Part65

6.1K 489 50
                                    

Soo: Taehyung-a, ireona(bangun). Aku rindu dengan suara kau. Yah.. ireona. Kau tak rindu ke nak bercakap dengan aku?

Pn.Kim: Soo, Omma turun bawah dulu, ya. Nak sarapan. Nanti bila omma dah habis sarapan, Omma pulak jaga Taehyung. Soo pergi makan lepas tu.

Soo: Nae, omma.

Mata Soo menghantar En.Kim dan Pn.Kim kelusr daripada wad. Kemudian, dia memalingkan kembali pandangannya ke arah Taehyung yang sudah terlantar selama 4 hari di hospital YangKo. Sungguh dia resah, risau dan sedih 4 hari yang lalu apabila dikhabarkan oleh Ibu bapa Taehyung yang Taehyung kini sedang dirawat di hospital ketika dia sedang berlatih menari di bilik tarian sekolah bersama member LG dan BTS. Soo hanya berlalu pergi tanpa memberitahu apa-apa pada member LG dan BTS apabila mendapat panggilan telefon.

Kata Doktor merangkap kepada ayah saudara Taehyung, Taehyung telah ditikam tetapi dibelasah sebelum itu. Nasib Taehyung sungguh baik. Tikaman itu tidaklah terlalu dalam tetapi itu masih merisaukan Soo. Kejadian Taehyung ditikam dan dibelasah sudah diaduankan kepada pihak polis. Kes itu masih disiasat sehingga kini. Baru sahaj Soo dan Taehyung hendak mencapai kebahagian, nasib malang menimpa mereka. Soo mencapai tangan Taehyung lalu diletakkan di dalam genggamannya dan dikucup perlahan. Kemudian, dia membelai rambut Taehyung yang agak serabai ke belakang.

Soo: Kau janjikan tak nak tinggalkan aku. Aku benci orang yang suka mungkir janji ni. Kalau kau tak nak dibenci. Bangunlah. Kuatkan semangat. Aku tak nak hilang orang yang aku sayang. Cukuplah Seo unnie je.

???:Ak-u janji takkan tinggalkan kau se-kali pun..

Muka Soo yang sejak tadi memandang ke bawah terus mengalihkan pandangannya ke arah muka Taehyung. Air mata Taehyung perlahan-lahan jatuh ke belakang kepala. Mata Taehyung masih tertutup tetapi mulutnya terbuka seakan-akan mahu berkata sesuatu. Soo segera menekan button pada di sebelah kepala katil. Tidak lama kemudian, seorang doktor dan nurse masuk ke dalam wad tersebut.

Soo: Ahjusshi, Taehyung dah sedar.

Doktor: Okay, Soo tunggu dekat luar dulu. Biar ahjusshi cek Taehyung dulu.

Soo mengangguk perlahan. Hatinya kini berdebar- debar menahan rasa gembira yang sudah muncul sejak Taehyung berkata sebentar tadi.

---------------------------------

Pn.Park: Macam mana dengan keadaan menantu saya, JiYong?

Doktor: Keadaannya sangat stabil sekarang tapi dia kena banyak berehat buat masa ni. Fikiran dia tak boleh diganggu sangat.

Pn.Kim: Boleh kami melawat dia?

Doktor: Boleh. Tapi jangan terlalu bising dan jangan masuk terlalu ramai ke dalam.

En.Kim: Nae, JiYong. Kamsah.

Doktor: Kalau macam tu, Saya pergi dulu, ya.

Soo mengangguk lalu dia memandang ke arah ibu bapa mertuanya dan ibu bapa kandungnya.

En.Park: Masuklah dulu, Soo.

Soo tersenyum kegirangan. Langkah dicepatkan ke arah wad Taehyung. Buka sahaja pintu, terlihat Taehyung sedang tersenyum ke arahnya. Pantas sahaja, tubuh Taehyung di dalam dakapannya.

Soo: Kau okay tak?

Taehyung: Okay. Cuma pening sikit.

Soo: Biasalh, simpton dia kan. Nak apa-apa tak? Kau dah 4 hari telantar kat sini tak makan, tak minum.

Taehyung tersenyum dan lantas itu juga, dia menghulurkan tangan kanannya. Hairan Soo dibuatnya.

Soo: Apa?

KINGKA MARRIED QUEENKA????!!!!!Where stories live. Discover now