OO3

5.9K 691 302
                                    

Pensil yang pada mula aku pegang kini sudah berada di bawah meja

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Pensil yang pada mula aku pegang kini sudah berada di bawah meja. Aku tenung nota-nota yang aku salin dalam kelas bagi subjek ekonomi dengan lama tapi akhirnya aku putus asa. Aku tak faham apa yang aku cuba sampaikan. Tulisan macam tulisan doktor sebab kelam kabut catat apa yang keluar dari mulut sir. Akhirnya aku buat keputusan untuk buka tingkap balkoni untuk tenangkan perasaan aku sekarang ni. Menyelak langsir, aku dapat lihat suasana malam yang sunyi bertemankan cahaya bulan penuh dan bintang-bintang yang bersinar. Saat aku tolak pintu kaca tu, aku nampak Jaemin berdiri di balkoninya.

"Kau tengah buat apa?" tanyanya, memulakan perbualan.

"Uh.. Ulangkaji?"

"Econ ke? Boleh aku join?"

"Boleh je tapi sekarang..," aku kerling jam dinding yang tersangkut di dinding bilik, "...dah pukul 10.30. Apa omma saya kata nanti kalau awak datang rumah sebab nak jumpa saya?"

Sebenarnya itu hanyalah alasan supaya dia tak masuk bilik aku yang bersepah ni. Dan aku memang tak ada mood nak bersihkan sekarang. Lagipun aku akan jadi kekok untuk berkomunikasi dengan dia sebab aku rasa aku dah 5% mula sukakan dia. Aku tahu semua tu mengarut sebab takkan secepat ni aku dah boleh sukakan seseorang TAPI aku... aku kan tak berapa kawan dengan lelaki jadi aku keliru dengan layanan baik daripada mereka. Aku perhatikan matanya naik ke atas, seperti fikirkan sesuatu.

"Aku panjat? Balkoni kau dekat."

Oh tidak.

"Apa kata esok petang saja? Awak tak mengantuk? Saya perasan yang lampu bilik awak selalu tutup awal."

"Aku tengok cerita hantu tadi.. dan tak boleh tidur."

"W..what? Hah, pengecut!"

Dia putarkan mata sebelum pandang aku, minta kepastian jika aku benarkan. Aku akhirnya bersetuju. Dia ambil beg dia dan campak dekat aku jadi aku sambut. Aku perhatikan dia berdiri di atas tembok dengan risau.

"Tak apa ke macam ni? Kalau awak jatuh macam mana? Nanti saya disyaki sebagai pembunuh sebab saya seorang saja yang perhatikan awak buat semua ni." Dia jongketkan sebelah kening lalu pandang aku dengan pandangan mengejek.

"Kau risaukan aku ke? Aw, cute. Kalau aku jatuh pun, kaulah sambut. Atau pun kau jatuh sama-sama dengan aku. Barulah sweet," guraunya.

Aku gulingkan mata ke atas. Waktu macam ni pun dia boleh nak bergurau? Kalau betul-betul jatuh nanti aku nak tepuk tangan je.

"Awak ingat ni romeo and juliet? Saya tak nak mati disebabkan cinta dan saya tak cintakan awak. Berdiri dekat situ lama-lama lagi buat apa? Dah cepatlah!"

"Perlahan sikit suara kau tu, kau nak jiran lain dengar ke? Lepas tu nampak ada seorang lelaki masuk bilik anak dara orang. Tak pasal-pasal ada rumour tentang aku dengan kau."

Boyfriend Next Door » JaeminWhere stories live. Discover now