8

328 4 0
                                    

Torsdag 20 maj

Jag vaknar som vanligt 07:00 på morgonen som vanligt eftersom de är skol dag, tur att vi får sommarlov den 10 Juni för jag kommer snart gå sönder av all jävla skola vi har, vem var de som sa att gymnasiet var kul? När jag går fram till garderoben har jag verkligen ingen aning vad jag ska ha på mig, tillslut tar jag på mig ett par ljusblåa boyfriend jeans och en svart vit hoodie, jag skiter i smycken och sminkar mig lite enkelt, plattar håret sen är jag klar. Av nån anledning har Dante inte pratat med mig sen i tisdags när han lämnade mitt hus 07:10 på morgonen, varför vet jag inte men har hr bara inte pratat eller kollat på mig sen dess.

Jag går ner till köket och där sitter Eric och äter en macka med ett leende på läpparna, varför är han så glad? Jag tar fram en skål flingor och sätter mig mittemot honom på köksön, i början kollar han inte på mig utom bara ler och tänker på nått antar jag.

" varför är du så glad?" frågar jag och tar en sked flingor.

" äh inget"

" men lägg av jag ser ju att de är nått, varför är du så glad?"

" Jag har skaffat tjej"

" OMG fy fan va kul!! är de tjejen du snackade om för några dar sen?"

" nä hon var mer bara en fling, tjejen jag är tillsammans med heter Felicia"

" gud vilket fint namn, hur gammal är hon?"

" 21 så bara ett år yngre"

" jag vill verkligen träffa henne"

" hon ska komma över på middag ikväll så du kan ju äta med oss"

" låter jätte kul, gud jag längtar du har liksom sist du hade en flickvän var jag 12 år"

" haha jag vet, kom nu så kör jag dig till skolan"

När jag kommer fram till skolan går jag direkt till skåpet och lägger in mina grejer sen stänger jag och går till den klassiska svarta soffan där jag och Molly alltid sitter. Medans jag väntar skrollar jag bara runt på Instagram när jag märker att någon sätter sig bredvid mig så jag lägger ner mobilen igen och där sitter Dante.

" hej" säger han och kollar på mig med en gullig blick, jag vet de kanske låter konstigt men han blick är verkligen gullig.

" hej"

" såå vad gör du?"

" väntar på Molly, varför har du ignorerat mig sen i tisdags?"

" jag har väl inte ignorerat dig"

" ehm jo de är precis de du har gjort"

Precis då kommer en tjej med långt brunt hår mot oss med ett stort leende på läpparna, hon ställer sig framför Dante och kollar med ögon som bara glittrar.

" tack för igår Dante" är de ända hon säger innan hon går vidare.

" seriöst Dante" jag känner en klump i halsen men jag jan verkligen inte börja gråta framför honom nu så jag bara ställer mig upp och går därifrån. 

Jag ser Molly komma in till skolan och jag springer direkt fram till henne, hon ser direkt på mitt ansikte att något är fel så hon drar in mig på tjejtoan utan att ens lämna hennes grejer i skåpet. Hon kollar så att de är tomt innan hon ställer sig med höften mot handfatet och kollar på mig som att hon väntar på att jag ska börja prata.

" en tjej kom fram till mig och Dante när vi satt i soffan och sa Tack för igår Dante sen gick hon iväg och hon hade de största leendet på läpparna"

du räddade mig// Dante LindheWhere stories live. Discover now