Bab 12

7.6K 359 4
                                    

Adrianna merenung screen televisyen yang kosong itu . Refleksi dirinya dilihat jelas walaupun skrin tersebut hitam memekat . Darren yang sedang sibuk memasak di dapur hanya dilihat dari jauh . Terdetik dalam hatinya . Keinginan membelai Darren . Entah apa yang telah merasuknya berjalan ke arah dapur untuk memerhatikan apa yang suaminya itu masak . Mungkin bukan memerhatikan apa yang dimasak . Tapi siapa yang memasak .

"Masak apa ?"

Persoalan itu ditinggalkan tanpa jawapan . Darren terlalu khusyuk memasak sehingga Adrianna disisinya langsung tidak dilihat .

"Masak apa ...?"

Darren tersentak . Dipandang sekilas Adrianna yang memeluknya erat dari belakang . Sejak kejadian di hospital semalam , Adrianna sudah berani mempamerkan rambutnya yang panjang mengurai macam duta iklan syampu . Rambutnya sengaja dibiarkan berterbangan dibelakang .

"Ke .. Kenapa tiba-tiba ?"

Soal Darren cuak dengan perilaku Adrianna yang berani memeluknya dengan pertanyaan menggunakan suara manja itu .

"Kenapa ? Tak boleh ke ??"

Soal Adrianna kembali dengan suara terlampau manja . Kemudian dilepaskan pelukannya seperti terasa dengan sikap "dingin" Darren . Darren yang perasan akan hal itu cepat-cepat memegang tangan gadis itu dan disisipkan dicelahpinggang . Seperti keadaan memeluk kembali .

"Tak .. Tak cak ,cakap tak boleh .. Pun .."

Adrianna tersenyum . Sengaja dieratkan lagi . Entah apa yang membuatkan dia terfikir untuk bertindak demikian . Perasaan sayang ? Jauh panggang dari api . Perasaan cinta lagi lah tidak ! Tapi .. Dia suka bersama Darren . Layankan sahajalah . Perasaan rindu pada Syamim pun dah berkurang .

Darren diam . Fikirannya jadi tak menentu . Fokusnya terganggu . Semuanya gara-gara Adrianna . Namun dia bimbang .. Adrianna melakukan ini semata-mata untuk memujuknya bertemu Syamim lebih awal . Memikirkan itu sudah cukup buat dia terseksa ..

"Saya masak asam pedas"

Tiba-tiba kedengaran Darren menjawab soalan yang mula-mula ditanyakan Adrianna . Gadis itu tergelak kecil . Lantas dilentokkan kepalanya pada belakang badan Darren .

"Hangatnya .."

Darren hanya tersenyum diperlakukan seperti teddy bear . Telefon yang berdering di dalam bilik dibiarkan berbunyi . Malas nak ambil tahu lebih-lebih lagi bila Adrianna "kena rasuk" macam ni . Hahaha

..................

"Weeeeee !! Dah boleh makan ?"

Adrianna bertepuk tangan menyaksikan Darren mengangkat mangkuk asam pedas ikan pari ke atas meja . Darren tersenyum melihat telatah gadis itu yang tak kurang seperti Hanna . Cuma Hanna gedik sikit lagi . Haha

"Dah ! Makan lah .. Makan banyak-banyak sampai kenyang"

Jawab Darren . Adrianna yang dah seperti kerasukan mengambil 2 senduk nasi putih dan kuah asam pedas diletakkan sedikit di atas nasinya .

"Hurmm !! Sedapp ~ Pandai suami saya masak .."

Ayat dihujung itu sengaja di perlahankan sedikit . Darren yang hanya memerhati Adrianna makan tertawa melihat betapa lahapnya gadis itu makan sampai hidung dia pun makan nasi . Haha

"Haih .. Makan sampai ke hidung"

Darren mengambil butiran nasi di hidung gadis itu lalu dimasukkan ke dalam mulutnya . Adrianna tersengih manja .

"Awak tak makan sama ?"

'Awak ?' Darren tertanya sendiri . Namun dia pantas menggeleng untuk menjawab pertanyaan Adrianna .

"Saya tengok awak makan macam ni pun dah kenyang .. Makan lah . Saya teman . Nanti dah lapar betul , barulah saya makan"

Darren menjawab sebelum tersenyum . Bertongkatkan tangan kanannya memandang gadis itu melahap . Comel betul ..

"Can you save me now ? When the sky drops out I get lost in the cloud"

Tiba tiba lagu Gravity didengar dari dalam bilik Darren . Berlari-lari anak lelaki itu ke dalam bilik mengambil telefon bimbitnya . Adrianna cuma menghantar lelaki itu ke bilik dengan melihat dan sambung kembali melahap .

"Hello ? Helena ? What's up ?"

Soal Darren . Kedengaran Helena seperti sedikit cuak .

"Read Malaysia's Newspaper right now !"

Darren turut sama cuak mendengarkan itu .Dimatikan talian . Dipandang gajetnya sebelum mencari ikon 'Berita Harian' dan menekannya .

Dan ini tajuk utama yang disiarkan membuatkan Darren terdiam .

"Bakal menantu jutawan diculik ?"

Darren menutup gajetnya sebelum berlari ke arah meja makan . Dia kalau bimbang memang kena makan . Pertanyaaan Adrianna dibiarkan tak berjawab . Hanya makan dan makan .

...................

"Tadi siapa call ?"

Soal Adrianna tertanya-tanya setelah Darren mengambil tempat disisinya di atas sofa berhadapan televisyen . Tonton Spongebob Squarepants pun boleh dia orang ni .. Huhu

"Helena"

Sepatah saja yang dijawabnya .

"Kenapa ? Ajak dating ?"

Soalan Adrianna menyebabkan Darren tersedak air liurnya sendiri . Sejak bila isterinya kuat cemburu pun dia tak tahu .

"Mana ada lah ! Dia kata ... Ah ! Dia jemput kita majlis pertunangan dia dengan Farhan Payton"

Adrianna mengangguk . Senyuman tanpa sedar terukir dibibirnya . Hurmm .. Finally tunang juga dia orang .. Tak ada lah aku risau sangat kalau Helena ajak Darren keluar .. Hoho . Adrianna menghenyakkan kepalanya pada bahu Darren .

"Kenapa ?"

Soal Darren pelik . Hari ini memang hari pelik yang membahagiakan .

"Saja"

Jawab Adrianna sebelum mengambil remote control dan menutup televisyen . Darren kaku .

"Ahh ! Jangan lah tutup ! Baru nak tengok Spongebob kena karate dengan Sandy !"

Darren sengaja membuat muka monyok . Alahai .. Bayangkan Aleck Teeradetch buat muka merajuk .. Macam tu lah pandangan Adrianna bila melihat Darren begitu . Comel ! Adrianna cuma ketawa sebelum menumbuk lembut pipi Darren . Kenapa kebahagiaan yang aku sepatutnya rasa bersama Syamim , aku dapat rasa bersama Darren ? Mungkin ....

**maaf if cerita ni dah tak seronok macam dulu-dulu . author mengalami kemerosotan idea sebab buat 2 cerita sekali gus . Idea yang lebih baik mungkin ada pada Story Manisnya 9 September ? Jangan lupa baca Chapter 13 nanti ! And want you guys punya support for my new story Manisnya 9 September ! Bye2 !**

Sweet Stalker [ COMPLETED ]Where stories live. Discover now