Part56

4.9K 411 48
                                    

Jungkook:Nuna, ada berita gempak ni.

LG:Apa?

Jungkook:Sebenarnya...

-----------------------------------

Soo dan Yoongi bersandar di dinding lorong untuk ke padang sambil menunggu member-member yang lain datang. Yoongi melihat ke arah Soo yang sedang bermain dengan telefon bimbitnya. Tiba-tiba dia ketawa dan telah menimbulkan perasaan aneh dalam diri Soo.

Soo:Kau dah kenapa?ketawa sorang-sorang..dah kena sampuk ke apa?

Yoongi:Aku tak percaya betullah..

Soo:Apa yang kau tak percaya?

Soo:Kau ingat time kau first-first masuk sekolah ni dulu?

Soo:Siapa yang tak ingat..Kau dengan Namjoon lari macam kena kejar dengar hantu.

Soo kembali bermain dengan telefon bimbitnya. Muka tidak memberi riaksi tetapi di dalam hati dia sudah meloncat dan ketawa berdekah-dekah mengingati semua perkara yang terjadi kepadanya ketika dia kembali masuk ke sekolah ini selepas 3 tahun tinggal di Busan.

Yoongi:Sebabt itulah aku ketawa. Dulu, kita selalu gaduh mengalahkan anjing dengan kucing lagi-lagi kau dengan Taehyung tu. Sekali bertembung terus pang sana pang sini. Hahahahhaha

Soo: Itu dulukan. Sekarang kita dah berdamai. Tak payah dah ingst benda yang lepas.

Yoongi tersenyum mendengar kata-kata Soo lalu kepalanya dialihkan ke arah padang. Hah..sungguh indah padang sekolah Hannyang High School ini. Sekolah mereke berdekatan dengan taman bunga jadi hari-hari juga ada pasangan kekasih selepas sekolah akan ber'dating' di situ. Tiba-tiba pandangannya teralih kepada sepohon pokok yang redup iaitu tempat selalu Taehyung dan Mina berbual dan berjumpa.Ya. Yoongi melihat Taehyung ada di sana seorang diri. Yang lebih pelik Taehyung seperti sedang bercakap dengan seseorang tetapi tiada sesiapa berdekatan dengan Taehyung.

Yoongi:Kesian pulak aku tengok Taehyung tu. Sejak Mina tak datang sekolah, Taehyung dah jadi macam orang gila. Cakap sorang-sorang, ketawa sorang-sorang..semua dibuat sorang-sorang. Apa yang ada sangatlah dengan Mina tu..

Soo:Biasalah..orang tengah angaukan.Jadi macam tulah gayanya. Tak apa. Kita tengok sejauh mana Taehyung terus boleh jadi macam tu.

Yoongi: Good idea! Kesian kau Kim Taehyung. Dah kena buang daripada group lepastu angau dengan yeoja yang dah ...

Namjoon: Hai beb! Sorry lambat. Pergi makan tadi.

Soo menarik keluar pen daripada poket baju sekolahnya lalu dibaling tepat ke arah kepala Namjoon.

Namjoon:Yah!!Apa aku buat?!

Soo:Korang kalau pergi makan memang tak nak ajak aku eh?!

Bomi: Sorrylah Soo, tadi si Jimin ni nak makan kejap so terpaksalh teman dia tapi bila dia goda kitaorang dengan bebola nasi tu kitaorang terliur so kitaorang ....

Jimin:Aduh!!!

Jimin menggosok-gosok dahinya akibat daripada balingan pen yang mengenai dahinya yang licin lagi bersih(?).

Soo:Nasib baik aku tak ada mood nak bagi korang push up hari ni. Kalau tak dah lama...

Soo terhenti percakapannya kerana telinga mendengar bunyi kunyahan. Dialihkan kepalanya ke arah Yoongi di sebelah yang sedang makan bebola nasi. Entah darimana dia dapat bebola nasi itu. Apabila tidak lagi mendengar Soo bercakap, Yoongi berhenti kunyahan dan memalingkan kepala ke arah Soo. Alangkah terkejutnya apabila muak Soo hanya 2 meter berada dekat dengannya.

KINGKA MARRIED QUEENKA????!!!!!Where stories live. Discover now