Jung Hurt

3.6K 293 5
                                    

7 Sept 2015

Dear diary,

Hari ini aku terserempak dengan Cha Sunghye. Bukan aku yang minta tapi takdir yang bawa aku berjumpa dengan dia. Pada mulanya aku sangka dia dah berubah. Dia ajak aku berborak kosong kat cafe.

Pada awalnya memang aku tak syak apa-apa lah kat dia. Tapi lama kelamaan dia makin lama makin dekat dengan aku. Tup! Tup! Dia peluk aku! Haish... Memang cari nahas kepala bulat tu.

Aku tak perasan yang Ryu pun ada kat situ. Ryu nampak apa Sunghye buat dekat aku. Aku cuba nak terangkan pada Ryu tapi.... biasalah. Manusia bila dia nampak apa yang berlaku depan mata dia, dia terus percaya bulat-bulat. Tapi.... aku dah sakit kan hati dia buat kali yang aku pun tak tahu jumlahnya.

Aku kejar dia sampai rumah.... Aku cuba nak terangkan perkara tu. Tapi Ryu langsung tak nak layan aku. Tak bercakap dengan aku. Kami dah macam... stranger. Dia dengan dunia dia, aku dengan dunia aku.

Aku tahu aku dah lukakan hati dia. Tapi dia tak tahu ke.... dengan kelakuan dia macam ni.... dia juga lukakan hati aku? Bila di fikirkan balik, macam ada benda hempap hati aku ni. Sakit sangat...

Baru je tadi, aku masakkan makanan kegemaran dia demi nak pujuk hati dia balik. Aku dah siapkan candle light dinner, tapi dia langsung tak keluar dari bilik. Bila diketuk pintu bilik dia, dia langsung tak respon.

Dia tak tahu ke aku risaukan dia?!

Dia tak tahu ke dia remuk kan hati suami dia?!

Apa dia dah lupa macam mana nak jaga hati suami dia?

Aku dah penat... Penat nak berpura-pura... Berlakon yang kononnya aku okay dengan semua kelakuan dia yang... susah nak cakap.

Jujur aku katakan, sejak dua menjak ini hubungan kami bagai permata yang retak. Masalah kecil diperbesarkan. Masalah besar di panjang lebarkan. Atau aku yang tak pandai jaga isteri? Eheh mungkin... Dan mungkin juga... Ryu dah berubah hati.

Im Jae Bum.

Nama yang selalu muncul di kotak fikiran aku bila aku ada masalah dengan Ryu.

Abang.

Ryu anggap dia sebagai abang. Tapi dia layan orang yang dia anggap sebagai abang tu macam...... teman lelaki dia...

Ahhhhhh!!!! Please think positive JUNG HOSEOK!!!!!

Jung Ahreum tak akan buat macam tu pada kau.... Percayalah... Ahhh aku serabut... Sampai sini je lah. Semoga kita jumpa lagi dengan luahan rasa hati yang berbeza.

Jung Hurt...

•••

9 Sept 2015

Dear diary,

Dah dua hari berlalu, tapi hubungan aku dengan Ryu tetap macam ni. Tiada perubahan. Dia langsung tak ambil endah tentang aku sekarang.

Mungkin dua hari itu sekekap bagi dia. Tapi 2 hari bersamaan 48 jam. 48 jam bersamaan 2880 minit. 2880 minit bersamaan 172800 saat! Lama. Tersangat lama.

Tadi sebelum aku pergi pejabat, aku buka phone dia. Banyak sangat mesej dia dengan.... Im Jae Bum. Dia luahkan semua perasaan dia pada Jaebum. Dia buat Jaebum macam... orang paling penting dalam hidup dia..

Eheh.

Aku okay.

Tersangatlah okay.

Tak sangka pula masalah rumahtangga boleh kongsi dengan orang luar... God! Please! I hate for being Jung Hurt! Call aku langsung dia tak angkat. Mesej aku langsung tak berbalas!

Tapi bila Jaebum hantar mesej....

Bila Jaebum call dia.....

