul. Sebulan sekali mereka akan ke sana. BTS dan LG sudah lama tidak berhubung dengan mereka berdua, selepas sahaja memdapat universiti yang berlainan.
Mereka juga tidak tahu lagi status tentang Soo dan Taehyung. Semua menghilangkan diri kecuali Jungkook kerana dia juga selalu mengunjungi rumah mereka bertiga selepas mengunjungi rumah ibu saudaranya di GwangJu. Esok sudah genap sebulan mereka bertiga tidak mengunjungi rumah ibu bapa mereka di Seoul dan esok jugalah mereka akan ke Seoul.

Keesokkan harinya.

Sampai sahaja di lapangan terbang Incheon, Soo mendokong Sae Ra manakala Taehyung menarik beg mereka. Mereka akan menginap di rumah ibu bapa Taehyung untuk 2 hari dan seperti juga di rumah ibu bapa Soo. Ketika dalam pergelukan merentasi banjiran manusia di dalam lapangan terbang itu, Taehyung terlanggar sekumpulan pelajar lelaki dan perempuan. Tanpa sedar, Taehyung dan Soo membulatkan mata mereka.

#TBC

KINGKA MARRIED QUEENKA????!!!!!Where stories live. Discover now