Jadi aku buat keputusan untuk berjumpa dengan Jaebum di tempat kerja dia. Tapi aku nampak... dia dengan Ryu.... Sampai bila nak macam ni? Kenapa Ryu buat aku macam ni?

Fighting Jung Hoseok. Kau boleh buat. Jangan putus asa! Jung Ahreum masih milik kau. Please... be positive.

Jung Ho--

Jung Hurt.

•••

Ahreum menutup buku berkulit merah hitam itu. Sekali lagi dia membaca apa yang tertulis di kulit buku itu.

It's a beautiful pain.
30 years from now,
It will be a beautiful memory.
To me. To Her. To our Family.
Dear diary,
Please keep my secret safe.

Airmata Ahreum mengalir. Dia telah membaca semua luahan hati Hoseok. Dari awal perkahwinan hingga lah sekarang. Dia memukul-mukul kepalanya sendiri. Bodoh! Tak guna! Pentingkan diri sendiri.

Selama ini, ketika dia terasa hati dengan sikap Hoseok, dia terus melupakan hati suaminya. Terus tak endahkan perasaan Hoseok. Sehinggakan Hoseok terasa yang layanannya terhadap Jaebum lebih dari seorang abang.

Hoseok melangkah masuk ke dalam bilik mereka. Ahreum lantas menyorokkan buku itu di belakangnya. Hoseok memandang isterinya pelik. " Awak okay? " sapa Hoseok mesra. Hoseok mendekati isterinya. Rambut Ahreum di elus lembut.

" Sayang~ Saya tanya ni. Awak okay? Muka nampak sayu je. Ada apa-apa yang tak kena? " kata Hoseok lalu melutut di hadapan isterinya. Tangan Ahreum di pegang erat. Airmata Ahreum tidak tertahan untuk mengalir. Dia menunduk.

" Ryu sayang~ Kenapa ni? Saya salah cakap ke? Janganlah buat saya risau. " ucap Hoseok lantas duduk disebelah isterinya lalu memeluk. Ahreum diam seribu bahasa. Hanya airmata yang meluahkan segalanya.

I keep it not because of I'm a coward husband,
it is because I won't hurt her more if I tell her the truth.
Dear diary,
It's enough if you are the only one who knows everything about me.
About Jung Hurt.

Ketika Hoseok sedang menenangkan isterinya, dia ternampak buku diary miliknya di belakang Ahreum. " Awak baca? " soal Hoseok lemah. Dia sepatutnya menyimpan buku itu ditempat yang dimana Ahreum tidak dapat cari.

Ahreum mengangguk sambil menangis teresak-esak. " Saya minta maaf. " ucap Hoseok. Ahreum meleraikan pelukan. Dia menggeleng-gelengkan kepalanya. " Saya yang patut minta maaf. Saya sepatutnya ambil berat tentang perasaan awak. Saya isteri yang tak guna! Saya lukakan perasaan awak tanpa saya sedar. " ucap Ahreum lalu memukul-mukul kepalanya lagi.

Hoseok menahan tangan Ahreum dari terus memukul kepalanya sendiri. Ahreum terus menggigit tangannya sendiri. " Yah. Jangan lah gigit pula. Saya gigit awak nanti. " kata Hoseok sambil mencubit pipi Ahreum.

Ahreum memeluk suaminya erat. Hoseok membalas pelukan Ahreum. " Saya minta maaf, Jung Hoseok... Saya sayangkan awak. Saya cintakan awak... " Ahreum merayu berkali-kali.

" Shhh. Sudah. I love you more. "

" I love you more more more! "

" I love you more more more more more more more more!! "

" Eeee banyaknya more awak. " kata Ahreum sambil membulatkan matanya. Hoseok tergelak kecil. Dia mengesat airmata Ahreum yang masih tersisa di pipi gebu milik Ahreum.

" Ryubaby ah.. Jangan menangis lagi okay? Setiap titis airmata awak yang keluar melukakan hati saya. " ucap Hoseok lantas bibirnya melekap di dahi Ahreum.

Don't let her tears drop because of your stupid action.
Jung Hurt,
Do you hear me?

END

[C: MALAY FF] My Beloved Wife » Jung Hoseok «Where stories live. Discover now